TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wrocław z tramwajem podmiejskim!
WROCLAW.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 09.02.2018 17:19:54
Wrocław z tramwajem podmiejskim!

Urząd Miejski Wrocławia przygotowuje projekt porozumienia pomiędzy Gminą Wrocław a Gminą Kobierzyce ws. przedłużenia linii tramwajowej Wrocław Ołtaszyn do sąsiadującej z Wrocławiem Wysoką.

Urząd Miejski Wrocławia przygotowuje projekt porozumienia pomiędzy Gminą Wrocław a Gminą Kobierzyce ws. przedłużenia linii tramwajowej Wrocław Ołtaszyn do sąsiadującej z Wrocławiem Wysoką.

Kobierzyce zadeklarowały partycypowanie w kosztach inwestycyjnych oraz eksploatacyjnych planowanej na 2022 rok nitki tramwajowej.

– Przygotowujemy projekt porozumienia intencyjnego, który określi zakresy naszych działań – mówi Marek Żabiński, z-ca dyr. Departamentu Zrównoważonego Rozwoju Urzędu Miejskiego Wrocławia. – Przedłużenie trasy tramwajowej w kierunku Wysokiej to korzyść dla obu stron. Mieszkańcy Wrocławia i sąsiedniej gminy zyskają nowy środek transportu do miasta, a osiedla Ołtaszyn czy Partynice będą mogły sprawniej funkcjonować ponieważ zmniejszy się liczba samochodów i polepszą się warunkami przemieszczania.

W piśmie wójta Gminy Kobierzyce kierowanym do Prezydenta Wrocławia czytamy: "Mamy świadomość, że korki i smog to nie tylko problem wrocławian. Na co dzień mierzą się z nim także mieszkańcy naszej gminy, którzy w okresie porannego szczytu komunikacyjnego starają się wjechać od południa do Wrocławia z Bielan Wrocławskich i Wysokiej, by dotrzeć na czas do pracy, do szkół czy do uczelni. My także chcemy aktywnie włączyć się w rozwiązanie tych problemów".

Przedłużenie tramwaju do Wysokiej pozwoli też na wybudowanie parkingu P&R z prawdziwego zdarzenia, który jeszcze przed wjazdem do miasta "przechwyci" podróżujących samochodami z południa aglomeracji i umożliwi dojazd do centrum sprawnym transportem publicznym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
Kobierzyce
  • Wojtek Wajda – 09.02.2018

    * jak wybudują, to będzie

  • Maciej Wojciechowski – 09.02.2018

    Szklane domy. :D

  • Kamil Nowakowski – 09.02.2018

    Tylko aby nie było bajzlu przy dbaniu o torowiska, jak w Łodzi

  • Adam Piotr Walczak – 09.02.2018

    A gdzie tramwaj na Psie Pole ?

  • Michał Szmit – 09.02.2018

    Przepraszam bardzo. Na Pabianice i Zgierz będą odbudowane. Co do mojego miasta Wrocławia nazywam początkiem wielkiego sukcesu w skali kraju.

  • Jakub Adamczyk – 09.02.2018

    Napisałem to już gdzieś indziej, ale powtórzę to tu, aby przerwać tę durną demagogię: >>Czym innym jest 30-kilometrowa linia biegnąca przez wsie, na którą gminy nie mają pieniędzy, a czym innym jakiś 600-metrowy odcinek jak w przypadku planów Wrocławia, gdzie jeszcze granica między miastem a wsią polega na tym, że po jednej stronie ul. Maczka są bloki gęstej zabudowy miasta, a po drugiej stronie ulicy są bloki gęstej zabudowy wsi. I to jeszcze 7 najbogatszej gminy wiejskiej (wliczając w klasyfikację jeszcze gminy miejsko-wiejskie) w Polsce. Na wycinku mapy na czerwono jest obrysowana ta wieś, w której już kursują linie miejskie Wrocławia, (i to jeszcze obok komunikacji gminnej), i to nawet przegubowce.<< Aha. PS. Wrocław od lat nie dokłada ani grosza do funkcjonowania komunikacji zbiorowej pod miastem. Prawie wszystkie linie podmiejskie zostały przekształcone w tzw. linie międzygminne, które są z droższymi biletami (i to na dwie strefy), w niższym standardzie, z utrzymaniem po stronie gminy, a bilety idą do przewoźnika. Linie "podmiejskie" mają tylko 2 wsie w gminie Kąty Wrocławskie, na które gmina wydaje większość pieniędzy na transport i są to kursy wariantowe tylko. A wyżej wspomniana gmina Kobierzyce od dawna organizuje swoją komunikację SAMA i oprócz własnej komunikacji gminnej, także wydaje ciężkie pieniądze na płacenie pełnych stawek za wozokilometry na linie 112 i 612. I tak samo Wrocław nie pomoże gminie Kobierzyce w budowie w ogóle. Budowę sama opłaci. Bo ją stać, a odcinek krótki. Więc żałosne jest to obsmarowywanie bogu ducha winnej Łodzi i jakiegoś wychwalania Wrocławia.

  • Paweł Rubaj – 09.02.2018

    To nie Łódź likwiduje tramwaje podmiejskie, a gminy które zaniechały utrzymanie na swoich odcinkach.

  • Jarecki Wit – 12.02.2018

    Ta będzie na świętego dygdy czyli .......

  • Katarzyna Grzywniak – 13.02.2018

    Ewa Kawicka, mówiłam Ci, że Gmina Kobierzyce doczeka się linii tramwajowej. :D

  • Igor Dorawa – 13.02.2018

    Czyli rola dla Moderusów idealna

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.