TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ZDM Poznań i przetarg na 21 ładowarek elektrycznych
TransInfo.pl - Opublikowano: 17.12.2019 17:30:43
ZDM Poznań i przetarg na 21 ładowarek elektrycznych; fot. UM Poznań

Najpóźniej do końca 2020 roku w Poznaniu ma zostać uruchomiona sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych.

Najpóźniej do końca 2020 roku w Poznaniu ma zostać uruchomiona sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych. Jest to jeden z elementów walki o czystsze powietrze i zachęta do kupowania pojazdów o napędzie elektrycznym zamiast spalinowego.

-"Jesteśmy jednym z pionierów w zakresie elektromobilności. Robimy kolejny krok w kierunku jej rozwoju w Poznaniu. Niedawno zaczęły kursować autobusy elektryczne. Przyszła więc pora na elektromobilność skierowaną do indywidualnych użytkowników, do mieszkańców - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. - Dzisiaj Zarząd Dróg Miejskich ogłosi przetarg na budowę 21 stacji do ładowania pojazdów elektrycznych. To kolejny element naszych działań na rzecz czystszego powietrza, ale też zachęta do kupowania samochodów elektrycznych.

Zgodnie z Ustawą

ZDM uruchomi postępowanie na dzierżawę miejsc znajdujących się w pasie drogowym i przeznaczonych na ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych.

Na terenie Miasta Poznania, zgodnie z zapisami Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, powinno znajdować się min. 210 punktów do ładowania do 31 grudnia 2020 r. Obowiązek ten nie spoczywa na jednostce samorządu terytorialnego, ale Poznań zachęca i ułatwia jego wdrożenie poprzez zaproponowanie miejsc pod taką usługę podmiotom prywatnym.

Zwycięzca lub zwycięzcy, bo postępowanie składa się z trzech pakietów, będzie musiał, we wskazanych miejscach, zainstalować i uruchomić punkty ładowania do końca 2020 roku.

7 lat

Zarząd Dróg Miejskich podpisze umowę z dzierżawcą (dzierżawcami) na siedem lat. W każdej z 21 lokalizacji będzie znajdowało się od dwóch do czterech punktów ładowania.

Łącznie powstaną 62 punkty ładowania. Jest to pierwszy etap wyznaczania miejsc do ładowania samochodów elektrycznych, który wstępnie proponuje miasto.

Liczba lokalizacji wynika z założenia przekształcania na ten cel obecnie wyznaczonych miejsc dla car-sharingu. Docelowo usługa współdzielenia samochodów również powinna być oparta na samochodach zeroemisyjnych, więc możliwość ich ładowania jest bardzo ważna.

Poznański standard

Stacje ładowania nie będą mogły przekroczyć 150 cm wysokości, 50 cm szerokość i 50 cm głębokości. Kolorystyka będzie stonowana, nie będzie można umieszczać na nich reklam. Ostateczną formę stacji dzierżawca będzie uzgadniał z Miejskim Konserwatorem Zabytków oraz Plastykiem Miejskim.

Stacja ma wykorzystywać technologie RFID (system zdalnej identyfikacji radiowej) lub aplikacje dla smartfonów (Android i iOS) umożliwiając skorzystanie z ładowarki posiadaczom kart RFID/aplikacji wielu systemów (operatorów) działających w ramach popularnych europejskich platform roamingowych, czyli ma umożliwiać płatności kartą lub telefonem.

Wszystkie miejsca zostaną specjalnie oznakowane - koperta z piktogramem samochodu z wtyczką do gniazdka.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektromobilność
sharing
Poznań
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.