Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław ponawia przetarg na tramwaj do Popowic

infotram
19.04.2018 16:12
0 Komentarzy

WrocławskieInwestycje ogłosiły drugi przetarg na wykonawcę trasy tramwajowej naPopowice. Trasa będzie miała 3,8kilometra. Poza torowiskiem powstaną zintegrowane przystanki z PKP, nowa stacjazasilania i trasy rowerowe oraz ekrany akustyczne.

Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu na budowę trasytramwajowej przez Popowice zgłosiły się 4 firmy. Wszystkie cztery ofertyprzekraczały założenia budżetowe, a w dodatku te najtańsze miały błędyformalne. Dlatego konieczne było unieważnienie postępowania. Bardzo szybkoudało się ogłosić drugi przetarg. 19 kwietnia został opublikowany w dziennikiurzędowym Unii Europejskiej. Miejska Spółka czeka na oferty do 29 maja. Jeślipostępowanie pójdzie zgodnie z planem trasa powinna być gotowa na koniec 2020roku.

Nowa trasa tramwajowa ma początek na skrzyżowaniu ulicDmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiejprzejdzie w ul. Dmowskiego. Od tego miejsca zostanie poprowadzone międzyistniejącymi jezdniami: przez most Dmowskiego, obok centrum handlowego isiedziby ZDiUM przy ul. Długiej.

Wyzwaniem dla wykonawców jest przebudowa wiaduktukolejowego. Powstanie tam węzeł przesiadkowy dla osób, które do miastadojeżdżają koleją z Trzebnicy, Jelcza, Wojnowa, Psiego Pola. Zejdą z peronuwprost na przystanek tramwajowy i autobusowy.

Obok siedziby ZDiUM znajdzie się nowa stacja zasilania.Druga, ta na ul. Milenijnej, będzie przebudowana. W ramach inwestycji zostaniezwiększona także moc stacji prostownikowej „Cybulskiego”.

Za nowym wiaduktem tramwaj pojdzie jeszcze kilkaset metrówul. Długą, potem wzdłuż ulicy Starogroblowej (tu wiadukt został niedawnoprzebudowany, powstanie tam węzeł przesiadkowy) i Popowickiej. Trasa kończy się „wpięciem” w torowisko na skrzyżowaniu z ul. Milenijną iPilczycką. W sumie to 3,8 km.

– Nowa trasa ma dwie ważne funkcje. Obsługuje mieszkańcówosiedli Popowiece i Szczepin, któzy do tramwaju będą mieli nie więcej niż 5minut pieszo. Po drugie to alternatywa dla trasy tramwajowej biegnącej ulicąLegnicką. Między placem Jana Pawła II a Leśnicą torowisko ma prawie 15 km. Naolbrzymim odcinku tej trasy nie mamy możliwości wprowadzenia rozwiązania awaryjnego,poprowadzenia ruchu inną drogą – mówi Monika Kozłowska-Święconek z DepartamentZrównoważonego Rozwoju.

Inwestycja w liczbach

7,4 km pojedynczego nowego toru

5,4 nowych i przebudowanych dróg

17 przebudowanych skrzyżowań

5,7 nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych

31 przystanków (w tym 21 nowych)


Komentarze