TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wmurowano kamień węgielny pod budowę metra na Bródnie
- Opublikowano: 27.11.2019 17:24:23
Wmurowano kamień węgielny pod budowę metra na Bródnie

Na budowie północno-wschodniego odcinka II linii metra przyszedł czas na wmurowanie kamienia węgielnego. Podczas uroczystości na przyszłej stacji C21 Bródno metalowa tuba z aktem erekcyjnym została umieszczona w stropie podziemnego przystanku.

Na budowie północno-wschodniego odcinka II linii metra przyszedł czas na wmurowanie kamienia węgielnego. Podczas uroczystości na przyszłej stacji C21 Bródno metalowa tuba z aktem erekcyjnym została umieszczona w stropie podziemnego przystanku.

Budowa trzech stacji bródnowskiego odcinka linii M2 postępuje zgodnie z zakładanym harmonogramem. Budowniczowie zagłębiają się coraz bardziej pod ziemię. Po dzisiejszym wmurowaniu kamienia węgielnego budowa będzie prowadzona już coraz szybciej. Jeszcze w tym roku na Bródno dotrą pierwsze elementy tarcz TBM – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Na stacji C21 Bródno rozpoczęły się prace przy budowie poziomu -1, czyli przyszłej antresoli stacji. To właśnie tam odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod tę inwestycję. Stacja Bródno jest największym placem budowy, a zarazem najważniejszym. Tu znajdować się będzie szyb startowy dla dwóch maszyn TBM, które na początku przyszłego roku rozpoczną drążenie podziemnych tuneli.

Metro to jedna z największych i najważniejszych inwestycji transportowych w Warszawie. Mimo że przebiega pod ziemią, niezwykle zmienia i determinuje rozwój przestrzeni publicznej naziemnej. Podziemna kolej sprawia, że stolica staje się w prosty i dogodny sposób dostępna dla jej mieszkańców nawet na przeciwległych krańcach. Jest odpowiedzią na potrzeby warszawiaków – powiedziała Iwona Wujastyk, przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady m.st. Warszawy.

Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 roku kontraktem na północno-wschodnim odcinku metra wybudowane zostaną trzy stacje: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza oraz C21 Bródno. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za podziemnym przystankiem Bródno powstaje również hala z komorą rozjazdów i 11 torów odstawczych. Na trasie podziemnej kolei wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Realizatorem tego wartego 1 397 895 000 zł kontraktu jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Prace budowlane zakończą się we wrześniu 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
budowa
Warszawa
torowisko
Metro Warszawskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.