TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wrocław chce kupić kolejne tramwaje: 32 plus 55 w opcji
InfoTram.pl - Opublikowano: 18.07.2017 11:07:18 19 komentarzy
Wrocław chce kupić kolejne tramwaje: 32 plus 55 w opcji

Co najmniej 32 nowe tramwaje z opcją rozszerzenia zamówienia o dodatkowe 55 sztuk - to kolejny krok w projekcie wymiany taboru tramwajowego, który zapowiada szefowa MPK Wrocław, Jolanta Szczepańska.

Co najmniej 32 nowe tramwaje z opcją rozszerzenia zamówienia o dodatkowe 55 sztuk - to kolejny krok w projekcie wymiany taboru tramwajowego, który zapowiada szefowa MPK Wrocław, Jolanta Szczepańska.

32 pojazdy powinny pojawić się na wrocławskich torowiskach w latach 2020-2022. Nowe tramwaje będą m.in. służyć obsłudze linii na Nowy Dwór i na ul. Długiej. Mają być klimatyzowane, nowoczesne i w stu procentach niskopodłogowe.

Aktualnie spółka intensyfikuje działania, aby pozyskać środki na kolejne zakupy taboru tramwajowego.

-"Rozmawiamy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, w którym chcemy starać się o kredyt na ten zakup. Liczymy również na środki unijne. Już w 2015 roku złożyliśmy w Centrum Unijnych Projektów Transportowych dokumenty, w których opisaliśmy nasze plany zakupowe – wyjaśnia Jolanta Szczepańska, prezes MPK Wrocław.

Piątkowe otwarcie

Spółka jest już w trakcie przetargu na zakup 56 nowych tramwajów. Otwarcie ofert nastąpi w piątek. 56 dostępnych dla osób o ograniczonej mobilności, klimatyzowanych tramwajów ma się pojawić we Wrocławiu do końca 2019 roku.

Celem tego projektu jest kupienie jak największej liczby tramwajów przyjaznym osobom niepełnosprawnym i skasowanie starych, wysłużonych, 40-letnich pojazdów. Kolejny etap wymiany to wycofanie z eksploatacji pozostałych starych tramwajów i przede wszystkim obsługa nowo wybudowanych linii nowoczesnym taborem o wysokim standardzie.

Obecnie we Wrocławiu, podobnie jak i w całej Polsce, spółki komunikacyjne dążą do tego, by pozbyć się najstarszych i wyeksploatowanych pojazdów. Potrzeby są ogromne, a środki ograniczone. Dlatego miasta dokonują zakupów korzystając ze wszystkich możliwych opcji dostępnych na rynku.

Udział niskiej podłogi

-"Nie jest prawdą, że w całej Polsce kupuje się wyłącznie tramwaje w stu procentach niskopodłogowe – wyjaśnia prezes Szczepańska. – Kraków czy Łódź kupują tramwaje w pełni niskopodłogowe, ale także modernizują swój stary tabor lub kupują używane pojazdy do kapitalnego remontu. Podobnie Gdańsk czy Szczecin. Poznań niedawno zakupił 30 tramwajów z częściowym udziałem niskiej podłogi, a aktualnie inwestuje w partię taboru w 100 procentach niskopodłogowego.

Prezes Szczepańska twierdzi, że we Wrocławiu nie będzie modernizacji starych pojazdów lub kupowania używanych tramwajów do remontu. Ale MPK Wrocław również, podobnie jak inne miasta, musi podchodzić racjonalnie do odnowy taboru tramwajowego. Po zakupach partii 56 tramwajów, których celem jest wycofanie starych, w stu procentach wysokopodłogowych pojazdów, przyjdzie czas na etap powiązany z nowymi inwestycjami w infrastrukturę torową i wtedy MPK postawi na pojazdy w stu procentach niskopodłogowe. Ich ostateczna liczba będzie jednak zależeć od tego, ile środków spółce uda się pozyskać na te zakupy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
unia
  • #Dolnoślązak17 – 18.07.2017

    Wrocław wreszcie zmądrzał. :D

  • Xd – 18.07.2017

    XD XD XDA na Ukrainie tymczasem kupują od PESA 40 fokstrotow. Co za chora mentalność panuje u, nas.

  • Combino – 18.07.2017

    Ręce opadają. Ale jednocześnie lepiej byłoby dla pani prezes wystawić do tego wywiadu (niedo)rzecznika MPK,bo sama się PR-owo pogrzebała (ostatniego takiego samobója to chyba widziałem w wykonaniu Firlika w poznaniu kilka lat już temu,bo tego srebrnoustego na szczęście już tam nie ma ); albo się kompletnie nie przygotowała do rozmowy i dała dosłownie rozstrzelać prowadzącemu wywiad albo już sam nie wiem... Ale będąc świadoma gorącej sytuacji i potwierdzając świadomość niekorzystnych dla wrocławskiej wersji trendów w pozostałych miastach,właśnie przyznała że możliwe jest iż miasto kupi tylko 56 Bied (bo prawdziwe niskacze będą jak znajdą się dodatkowe środki,a jest prawdopodobne że się NIE ZNAJDĄ. No i moi drodzy,jakie "Gdańsk i Kraków kupują"? Ostatnie N8-ki z Kassel przyszły 3 lata temu! Niech pani prezes nie odwraca kota ogonem przy temacie zakupu bieda-nówek!

  • Obserwator 2 – 18.07.2017

    @Combino.TYsie lepiej nie wymądrzaj bo jak zwykle odsłaniasz swoja niewiedze. Już Ci rodzono zebys poszukal sobie pracy,najlepiej prezesa bo zawsze lepiej wiesz od osob pelniacych te stanowiska w innych miastach (za wyjątkiem Gdanska w którym nie widzisz eunuchtramow i rozwalonych torowisk przez tramy z Pesy )

  • AXC – 18.07.2017

    Jeszcze półtora roku i ta pani wraz z jej szefem trafią na polityczny niebyt Wreszcie miasto zacznie kupować normalne, nowoczesne tramwaje zamiast przestarzałych konstrukcji.

  • Combino – 18.07.2017

    @Obserwator 2: buzia w ciup,zawijaj się i biegnij do Bakinowskiego odebrać honorarium za wpis :)

  • CD – 18.07.2017

    @Combino; : Ten obserwator ma rację odnośnie twojej niewiedzy. Zajrzyj do SIWZu obecnego przetargu na 40 pojazdów. Jak przeczytasz fragment o maksymalnej wysokości podłogi w części wysokopodłogowej to przestaniesz pisać bzdury o kolejnych Biedach (Betach).

  • polar – 18.07.2017

    Ale miejmy pewną przyzwoitość w stękaniu, jednak zapowiedź inwestycji w partię taboru w 100 procentach niskopodłogowego to dobra wiadomość.

  • AXC – 18.07.2017

    @CD- ale tam uściślono warunki pod Moderusy np. odnośnie wysokości od główki szyny do krawędzi poszycia by jeden producent , dobrze znany spełniał warunki. Będą Biedy i tyle.

  • Tramicus365 – 18.07.2017

    W ciągu kilku(nastu) kolejnych miesięcy do Wrocławia dotrze 13 już zamówionych Moderusów Beta. Łącznie będzie ich wtedy 22. Do tego mamy 26 Protramów 205 WrAs. Zatem w sumie Wrocław posiadać będzie 48 tramwajów z ok. 20% niskiej podłogi. To już jest dużo. Tramwajów w 100% niskopodłogowych jest obecnie 8 (osiem). Należy też zauważyć, że w pojazdach i na przystankach pojawiły się plakaty z info, że już niebawem MPK zakupi łącznie 56 klimatyzowanych składów, dostępnych dla niepełnosprawnych i osób z trudnościami w poruszaniu się. Jest też rysunek, łudząco przypominający... Moderusa Betę.Dlaczego w tym artykule jest napisane "Spółka jest już w trakcie przetargu na zakup 56 nowych tramwajów."? O ile mi wiadomo, przetarg jest na 40 składów, a te 16 to już zamówione i częściowo dostarczone "opcjonalne" Bety.

  • CD – 18.07.2017

    @AXC O cholera, rzeczywiście. Teraz dokładnie przejrzałem SIWZ. Co do podłogi to jej wysokość nad wózkami może wynosić maksymalnie 520mm pgs, ale dotyczy to tylko części niskopodłogowej (a nie całego tramwaju jak byłem wcześniej przekonany) i to pod warunkiem, że w części niskopodłogowej będą wózki... Zatem wypada na Biedy :/

  • wojtek – 18.07.2017

    No to firmie Modertrans gratulujemy wygrania wrocławskiego przetargu na zakup 40 nowych tramwajów!!!Skoro dziś pojawia się w mediach ta informacja to wiadomo co będzie w piątek...;-(

  • W temacie – 18.07.2017

    Tak na marginesie MPK Kraków obecnie modernizuje helmuty i dokupuje. Łączna ilość ma wynieść 18 sztuk. Poza tym Wrocław posiada jeszcze 48 sztuk tram. Skosy 75% niskiej podłogi. Pozdrawiam

  • Szmitu TramFan – 19.07.2017

    @CD gratuluję ci spostrzegalności. Jeszcze 2 dni w dniu pisania tego komentarza do otwarcia przetargu i pewnie albo nikt nie wygra w nim i będzie się powtarzał jak to było z autobusami (za 2 razem wygrał Evo-Bus z swym Mercedesem Benz Citaro 2) i będą chodziażby Moderusy Gamma czy Pesa Twist albo przymknie na to oko i będą Biedy. DOŚĆ marudzenia. Poczekamy do pojutrza. Tak szczerze to trochę niesprawiedliwe pisząc z perspektywy marudy, że na nowe trasy np. Pesy, a na pozostałych Bety. WTF? Przecież na większość torów jest w porządku a nawet dobra, czyli PRZYSTOSOWANA do Pes. Zostało jeszcze trochę. W trakcie na Biskupin (tylko pętla, cała reszta w porządku), po TWG na Sępolno, by przedłużyć 33 oraz dorzucić 2010NW na 9 (do zaj. Gaj) i 17. Jeszcze Ślężna, Pomorska, Bałtycka, kawałek Nowowiejskiej czy Słowiańska.

  • AXC – 19.07.2017

    @Szmitu Tram Fan Miasto niedawno dostosowało pętle Biskupin pod 2010NW jedynie przystanek Katedra uniemożliwia przejazd Pesom na liniach 2 i 10.Smutne dni dla Wrocławia,dostanie na dziesiątki lat buedatramwaj przypominający o dziadowaniu w transporcie publicznym.

  • Paweł-Miłośnik Komunikacji – 19.07.2017

    Dlaczego MPK Wrocław nie może kupić tramwajów z minimum 65% niskiej podłogi ja na miejscu MPK zakupił żeby było łącznie 22 tramwajów Moderus Beta. Zakupił bym na teraz 17 tramwajów marki Pesa Twist. Również na teraz tramwaje marki Moderus Gamma od 4 do 12 sztuk. Dalej to zakup na wspomniany 2020-2022 rok nowych tramwajów z minimalnie 75% niskiej podłogi.

  • advisor – 19.07.2017

    @W temacieSkąd takie info? Z tego, co wiem, MPK obecnie modernizuje tylko jednego N8S i być może wyremontuje któreś GT8S. E1 mają dotrwać do zakupu nowych tramwajów, by potem zasilić lokalny piec hutniczy. Dziwne, że Wrocław nie chce tramwaju w rodzaju śląskich Twistów - 70% LF, niewygórowana cena... Newag również mógłby im sprzedać Nevelo za dobrą kwotę. Rozumiem kwestię finansową, ale kupując w perspektywie 87 pojazdów już wypadałoby uwzględnić, by miały chociaż te 50% LF, a nie tylko niską wstawkę.

  • Tramicus365 – 19.07.2017

    Jest sporo pytań - jest zainteresowanie. Może Modertrans nie będzie jedynym oferentem. Pamiętajmy o 50 wozach dla Poznania (to będzie premiera takiej Gammy, więc też trochę czasu i sił to pochłonie) no i 13 Betach dla MPK Wrocław w trakcie montażu (?). Swoją drogą chciałbym we Wrocławiu zobaczyć Gammę na testach.

  • zibi – 19.07.2017

    Tramicus365@ Mam przeczucia iż życzenie się spełni wcześniej jak później,przecież już od dawna Gammy nie widać na trasie może po raz kolejny będzie miała nową odsłonę czemu nie w Wrocku a jest na czym zawiesić oko coś pięknego tylko musi tez bezawaryjnie jeździć mam nadzieje iż na obcym terenie zostanie zweryfikowany dość szybko.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.