TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wola mówi NIE liniowym cięciom ZTM-u
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 07.02.2020 08:30:08
Wola mówi NIE liniowym cięciom ZTM-u; fot. ZTM Warszawa

Wola sprzeciwia się cięciom ZTM Warszawa w rozkładach jazdy.

Władze warszawskiej dzielnicy Wola sprzeciwiają się wprowadzanym przez ZTM cięciom w rozkładach jazdy. Na rzadkie kursowanie autobusów i tramwajów skarżą się mieszkańcy. Dlaczego ZTM dąży do drastycznego zwiększenia ruchu samochodowego? - pyta burmistrz Woli Krzysztof Strzałkowski.

Jak podkreślają władze dzielnicy, coraz rzadsze kursowanie autobusów i tramwajów dotyka warszawiaków, którzy muszą dłużej czekać na przystankach i podróżują w mało komfortowych warunkach.

Sukcesywnie i po cichu

Burmistrz Woli powiedział PAP, że zmiany dotyczą strategicznych dla miasta połączeń. Jego zdaniem zmiany były wprowadzane sukcesywnie i "po cichu". "Niepokoi nas to, że korekty rozkładu odbyły się bez konsultacji społecznych" - dodał.

Dla mieszkańców Woli głównym problemem jest ograniczenie kursów autobusów linii 190 i tramwajów wzdłuż alei "Solidarności" i ulicy Wolskiej. 190 - wskazują władze dzielnicy - kursuje nie częściej niż co 7 minut. Czasem w godzinach szczytu na autobus trzeba czekać ponad 10 minut. Po godzinie 21 czas oczekiwania na to nawet 15 minut, a w weekendy po godz. 20 - 25 minut.

Częstotliwość w nowym roku spadła także w przypadku tramwajów. Władze Woli wyliczają, że między godz. 10 a 11 niskopodłogowy tramwaj linii 13 kursuje nawet co 48 minut. Problemy w związku z tym zgłaszają niepełnosprawni i mamy przewożące dzieci w wózkach - informują.

Burmistrz, zacytowany w komunikacie urzędu, podkreśla: "Mieszkańcy podróżują w tłoku, często brakuje miejsca dla osób niepełnosprawnych i rodziców z małymi dziećmi. W związku z tym niezrozumiałe jest likwidowanie kursów tak istotnych dla tej części miasta".

Wola pyta

Dzielnica zwróciła się do Zarządu Transportu Miejskiego o wyjaśnienia. "Nie zgadzamy się z takimi działaniami. Nie możemy oszczędzać na komunikacji miejskiej. Lepsza komunikacja miejska to mniej korków" - wskazuje Strzałkowski.

"Dlaczego więc Zarząd Transportu Miejskiego dąży do drastycznego zwiększenia ruchu samochodowego, poprzez zniechęcanie mieszkańców do kupowania biletów? Przypominam, że jednym ze strategicznych celów dla Warszawy jest dbanie o jakość powietrza. Aby to osiągnąć, układ transportu publicznego powinien być dostosowany do rzeczywistych potrzeb mieszkańców" – mówi burmistrz Woli.

W rozmowie z PAP Strzałkowski wyraził nadzieję, że przy okazji wiosennych zmian, jakie zostaną wprowadzone z uwagi na oddanie do użytku nowych stacji metra, problemy wynikające z wprowadzonych przez ZTM korekt zostaną zniwelowane. "Jeżeli zachęcamy do korzystania z komunikacji - podkreślił - nie możemy tego utrudniać". "Musimy być elementarnie uczciwi" - dodał burmistrz Woli.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
budżet
Warszawa
ZTM Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.