TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zbliża się II wojna taksówkarska? Uber mięknie
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 24.04.2019 12:30:02
Zbliża się II wojna taksówkarska? Uber mięknie

24 kwietnia Sejm zajmie się projektem ustawy o transporcie drogowy. Zdaniem "Rzeczpospolitej", wojna o pasażerów pomiędzy Uberem a taksówkarzami jest bliska rozstrzygnięcia.

Uber posypuje głowę popiołem i wdraża w Polsce pionierski pakiet rozwiązań dla kierowców, które - jak twierdzą w koncernie - pozwolą odzyskać utracone zaufanie. Ale na to może być już za późno - czytamy w środowym wydaniu "Rzeczpospolitej".

24 kwietnia Sejm zajmie się projektem ustawy o transporcie, a właściwie projektami, bo do komisji trafił – oprócz rządowego - również projekt Nowoczesnej. Osoby związane z tematem nie mają wątpliwości, że ten drugi z pewnością szybko zostanie odrzucony. Ale zapowiada się ostry bój o kształt przepisów opracowanych przez Ministerstwo Infrastruktury. Taksówkarze już szykują się do kolejnego potężnego protestu – pisze gazeta.

Przewozowy kompromis

Tymczasem – jak ustalił dziennik – Uber, obawiając się, że sprawy obrócą się na jego niekorzyść, próbuje się wybielić i iść na ugodę z regulatorami.

-"Wprowadzamy zmiany w swoim modelu biznesowym, starając się być lepszym partnerem dla miast, w których oferujemy swoją aplikację. Rozumiemy, że naszym pierwszym zadaniem jest odzyskanie zaufanie regulatorów, kierowców, konsumentów i opinii publicznej" – powiedziała w rozmowie z "Rzeczpospolitą" rzeczniczka Ubera Ilona Lartigue.

Słaby wizerunek

W gazecie czytamy, że amerykański operator na wielu rynkach jest oskarżany o działanie na granicy prawa, wykorzystywanie kierowców, którzy – wynajmowani przez partnerów firmy – często pracują na czarno, a czasami nie mogą wywalczyć należnego im wynagrodzenia. Jak dodaje, zdarza się również, że partnerzy Ubera unikają płacenia podatków. Przykładem może być operator floty pojazdów, które jeździły dla Ubera jako fundacja Incolumis Civis, a kierowcy otrzymywali kieszonkowe, a nie wynagrodzenie za pracę (sprawę opisywała "Gazeta Wyborcza").

Jak podaje "Rzeczpospolita", teraz Uber zamierza zarwać z takim wizerunkiem. Firma rozwiązała już umowę z Incolumis Civis, a teraz przekonuje: koniec pobłażania dla partnerów zatrudniających kierowców niezgodnie z prawem. Amerykański operator wprowadza w Polsce kodeks postępowania partnerów, który reguluje współpracę z partnerami flotowymi. Zgodnie z nim firmy muszą zapewnić, że będą przestrzegały przepisów, nie dopuszczą do jakiejkolwiek dyskryminacji w zatrudnieniu (ze względu na rasę, religię czy wiek) i zapewnią godne traktowanie pracowników (nie mogą być oni narażeni na przemoc czy wykorzystywanie natury słownej, psychologicznej czy fizycznej), a wszyscy partnerzy muszą się zobowiązać do zagwarantowania kierowcom terminowej i pełnej wypłaty.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
taxi
Uber
  • Adrian Witczak – 24.04.2019

    Tych wąsatych cierpów ktoś powinien pogonić i ich wyregulować.

  • Mikołaj Szewczuk – 24.04.2019

    Hmmm

  • Mariusz Rzekęć – 24.04.2019

    Uber i tylko Uber, taksiarze ze swoimi trupami - wont!

  • Michał Paweł Łukasz – 24.04.2019

    A gdyby tak wyznaczyć standardy dla taryf? Rocznik samochodu, typ wyposażenia jaki musi być w taksówce. Skoro już tak mocno ingerują w wolny rynek to dlaczego nie podnoszą standardów?

  • Zenon Lipka – 24.04.2019

    czy Uber jest firmą zarejestrowaną w Polsce i płaci podatki a kierowcy mają zarejestrowane firmy i mają uprawnienia do przewozu osób?

  • Ryszard Kownacki – 24.04.2019

    nadjado autonomiczne i wszystkich pogodzo

  • Piotrek Niewiarowski – 25.04.2019

    Niech żyje fabia na uberze. Lux klasa😉

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.