TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wrocław buduje TAT, tramwaje przez centrum nawet co 1,5 minuty
WROCLAW.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 07.02.2020 10:45:54
Wrocław buduje TAT, tramwaje przez centrum nawet co 1,5 minuty (foto: wroclaw.pl)

Drogowcy rozpoczynają kolejny etap budowy TAT, czyli Trasy Autobusowo-Tramwajowej z pl. Orląt Lwowskich na Nowy Dwór. Wykonawca musi włączyć budowane torowisko w istniejącą sieć komunikacyjną na pl. Orląt Lwowskich oraz zbudować nowe przystanki.

Drogowcy rozpoczynają kolejny etap budowy TAT, czyli Trasy Autobusowo-Tramwajowej z pl. Orląt Lwowskich na Nowy Dwór. Wykonawca musi włączyć budowane torowisko w istniejącą sieć komunikacyjną na pl. Orląt Lwowskich oraz zbudować nowe przystanki.

W związku z pracami tymczasowo zmienią trasy tramwaje i autobusy MPK. Istotne zmiany czekają też kierowców.

Celem tej inwestycji jest wyprowadzenie trasy na Nowy Dwór. Rozpoczniemy od prac rozbiórkowych. Tydzień dajemy sobie na demontaż torów i podbudowy. Potem zajmiemy się przebudową sieci podziemnych. Następnie budową nowego torowiska i przebudową peronów przystankowych. W okolicach wakacji chcemy przywrócić ruch tramwajowy na placu Orląt Lwowskich – mówi Wojciech Kaim, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.

W związku z rozpoczęciem prac od 8 lutego (sobota) tramwaje linii 0L, 0P, 6, 14, 23, 24, 31 i 32 zmienią trasy i pojadą objazdami.

Inaczej będą kursować także linie autobusowe 106, 122, 127, 144, 149 i 250. Przypominamy również, że od 30 listopada po tymczasowych trasach kursuje autobusy linii: 148, 206 i 249. 

Ważne zmiany dla kierowców

W związku z przebudową pl. Orląt Lwowskich i czasową zmianą organizacji przejazdu tramwajów oraz ze znacznie większym natężeniem ruchu tramwajowego w ulicy Krupniczej – zmieni się także organizacja ruchu samochodowego na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Krupniczej. Kierowcy nie będą mogli już skręcić w lewo z Kazimierza Wielkiego w kierunku ulicy Krupniczej.

Eliminujemy możliwość skrętu w lewo z Kazimierza Wielkiego w Krupniczą (pozostaje możliwość nawracania). Ulica Krupnicza już teraz jest obciążona, po wyłączeniu ruchu tramwajowego na placu Orląt Lwowskich i będziemy mieli 40 tramwajów w ciągu godziny szczytowej. Zdecydowaliśmy się na taki krok, żeby trochę odciążyć ulicę z samochodów i ułatwić przejazd komunikacji publicznej – mówi Andrzej Brzoza z Wydziału Inżynierii Miejskiej.

Również w związku z dużym natężeniem ruchu na torowiskach w centrum Wrocławia miasto zdecydowało o przeniesieniu terminu budowy przystanku wiedeńskiego na ul. Świdnickiej.

Ułatwienia dla komunikacji i pieszych

Pojawi się też kilka zmian, które ułatwią przejazd kierowcom, MPK i poruszanie się pieszym. 

Na placu Orląt Lwowskich skorygowana zostanie sygnalizacja świetlna, koordynacja ruchu pieszego zostanie poprawiona na ulicy Piłsudskiego. Na placu Jana Pawła II trzy autobusy będą jechać torowiskiem od ul. Sikorskiego. Na pl. Strzegomskim wprowadzimy ułatwienie dla autobusów skręcających w lewo, w kierunku ul. Strzegomskiej. Na ul. Strzegomskiej pojawi się dodatkowe oznakowanie, tzw. języczek, który dodatkowo poinformuje kierowców, w którym miejscu autobus musi zmienić pas, by zjechać na przystanek. Na zjeździe ze Śrubowej w Robotniczą autobusy uzyskają pierwszeństwo – wylicza Andrzej Brzoza.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
budowa
tor
infrastruktura
tory