TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wilno testuje hybrydy. W planie 135 autobusów [FILM]
- Opublikowano: 19.06.2019 13:00:23
Wilno testuje hybrydy. W planie 135 autobusów . fot. UM Wilno

Na ulicach Wilna - do 27 czerwca - będzie testowany najnowszy autobus MAN Lion`s City Efficient Hybrid. Następnie zostanie podjęta decyzja, czy litewska stolica kupi hybrydy w kolejnych latach.

Na ulicach Wilna - do 27 czerwca - będzie testowany najnowszy autobus MAN Lion`s City Efficient Hybrid. Następnie zostanie podjęta decyzja, czy litewska stolica kupi hybrydy w kolejnych latach.

14 czerwca firma UAB "Vilniaus közasis transportas" zaprezentowała testowy, hybrydowy autobus MAN Lion`s City nowej generacji, który przyjechał do Wilna bezpośrednio z fabryki MAN Bus w Starachowicach. Na ulicach miasta będzie on testowany do 27 czerwca, a następnie zostanie podjęta decyzja, czy to właśnie autobusy hybrydowe mają w przyszłości uzupełnić tabor UAB.

-"W Wilnie mamy teraz prawie 300 nowych pojazdów transportu publicznego, w tym 250 nowych autobusów i 41 nowych trolejbusów. Do 2020 r. miasto planuje zakup kolejnej partii 135 nowych autobusów. Realizacja tego kolejnego etapu odnowy ma za zadaniu ustalić średni wiek miejskiego autobusu na poziomie 7 la. Wówczas Wilno stanie się stolicą w Unii Europejskiej z najmłodszym parkiem autobusowym" - podkreślił Modesta Gusarovienė, dyrektor ds. transportu w Wilnie.

MAN w Wilnie

-"Obecnie mamy 58 autobusów marki MAN w naszej flocie. Te autobusy charakteryzują się niezawodnością, przestronnością i wygodnymi fotelami dla pasażerów i kierowców. W nowym MAN Lion`s City wprowadzono także szereg innowacji, które Wilno testuje, jako pierwsze ze wszystkich miast nadbałtyckich - powiedział Mindaugas Žalkauskas, dyrektor techniczny UAB. - Przede wszystkim nowa generacja ma nowy, znacznie lżejszy i bardziej ekonomiczny silnik w porównaniu z poprzednim modelem. Należy również zauważyć, że system hybrydowy MAN-a najnowszej generacji wykorzystuje 48 woltów, a systemy hybrydowe poprzednich generacji zużywają do 1000 woltów."

Ponadto Žalkauskas dodał, że ten autobus hybrydowy nowej generacji jest wyjątkowy, ponieważ jest to pierwszy taki egzemplarz na rynku, a seryjna produkcja autobusów hybrydowych zostanie uruchomiona w fabryce w Starachowicach dopiero w sierpniu.

Jak podkreśla litewski przewoźnik, MAN przy projektowaniu nowej generacji szczególną uwagę zwrócił nie tylko na ekologię, wydajność, komfort i ergonomię, ale także na design. Dlatego pojazd powinien pozytywnie zaskoczyć pasażerów jasnym wnętrzem, dużymi oknami, wygodniejszym układem siedzeń i nowym owalnym systemem poręczy. I najważniejsze - według UAB koszt autobusu jest znacznie niższy niż w przypadku autobusów hybrydowych MAN starszej generacji. Czas na test!



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
hybryda
MAN
Litwa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.