TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Żółte telefony w metrze przeprogramowane
- Opublikowano: 02.06.2018 11:53:42
Żółte telefony w metrze przeprogramowane

Od poniedziałku 28 maja wprowadzono zmiany dotyczące działania żółtych telefonów, znajdujących się na wszystkich stacjach warszawskiego metra. Zostały one przeprogramowane.

Od poniedziałku 28 maja wprowadzono zmiany dotyczące działania żółtych telefonów, znajdujących się na wszystkich stacjach warszawskiego metra. Zostały one przeprogramowane.

Używając skrótów literowych pasażerowie mogą uzyskać bezpośrednie połączenie z:

A – Strażą Metra Warszawskiego

B - Dyżurnym Stacji

C – Policją.

Przy telefonach pojawiły się nowe tabliczki informacyjne.

Zmianie uległa także nazwa formacji ochrony, która teraz w pełni odzwierciedla charakter, jak i sposób jej funkcjonowania. Dotychczasowa nazwa Służba Ochrony Metra została zmieniona na Straż Metra Warszawskiego. Pasażerowie mogą już zauważyć nowe naszywki na mundurach, wymienione zostały również kamizelki.

Straż Metra Warszawskiego to wewnętrzna komórka ochrony spółki, sprawująca ochronę infrastruktury, działająca w oparciu o ustawę z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.

Obecnie w metrze pracuje blisko 250 wartowników, którzy 24 godziny na dobę dbają o bezpieczeństwo pasażerów, a także zabezpieczają infrastrukturę metra. M.in. dzięki ich pracy w corocznych badaniach zadowolenia pasażerów poziom bezpieczeństwa w metrze jest oceniany bardzo wysoko. Ponad 93 proc. pasażerów deklaruje w tej materii ocenę dobrą, lub bardzo dobrą.

Prowadzone są także prace przy rozbudowie Centralnej Dyspozytorni. Do obecnych już w CD stanowisk dołączą wartownicy, którzy będą pełnić nadzór nad obrazem ze wszystkich zainstalowanych w metrze kamer. W Centralnej Dyspozytorni zlokalizowane zostanie również stanowisko dowódcy zmiany SMW.

W CD znajdują się stanowiska dyspozytorskie, stąd kontrolowany jest ruch pociągów na linii oraz bieżąca sytuacja na wszystkich peronach pasażerskich. Za stanowiskami dyspozytorów ruchu I i II linii oraz dyżurnym metra znajdują się przeszklone pomieszczenia:

dyspozytora energetycznego - odpowiada za zasilanie, oświetlenie;

dyżurnego automatyka - osoba odpowiedzialna za łączność, zdalne sterowanie ze strony elektrycznej, napędy, zwrotnice

dyspozytora technicznego, zarządzającego wentylacją, windami i schodami ruchomymi.

Dyspozytorzy ruchu i dyżurny metra są w stałej łączności z dyżurnymi stacji i maszynistami pociągów, tak by móc szybko reagować w sytuacji nietypowej.

Powyższe zmiany mają na celu poprawić efektywność działania i zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
metro
bezpieczeństwo
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.