TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wrocław z tramwajem podmiejskim!
WROCLAW.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 09.02.2018 17:19:54
Wrocław z tramwajem podmiejskim!

Urząd Miejski Wrocławia przygotowuje projekt porozumienia pomiędzy Gminą Wrocław a Gminą Kobierzyce ws. przedłużenia linii tramwajowej Wrocław Ołtaszyn do sąsiadującej z Wrocławiem Wysoką.

Urząd Miejski Wrocławia przygotowuje projekt porozumienia pomiędzy Gminą Wrocław a Gminą Kobierzyce ws. przedłużenia linii tramwajowej Wrocław Ołtaszyn do sąsiadującej z Wrocławiem Wysoką.

Kobierzyce zadeklarowały partycypowanie w kosztach inwestycyjnych oraz eksploatacyjnych planowanej na 2022 rok nitki tramwajowej.

– Przygotowujemy projekt porozumienia intencyjnego, który określi zakresy naszych działań – mówi Marek Żabiński, z-ca dyr. Departamentu Zrównoważonego Rozwoju Urzędu Miejskiego Wrocławia. – Przedłużenie trasy tramwajowej w kierunku Wysokiej to korzyść dla obu stron. Mieszkańcy Wrocławia i sąsiedniej gminy zyskają nowy środek transportu do miasta, a osiedla Ołtaszyn czy Partynice będą mogły sprawniej funkcjonować ponieważ zmniejszy się liczba samochodów i polepszą się warunkami przemieszczania.

W piśmie wójta Gminy Kobierzyce kierowanym do Prezydenta Wrocławia czytamy: "Mamy świadomość, że korki i smog to nie tylko problem wrocławian. Na co dzień mierzą się z nim także mieszkańcy naszej gminy, którzy w okresie porannego szczytu komunikacyjnego starają się wjechać od południa do Wrocławia z Bielan Wrocławskich i Wysokiej, by dotrzeć na czas do pracy, do szkół czy do uczelni. My także chcemy aktywnie włączyć się w rozwiązanie tych problemów".

Przedłużenie tramwaju do Wysokiej pozwoli też na wybudowanie parkingu P&R z prawdziwego zdarzenia, który jeszcze przed wjazdem do miasta "przechwyci" podróżujących samochodami z południa aglomeracji i umożliwi dojazd do centrum sprawnym transportem publicznym.



Sprawdź też:
Wrocław
Kobierzyce
  • Wojtek Wajda – 09.02.2018

    * jak wybudują, to będzie

  • Maciej Wojciechowski – 09.02.2018

    Szklane domy. :D

  • Kamil Nowakowski – 09.02.2018

    Tylko aby nie było bajzlu przy dbaniu o torowiska, jak w Łodzi

  • Adam Piotr Walczak – 09.02.2018

    A gdzie tramwaj na Psie Pole ?

  • Michał Szmit – 09.02.2018

    Przepraszam bardzo. Na Pabianice i Zgierz będą odbudowane. Co do mojego miasta Wrocławia nazywam początkiem wielkiego sukcesu w skali kraju.

  • Jakub Adamczyk – 09.02.2018

    Napisałem to już gdzieś indziej, ale powtórzę to tu, aby przerwać tę durną demagogię: >>Czym innym jest 30-kilometrowa linia biegnąca przez wsie, na którą gminy nie mają pieniędzy, a czym innym jakiś 600-metrowy odcinek jak w przypadku planów Wrocławia, gdzie jeszcze granica między miastem a wsią polega na tym, że po jednej stronie ul. Maczka są bloki gęstej zabudowy miasta, a po drugiej stronie ulicy są bloki gęstej zabudowy wsi. I to jeszcze 7 najbogatszej gminy wiejskiej (wliczając w klasyfikację jeszcze gminy miejsko-wiejskie) w Polsce. Na wycinku mapy na czerwono jest obrysowana ta wieś, w której już kursują linie miejskie Wrocławia, (i to jeszcze obok komunikacji gminnej), i to nawet przegubowce.<< Aha. PS. Wrocław od lat nie dokłada ani grosza do funkcjonowania komunikacji zbiorowej pod miastem. Prawie wszystkie linie podmiejskie zostały przekształcone w tzw. linie międzygminne, które są z droższymi biletami (i to na dwie strefy), w niższym standardzie, z utrzymaniem po stronie gminy, a bilety idą do przewoźnika. Linie "podmiejskie" mają tylko 2 wsie w gminie Kąty Wrocławskie, na które gmina wydaje większość pieniędzy na transport i są to kursy wariantowe tylko. A wyżej wspomniana gmina Kobierzyce od dawna organizuje swoją komunikację SAMA i oprócz własnej komunikacji gminnej, także wydaje ciężkie pieniądze na płacenie pełnych stawek za wozokilometry na linie 112 i 612. I tak samo Wrocław nie pomoże gminie Kobierzyce w budowie w ogóle. Budowę sama opłaci. Bo ją stać, a odcinek krótki. Więc żałosne jest to obsmarowywanie bogu ducha winnej Łodzi i jakiegoś wychwalania Wrocławia.

  • Paweł Rubaj – 09.02.2018

    To nie Łódź likwiduje tramwaje podmiejskie, a gminy które zaniechały utrzymanie na swoich odcinkach.

  • Jarecki Wit – 12.02.2018

    Ta będzie na świętego dygdy czyli .......

  • Katarzyna Grzywniak – 13.02.2018

    Ewa Kawicka, mówiłam Ci, że Gmina Kobierzyce doczeka się linii tramwajowej. :D

  • Igor Dorawa – 13.02.2018

    Czyli rola dla Moderusów idealna

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.