TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ZIKiT rusza z dialogiem ws. KST do Mistrzejowic
- Opublikowano: 05.04.2018 16:59:43
ZIKiT rusza z dialogiem ws. KST do Mistrzejowic

Dziś (5 kwietnia) Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu opublikował ogłoszenie o zamówieniu - rozpoczęciu dialogu konkurencyjnego ws. budowy linii tramwajowej KST, etap IV w Krakowie.

Dziś (5 kwietnia) Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu opublikował ogłoszenie o zamówieniu - rozpoczęciu dialogu konkurencyjnego ws. budowy linii tramwajowej KST, etap IV w Krakowie.

Przez okres 40 dni zainteresowane podmioty mają możliwość składania wniosków. Przedmiotem dialogu konkurencyjnego będzie szczegółowy podział zadań i ryzyk oraz ustalenie zasad współpracy (w tym zakres i standardy utrzymania). ZIKiT planuje zaprosić do udziału w postępowaniu 3 wykonawców, którzy spełnią warunki. Jeżeli liczba wykonawców, którzy je spełnią będzie mniejsza lub równa 3, wtedy podejmie decyzje o zaproszeniu do udziału w dialogu konkurencyjnym wszystkich wykonawców, bez przeprowadzenia kwalifikacji punktowej wniosków (z zastrzeżeniem możliwości unieważnienia postępowania na podst. art. 93 ust. 1d ustawy PZP). Przewidywany okres prowadzenia dialogu wyniesie około 15 miesięcy.

Przedmiotem zamówienia jest budowa linii tramwajowej KST, etap IV w Krakowie (od ul. Meissnera do Mistrzejowic), realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, a następnie jej utrzymanie w okresie trwania umowy. W ramach realizacji projektu partner prywatny zobowiąże się do zaprojektowania, wybudowania, sfinansowania i utrzymania wytworzonej infrastruktury.

Celem Projektu jest wybudowanie nowego odcinka sieci tramwajowej tworzącego korytarz łączący istniejące elementy sieci tramwajowej przy zachowaniu odpowiedniej prędkości komunikacyjnej, tj. nie niższej niż 24 km/h (wraz z czasem postoju na przystankach). Przewidywany okres, na który zostanie zawarta umowa PPP wynosi niespełna 24 lata (1,5 roku – projektowanie, 2 lata - budowa obiektu, 20 lat - utrzymanie infrastruktury przez partnera prywatnego). Okres ten będzie liczony od momentu zawarcia umowy z partnerem prywatnym. Wynagrodzeniem dla niego będzie tzw. opłata za dostępność, którą będzie ponosił ZIKiT.

Przez cały okres trwania umowy torowisko będzie własnością gminy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZIKiT Kraków
KST
Kraków
  • Jerzy Gicala – 05.04.2018

    Miasto powinno tą trase wybudować , ale woli kase trwonić na mało ważną Trase Łagiewnicką

  • Maciej Kałuziński – 06.04.2018

    Daria Bodziony

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.