TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Za kierownicą autobusu (16) – Mobilis Warszawa
- Opublikowano: 23.03.2019 16:00:41
Za kierownicą autobusu (16) – Mobilis Warszawa

Zapraszamy na kolejny odcinek naszego cyklu o kierowcach autobusów. Ponownie odwiedzamy Mobilis Warszawa, ale tym razem o pracy kierowcy w tej firmie opowie nam Katarzyna.

Zapraszamy na kolejny odcinek naszego cyklu o kierowcach autobusów. Ponownie odwiedzamy Mobilis Warszawa, ale tym razem o pracy kierowcy w tej firmie opowie nam Katarzyna.

InfoBus.pl: Dlaczego zostałaś kierowcą autobusu?

Katarzyna: Kierowcą chciałam być od dziecka. Mój tata jeździł w warszawskim MZA i większą część dzieciństwa spędziłam w autobusie - wtedy jeszcze Ikarusie. Już mając 5-6 lat chciałam, aby tata dał mi się przejechać :D Obecnie prawo jazdy na autobus jest drogie, ale szansę dała mi firma Mobilis i szczęśliwie od 3 lat w moim prawie jazdy jest już kat. D.

InfoBus.pl: Gdzie aktualnie jeździsz? Wszystko gra, a może coś byś zmieniła?

Katarzyna: Od początku kariery za kółkiem moim pracodawcą jest Mobilis w Warszawie. Satysfakcję daje mi wykonywanie tej pracy tak dobrze, jak tylko jestem w stanie. Bardzo staram się, aby moi pasażerowie dojechali do celu bezpiecznie, ale i punktualnie (oczywiście w miarę możliwości). Z pracy jestem bardzo zadowolona, aczkolwiek teraz mam chwilową przerwę ze względu na urlop macierzyński. Ale na jesieni wracam za kółko i czekam na to z niecierpliwością!

InfoBus.pl: Powiedz coś proszę o warunkach finansowo-socjalnych…

Katarzyna: Warunki finansowo-socjalne są teraz całkiem przyzwoite, aczkolwiek ja mogę ponarzekać, bo ominęły mnie dwie podwyżki ;) Chociaż uważam, że za taką odpowiedzialną pracę, i tak jest to trochę mało. W końcu codziennie odpowiadamy za życie setek, a może i tysięcy ludzi.

InfoBus.pl: Autobusy – jakim modelem teraz jeździsz? Czy chciałabyś go zamienić na jakiś inny?

Katarzyna: Zanim poszłam na zwolnienie, jeździłam Solarisem Urbino 18 z serii A7xx, ale niestety wszystko wskazuje na to, że jak wrócę, to już ich nie będzie. Wtedy będę chciała nadal jeździć autobusem przegubowym, czyli zostanie mi Mercedes Conecto. Będę tęsknić za moim A748, bo jeździ się nim bardzo komfortowo. Mercedes już taki idealny nie jest, ale ma kilka fajnych rzeczy, które dadzą mi dużo radości z jazdy.

InfoBus.pl: Pasażerowie – masz jakiś patent na nich?

Katarzyna: Jeśli chodzi o pasażerów - są bardzo różni. Zawsze staram się być uprzejma, miła i pomocna. Niestety zdarza się też nam spotykać z chamstwem czy pretensjami, ale ja akurat mam taki charakter, że stanowczo stawiam temu czoła i nie daję "wejść sobie na głowę". Na szczęście to rzadkość. Jeżdżąc wcześniej na jednej konkretnej linii zdarzało się rozmawiać ze stałymi pasażerami, to był taki stały punkt dnia, bardzo miły.

InfoBus.pl: Zawód kobieta-kierowca ma więcej blasków czy cieni?

Katarzyna: Kobiet-kierowców mamy coraz więcej. Nawet na swoim "koncie" mam 2 koleżanki, które po części za moją namową zrobiły kurs i są zadowolone (dziewczyny - pozdrawiam!) Z kobietami w tym zawodzie jest tak, że zazwyczaj wiemy, że to konkretnie chcemy robić. Nie jest to przypadkowy wybór, tak jak to bywa z facetami. Dzięki temu wykonujemy swoją pracę z zaangażowaniem i przyjemnością. Oczywiście znam też mnóstwo facetów, którzy kochają tę pracę, ale niektórzy znaleźli się za kółkiem zupełnym przypadkiem (znam takie osoby), i wręcz bym powiedziała, że to absolutnie nie miejsce dla nich. Ogólnie kobietom chyba jest trochę łatwiej, pasażerowie są dla nas milsi. A i kierowcy osobówek często nas wpuszczają, chociaż tu nie wiem, czy to uprzejmość czy bardziej przez zaskoczenie ;) Jeśli chodzi o minusy to widzę dwa. Na pewno to, że nigdy nie wiadomo, na kogo się trafi. Może być niebezpiecznie. Mi się na szczęście to nie zdarzyło. Drugi minus to wymagające godziny pracy - przy małych dzieciach to wyzwanie. Ja się trochę obawiam, ale zobaczymy jak to będzie. Tłumaczę to sobie tak - inni dają radę, to i ja dam.

InfoBus.pl: No właśnie. A jak wygląda taki typowy dzień w Twojej firmie? Jakie zmiany preferujesz?

Katarzyna: Preferuję zmiany poranne, bo później cały dzień mam dla siebie. U mnie wygląda to tak, że przychodzę zazwyczaj 0,5h wcześniej (często jest to 4-5 rano), odbieram dokumenty wozu i linii, jest sprawdzana trzeźwość, zapoznaję się z ogłoszeniami, czy np moja linia nie jeździ objazdem. Następnie idę do wozu, robię OC i jeśli trzeba czegoś dolać - jadę to zrobić. Koniecznością jest również ogarnięcie kabiny, przyjemniej jeździ się, gdy jest czysto. Wypełniam kartę drogową. I wyjazd na miasto. To jedna z przyjemniejszych chwil w ciągu dnia. Tak samo jak obserwowanie, jak miasto budzi się do życia. Jeżdżę do zmiany i lecę do domu. W przypadku zmian popołudniowych po zjeździe do zajezdni tankujemy, przejeżdżamy przez myjnię i warsztat (OC wieczorne) i oddajemy wóz do zaparkowania.

InfoBus.pl: To już koniec naszego wywiadu. To co - polecasz bycie panią-kierowcą?

Katarzyna: Pracę w mojej firmie polecam ze względu na super atmosferę oraz elastyczny grafik. Jeśli chodzi o samą pracę kierowcy - to trzeba chociaż to lubić. Ktoś, kto nie lubi jeździć ani nie lubi ludzi, raczej się w tym nie sprawdzi. To jednak bardzo wymagająca praca. Ale ja polecam. To jest wspaniałe uczucie. Autobus staje się własnym biurem :)

InfoBus.pl: Wielkie dzięki za rozmowę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
za kierownicą
kierowca
Mobilis
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.