TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wykonawca metra na Bródno wybrany
- Opublikowano: 27.06.2018 13:35:19
Wykonawca metra na Bródno wybrany

Dziś, 27 czerwca, wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra w prawobrzeżnej Warszawie. Tunele i trzy stacje na Bródno, w ciągu trzech lat, zbuduje konsorcjum firm Astaldi i Gülermak.

Dziś, 27 czerwca, wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra w prawobrzeżnej Warszawie. Tunele i trzy stacje na Bródno, w ciągu trzech lat, zbuduje konsorcjum firm Astaldi i Gülermak.

– To ostatni, blisko czterokilometrowy odcinek, które zakończy II linię metra na północnym-wschodzie. Dzięki niemu już za trzy lata mieszkańcy Bródna i osiedli "zielonej Białołęki" szybko i wygodnie dojadą do centrum Warszawy – podkreśla Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st Warszawy.

Metro Warszawskie ogłosiło rozstrzygnięcie postępowania na wybór wykonawcy ostatniego odcinka linii metra M2 w prawobrzeżnej Warszawie. Podziemną kolej na Bródno wybuduje konsorcjum firm Astaldi i Gülermak. Te dwie firmy wybudowały centralny odcinek drugiej linii metra, a teraz pracują przy jego rozbudowie o trzy stacje na Woli i trzy na Pradze-Północ i Targówku. Dodatkowo konsorcjum zostało również wybrane w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatnich trzech stacji nitki M2 na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Teraz ich zadaniem będzie budowa czterech kilometrów trasy z trzema stacjami: C19 roboczo nazywanej "Zacisze" pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 "Bródno" przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wybudują także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy). Będą mieli na to 36 miesięcy, od momentu podpisania umowy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł brutto.

Autorem projektów dla tego odcinka jest pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która wygrała konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej. Twórcy zaprojektowali m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje. W trackie przygotowywania dokumentacji Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku do pierwotnych założeń. I tak, stację przy ul. Rembielińskiej przesunięto ok. 30 m na zachód a wyjścia z niej poprowadzone zostały na przystanki tramwajowe. Stację przy ul. św. Wincentego przesunięto natomiast na wschód o ok. 60 m, dzięki czemu jedno z wyjść będzie prowadziło na narożnik ulic L. Kondratowicza i św. Wincentego. Dodatkowo Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy tak, aby można było z niego wyjść na przystanki tramwajowe przy św. Wincentego planowanej linii na "zieloną Białołękę".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
budowa
Warszawa
torowisko
Metro Warszawskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.