TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wrocław buduje TAT. Kolejne utrudnienia [FILM]
InfoTram.pl - Opublikowano: 26.11.2019 13:15:03
Wrocław buduje TAT. Kolejne utrudnienia

Wrocław buduje trasę autobusowo-tramwajową (TAT) na Nowy Dwór. Powstanie torowisko i sieć trakcyjna, przebudowane zostaną sieci podziemne a nad torami kolejowymi stanie nowy wiadukt.

Wrocław buduje trasę autobusowo-tramwajową (TAT) na Nowy Dwór. Powstanie torowisko i sieć trakcyjna, przebudowane zostaną sieci podziemne a nad torami kolejowymi stanie nowy wiadukt.

Kolejny powstanie nad ul. Smolecką. Wszystko po to, aby w 2023 roku po wydzielonej trasie dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu do centrum w mniej niż 20 minut. Inwestycja wchodzi w bardzo ważny etap.

Od 30 listopada wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu na placu Orląt Lwowskich. Kierowcy  oraz linie autobusowe pojadą objazdami. Wykonawca rozpocznie tam budowę i przebudowę sieci podziemnych, sieci trakcyjnej i torowiska tramwajowego, które połączy się z istniejącym układem torowym. Prace na placu są zaplanowane na 7 miesięcy (do wakacji 2020 roku).

Alternatywny transport - pociągi, autobusy, rowery

W czasie przebudowy warto korzystać z alternatywnych środków transportu – zamiast samochodu. W rejonie budowy zlokalizowane są aż 4 stacje PKP.

Wrocław Nowy Dwór, Wrocław Muchobór, Wrocław Zachodni (blisko zachodniej granicy miasta), Wrocław Mikołajów (w centrum),

29 pociągów z przystanku Nowy Dwór do dworca Wrocław Główny

50 pociągów z przystanku Muchobór do dworca Wrocław Główny

60 pociągów dziennie między stacjami Wrocław Główny a Wrocław Mikołajów

Co istotne w granicach miasta można jeździć pociągami w ramach UrbanCARD. Z ważnego skrzyżowania na Nowy Dworze- Strzegomska/Gubińska kursuje też 13 linii autobusowych.

8 linii dziennych - 106, 107, 109, 132, 142, 148, 149 i 609 jadących do centrum najkrótszą trasą ul. Strzegomskiej,

3 linie dzienne- 124, 126 i 134 jadą na południe bezpośrednio do węzła przesiadkowego przy FAT,

2 linie - 119 i 319 jadą na północ bezpośrednio do węzła przesiadkowego KWISKA,

w sumie 13 linii autobusowych jadących przez strategiczne skrzyżowanie Strzegomska-Gubińska,

dodatkowo do węzła KWISKA można dojechać linią 122 przez Kuźniki i Gądów oraz linią 126 można dojechać przez Kuźniki i Gądów do tramwaju na ul. Lotniczej.

Przy sprzyjającej pogodzie można wybrać też przejazd Wrocławskim Rowerem Miejskim. W rejonie TAT i osiedla Nowy Dwór, Muchobór Mały, Muchobór Wielki jest ok. 20 stacji WRM. Ze skrzyżowania ul. Strzegomskiej i Gubińskiej jazda rowerem do centrum miasta zajmuje około 20 minut.

Dodatkowe przejścia i przystanki

W ramach tymczasowej organizacji ruchu na czas remontu wykonawca wyznaczy w rejonie budowy 2 przejście dla pieszych, w tym jedno przy stacji Wrocław Mikołajów. Zostanie wyeliminowane parkowanie na ul. Śrubowej. Powstaną dodatkowe przystanki autobusowe na ul. Strzegomskiej (na wysokości MOPS). Dodatkowo zostanie odnowione oznakowanie poziome na ul. Fabrycznej a w rejonie inwestycji ciągły dyżur nadzór ruchu MPK.

Kampania informacyjna

Miasto Wrocław przygotowało zakrojoną na szeroką skale kampanię informującą o zmianach w kursowaniu komunikacji oraz objazdach. Ulotki z mapami objazdów dla kierowców i trasami autobusów komunikacji miejskiej trafią drogą mailową do rodziców wrocławskich uczniów, zakładów pracy, pojawią się też w środkach komunikacji miejskiej oraz na przystankach. Informacje o utrudnieniach związanych z budową trafią również do wrocławskich parafii oraz firm zlokalizowanych w sąsiedztwie inwestycji.

Gigantyczna inwestycja

TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych! TAT pojedziemy w 2023 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
budowa
most
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.