TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

WKD pojedzie autobusami?
UMWM - Opublikowano: 10.05.2016 13:54:06 2 komentarze
BRT w Istambule

O dwa tysiące samochodów mniej przy wjeździe do Warszawy z kierunku zachodniego.

O dwa tysiące samochodów mniej przy wjeździe do Warszawy z kierunku zachodniego. Takie dane wskazują ościenne gminy po wprowadzeniu nowej formy obsługi komunikacyjnej pasma zachodniego województwa mazowieckiego w korytarzu dzielnica Bemowo m.st. Warszawy?Stare Babice?Ożarów Mazowiecki?Leszno?Błonie?Kampinos?Sochaczew.

O projekcie, marszałek Adama Struzik rozmawiał m.in. z przedstawicielami zainteresowanych samorządów powiatowych i gminnych, Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) i Warszawskiej Kolei Dojazdowej Sp. z o.o. (WKD).

Sytuacja wyjściowa

Rosnące utrudnienia pasma zachodniego województwa mazowieckiego doprowadziły do licznych postulatów wskazujących na konieczność poprawy powiązań komunikacyjnych. Są one związane ze wzrostem ruchu drogowego, szczególnie w dojazdach do Warszawy. Problem potęguje silna tendencja do zabudowywania tego obszaru nowymi osiedlami mieszkaniowymi, zakładami produkcyjnymi i usługowymi. Ideą przedsięwzięcia jest stworzenie systemu transportu zbiorowego zapewniającego wysoki standard obsługi pasma zachodniego oraz efektywnego pod względem kosztów i korzyści społecznych. Poprawa warunków komunikacyjnych jest ważna także dla samorządu województwa. Postulat rozwoju pasma zachodniego transportem zbiorowym znalazł swoje odbicie w dokumentach strategicznych Mazowsza.

Alternatywna komunikacja w ramach aglomeracji

Na spotkaniu przedstawiono dotychczasowe ustalenia dotyczące nowej formy obsługi komunikacyjnej tzw. pasma zachodniego, czyli gmin leżących na południe od Puszczy Kampinoskiej między Warszawą a Sochaczewem. Z wykonanego na zlecenie samorządów lokalnych studium wykonalności wynika, że optymalnym rozwiązaniem problemów komunikacji publicznej w tym pasie jest wprowadzenie ekspresowych linii autobusowych kursujących po wydzielonych jezdniach (bus rapid transit, BRT). Systemy BRT są z powodzeniem stosowane w ponad 200 miastach na świecie, głównie w Ameryce Południowej. W Europie korzystają z nich takie miasta jak Paryż, Londyn, Manchester i Praga. To alternatywny względem tramwaju i innowacyjny sposób przewozu osób oparty na specjalnym transporcie autobusowym. W stosunku do proponowanych wcześniej rozwiązań szynowych, charakteryzuje się o połowę niższymi kosztami budowy i mniejszą powierzchnią konieczną do zajęcia przez infrastrukturę linii komunikacyjnej. Koszt całej inwestycji (budowy linii, wykupu gruntów i zakupu taboru) wyniesie 350 mln zł. Linia BRT będzie łączyć się z warszawskim metrem na stacji Chrzanów, jednak możliwe jest wprowadzenie jej do bardziej centralnie położonej stacji końcowej na terenie miasta. Podmiotem zarządzającym linią będzie Warszawska Kolej Dojazdowa. Możliwymi do zastosowania rozwiązaniami są autobusy elektryczne lub hybrydowe, osiągające prędkość do 80 km/h. Przyczyni się to do ograniczenia negatywnego wpływu transportu na otulinę Kampinoskiego Parku Narodowego. Równolegle powstanie ścieżka rowerowa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
WKD
BRT
  • www – 10.05.2016

    Co mają wspólnego metrobusy z tramwajami? Nic! To nie ten dział.Pomysł wygląda na absurdalny. Wzdłuż linii kolejowej ma zostać zbudowana trasa dla autobusów. Coś to pachnie chęcią zbudowania lepszej drogi dla samochodów za pieniądze przeznaczone na komunikację. Na dodatek ktoś se wymyślił, że wciśnie BRT na Chrzanów. A to ciekawe, bo którą drogą? Ma się rozumieć nową przez pola. Jeżeli już to BRT powinno kończyć na pętli przy Górczewskiej, bo tam są i tramwaje, autobusy i będzie metro. Z prostej drogi do Warszawy BRT miałoby skręcać na południe do Chrzanowa po to żeby pasażerowie później pojechali metrem przez pętlę na Górczewskiej? Z mapy wychodzi jak byk, że będą nadrabiać drogi.350 mln zł na budowę BRT, który będzie jeździł po słabo zaludnionych miejscowościach logiczne nie jest. No chyba, że nastąpi rozbudowa obecnych pól po drodze do miejscowości wielkości porównywalnej z miastami położonymi przy linii WKD. Rozbudowa miejscowości poza Warszawą to jednak błąd! Świat to zrozumiał, a my brniemy w rozbudowę peryferii? To bez sensu.

  • aasm. – 11.05.2016

    Jaka mniejsza zajętość miejsca dla BRT od linii tramwajowej czy kolejowej, która to już w dodatku do Sochaczewa jest ? A setki ton soli wysypanej dodatkowo w zimie na drogę ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.