TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Więcej rowerzystów - więcej wypadków. Niepokojące statystyki
PAP InfoBike.pl - Opublikowano: 05.04.2019 09:52:17
Rowerowe statystyki za rok 2018

W 2018 r. zginęło o 66 rowerzystów więcej niż rok wcześniej, o 227 zwiększyła się liczba ciężko rannych, a o 206 lekko rannych kierowców jednośladów

W 2018 r. zginęło o 66 rowerzystów więcej niż rok wcześniej, o 227 zwiększyła się liczba ciężko rannych, a o 206 lekko rannych kierowców jednośladów - czytamy w piątkowej "Rzeczpospolitej".

Jak podaje dziennik, dane policji są niepokojące, ponieważ w 2018 r. na polskich drogach było mniej wypadków i rannych, natomiast wzrost liczby poszkodowanych odnotowano jedynie wśród rowerzystów.

Łukasz Zboralski z portalu BRD24.pl jako główną przyczynę większej liczby wypadków wśród kierowców jednośladów wskazuje dłuższy sezon rowerowy, umożliwiający jazdę nawet do grudnia. Jak dodał, na polskich drogach od trzech lat jest coraz mniej bezpiecznie, a pierwszy kwartał 2019 r. był "najgorszy od kilku lat".

Wyższa kultura

Według Marcina Jackowskiego, aktywisty rowerowego z Zielonego Mazowsza, winą za obecny stan rzeczy nie należy winić rowerzystów.

"Nie sądzę, by rowerzyści stali się bardziej brawurowi i nierozważni. Obserwując z siodełka zachowania kierowców, mam wrażenie, że stopniowo poprawia się ich kultura jazdy" - dodał.

Jego zdaniem większa liczba zdarzeń z udziałem rowerzystów może być prostą pochodną faktu, że jeździ ich po drogach coraz więcej.

Świadczą o tym choćby dane ze stolicy, gdzie Zarząd Dróg Miejskich co roku dokonuje pomiarów ruchu rowerowego. Z pomiarów wykonanych w czerwcu 2018 r. wynika, że ruch rowerowy wzrósł aż o 37 proc. w stosunku do roku poprzedniego. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
  • Maciej Lewandowski – 05.04.2019

    Przybywa rowerów a nie rowerzystów

  • Konrad Frąk – 05.04.2019

    Chore przepisy, pozwalające wjechać rowerzystom na przejazd rowerowy z dowolną prędkością bez rozglądania się.

  • Tadeusz Kominek – 05.04.2019

    Więcej użytkowników to i więcej wypadków. Nic nadzwyczajnego. Wypadki były sa i beda. Chcecie żeby nie było to zdelegalizowac rowery i nie będzie wypadków. Proste. To samo dotyczy kazdego innego środka transportu.

  • Mariusz Nagrocki – 05.04.2019

    glupota rowerzystow. Zapominaja ze rower z autem nie ma szans. Zadne pierwszeństwo przejazdu ich nie ochroni z rozpedzonymi kilku tonami.

  • Piotr Rytlewski – 05.04.2019

    Rowerzysci powinni mieć uprawnienia do kierowania pojazdami,ponadto przepisy, które są sprzeczne z prawami fizyki; pierwszeństwo na przejeździe ,który jest ze ścieżki, ktorej często nie widać. Jeszcze sprawa poruszania się poza terenem zabudowanym, brak oświetlenia i kamizelek odblaskowych.

  • Lukas CE – 05.04.2019

    Powodów jest kilka. A tak właściwie dwa. 1. Polscy kierowcy nie traktują rowerzystów jak uczestników ruchu. Nie są przygotowani do tego że rowerzysta jest również uczestnikiem ruchu, którego obowiązują znaki drogowe. Kierowcy samochodem nie uwzględnia pierwszeństwa rowerzysty w ruchu drogowym. Również pole widoczności rowerzysty jest ograniczone dla kierującego. 2 powód. Większa ilość rowerzystów której sprzyja infrastruktura: ścieżki rowerowe, szersze pobocze itd. Temat nie jest jednak obcy w innych krajach, chociażby takich jak Niemcy gdzie liczba wypadków z rowerzustami wzrosła o bardzo duży procent w stosunku do lat poprzednich. Jednak w Niemczech większość wypadków rowerzystów ma powód w tzw. Elektrycznych rowerach, zasilanych wbudowanym akumulatorem.

  • Wojciech Twardy – 05.04.2019

    Jak to co jest powodem chamscy kierowcy którzy nie szanują innych na drodze

  • Pawel Marusarz – 05.04.2019

    Nieuwaga i roztrzepanie rowerzystów do tego słuchawki w uszach i nic nie słyszą wszystko i wszystkich mają w dupie taka prawda sam jeżdżę rowerem ale jeżdżę bezpiecznie i bez słuchania muzyki w trakcie jazdy

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.