Wrocław buduje trasę autobusowo-tramwajową (TAT) na Nowy Dwór. Powstanie torowisko i sieć trakcyjna, przebudowane zostaną sieci podziemne a nad torami kolejowymi stanie nowy wiadukt.
Wrocław buduje trasę
autobusowo-tramwajową (TAT) na Nowy Dwór. Powstanie torowisko i sieć trakcyjna,
przebudowane zostaną sieci podziemne a nad torami kolejowymi stanie nowy
wiadukt.
Kolejny powstanie nad ul. Smolecką. Wszystko po to, aby w
2023 roku po wydzielonej trasie dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu
do centrum w mniej niż 20 minut. Inwestycja wchodzi w bardzo ważny etap.
Od 30 listopada wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu
na placu Orląt Lwowskich. Kierowcy oraz
linie autobusowe pojadą objazdami. Wykonawca rozpocznie tam budowę i przebudowę
sieci podziemnych, sieci trakcyjnej i torowiska tramwajowego, które połączy się
z istniejącym układem torowym. Prace na placu są zaplanowane na 7 miesięcy (do
wakacji 2020 roku).
Alternatywny transport
- pociągi, autobusy, rowery
W czasie przebudowy warto korzystać z alternatywnych środków
transportu – zamiast samochodu. W rejonie budowy zlokalizowane są aż 4 stacje
PKP.
Wrocław Nowy Dwór, Wrocław Muchobór, Wrocław Zachodni
(blisko zachodniej granicy miasta), Wrocław Mikołajów (w centrum),
29 pociągów z przystanku Nowy Dwór do dworca Wrocław Główny
50 pociągów z przystanku Muchobór do dworca Wrocław Główny
60 pociągów dziennie między stacjami Wrocław Główny a
Wrocław Mikołajów
Co istotne w granicach miasta można jeździć pociągami w
ramach UrbanCARD. Z ważnego skrzyżowania na Nowy Dworze- Strzegomska/Gubińska
kursuje też 13 linii autobusowych.
8 linii dziennych - 106, 107, 109, 132, 142, 148, 149 i 609
jadących do centrum najkrótszą trasą ul. Strzegomskiej,
3 linie dzienne- 124, 126 i 134 jadą na południe
bezpośrednio do węzła przesiadkowego przy FAT,
2 linie - 119 i 319 jadą na północ bezpośrednio do węzła
przesiadkowego KWISKA,
w sumie 13 linii autobusowych jadących przez strategiczne
skrzyżowanie Strzegomska-Gubińska,
dodatkowo do węzła KWISKA można dojechać linią 122 przez
Kuźniki i Gądów oraz linią 126 można dojechać przez Kuźniki i Gądów do tramwaju
na ul. Lotniczej.
Przy sprzyjającej pogodzie można wybrać też przejazd Wrocławskim
Rowerem Miejskim. W rejonie TAT i osiedla Nowy Dwór, Muchobór Mały, Muchobór
Wielki jest ok. 20 stacji WRM. Ze skrzyżowania ul. Strzegomskiej i Gubińskiej
jazda rowerem do centrum miasta zajmuje około 20 minut.
Dodatkowe przejścia i
przystanki
W ramach tymczasowej organizacji ruchu na czas remontu
wykonawca wyznaczy w rejonie budowy 2 przejście dla pieszych, w tym jedno przy
stacji Wrocław Mikołajów. Zostanie wyeliminowane parkowanie na ul. Śrubowej.
Powstaną dodatkowe przystanki autobusowe na ul. Strzegomskiej (na wysokości
MOPS). Dodatkowo zostanie odnowione oznakowanie poziome na ul. Fabrycznej a w
rejonie inwestycji ciągły dyżur nadzór ruchu MPK.
Kampania informacyjna
Miasto Wrocław przygotowało zakrojoną na szeroką skale
kampanię informującą o zmianach w kursowaniu komunikacji oraz objazdach. Ulotki
z mapami objazdów dla kierowców i trasami autobusów komunikacji miejskiej
trafią drogą mailową do rodziców wrocławskich uczniów, zakładów pracy, pojawią
się też w środkach komunikacji miejskiej oraz na przystankach. Informacje o
utrudnieniach związanych z budową trafią również do wrocławskich parafii oraz
firm zlokalizowanych w sąsiedztwie inwestycji.
Gigantyczna
inwestycja
TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949,
kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy
autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22
metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane
na ponad 151 milionów złotych! TAT pojedziemy w 2023 roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.