TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ZKG KM Olkusz pokazał pierwszego Solarisa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.03.2019 16:00:08
ZKG KM Olkusz pokazał pierwszego Solarisa

Nowe autobusy dla Olkusza i okolicznych gmin nabierają kształtów. ZKG KM pochwalił się zdjęciami pierwszego z 23 nowych autobusów, które od lipca będą służyć pasażerom. To Solaris Urbino 10,5.

Nowe autobusy dla Olkusza i okolicznych gmin nabierają kształtów. Związek Komunalny Gmin Komunikacja Między Gminna pochwalił się zdjęciami pierwszego z 23 nowych autobusów, które od lipca będą służyć pasażerom. To Solaris Urbino 10,5. I do tego te kolory… Poezja dla oka.

Od wakacji pasażerów olkuskiego związku czeka rewolucja jakościowa. A to za sprawą trzech umów podpisanych przez ZKG KM. Urzędnicy zamówili 23 nowe autobusy za prawie 25,84 mln PLN brutto. Dostarczą je Autosan i Solaris. Większość z tego "tortu" trafiła do producenta "jamników". Solaris przekaże związkowi łącznie 17 autobusów- 13 sztuk nU10,5 i cztery "dwunastki". ZKG KM włąśnie pochwalił się zdjęciami pierwszego autobusu.

Olkuski Nowy Urbino 10,5 umożliwia podróż ok. 80 pasażerom. Ci, którzy preferują przejażdżki na siedząco mogą skorzystać z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU Ultra Light. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe dostarczył RAWAG, a ich napęd to wyrób firmy BODE.


Olkuskie nU10,5 są wyposażone w komplet, który cieszy się największą popularnością u polskich nabywców tego modelu. Jegp serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik, którego nie musimy przedstawiać. To Cummins ISB6.7E6C 280B. Jest to niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200B. Intuicja nam podpowiada, że zapewne przekładnia jest zaprogramowana na tryb górski.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia pięć przesuwnych okien. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Pasażerowie mogą podładować urządzenia mobilne dzięki obecności ładowarek USB.

Całą elektronikę oparto na urządzeniach firmy Pixel z Bydgoszczy. Mamy tu więc trzy zewnętrzne tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdziemy monitor LCD typu XID230. Pasażerowie będą mogli kupić bilety w automacie APM. Ponadto nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autkomputer XC-6.

Dobrze dobrana kolorystyka powoduje, że Solarisy wyglądają bardzo elegancko. Autobusy zostaną przekazane w użytkowanie konsorcjum, które tworzy mysłowicki Transgór i LZ Lazar z Zendka.






Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZKGKM Olkusz
Solaris
Trangór Mysłowice
LZ Lazar
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.