TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawskie inwestycje w 2020 roku. Metro priorytetem
InfoTram.pl - Opublikowano: 26.02.2020 13:15:02
Warszawskie inwestycje w 2020 roku. Metro priorytetem

Rozbudowa II linii metra, remonty dróg, budowa nowych przejść dla pieszych to tylko niektóre przykłady inwestycji, jakie prowadzone będą w 2020 roku na warszawskich ulicach.

Rozbudowa II linii metra, remonty dróg, budowa nowych przejść dla pieszych to tylko niektóre przykłady inwestycji, jakie prowadzone będą w 2020 roku na warszawskich ulicach.

Budżet inwestycyjny Zarządu Transportu Miejskiego w 2020 roku wynosi ponad 1 mld zł. Priorytetem jest oczywiście budowa metra. Trwają zaawansowane prace nad połączeniem torami podziemnej kolei następnych stacji drugiej linii metra – na Woli i Bemowie oraz Targówku. Budowa całej linii M2 ma zostać zakończona przed 2023 rokiem. Wykonawca metra intensywnie pracuje na wschodnim odcinku – w rejonie ul. L. Kondratowicza oraz na Zaciszu, gdzie powstają stacje: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Tarcze TBM Anna i Maria są montowane i wiosną rozpoczną drążenie tuneli w stronę stacji Trocka. Duży postęp prac widać również na odcinku zachodnim. Budowniczowie na stacjach Ulrychów i Powstańców Śląskich zeszli już pod ziemię, do poziomu -1. Z kolei w rejonie stacji Młynów już wiosną piesi, rowerzyści i kierowcy zyskają bezpieczną, komfortową i zieloną przestrzeń. Drogowcy przebudowują tam odcinek od ul. Syreny do Młynarskiej, który zmieni się w elegancką, wygodną i bezpieczną miejską ulicę. Trwają również prace przygotowawcze do rozpoczęcia budowy kolejnych stacji na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Karolin.

Nowe trasy i przystanki

We współpracy Zarządu Transportu Miejskiego ze spółką Tramwaje Warszawskie realizowana jest umowa na budowę linii tramwajowej na Tarchomin (etap III) wraz z rozbudową układu drogowego ul. Światowida. Zakończenie tej inwestycji planowane jest w przyszłym roku. Łączna wartość kontraktu to 67 mln zł. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie blisko 900 m trawiastego torowiska od ul. Strumykowej do pętli Winnica i trzy nowe przystanki. Od Winnicy do ul. Dzierzgońskiej powstanie nowa jezdnia wraz z chodnikami i drogami dla rowerów.

Warszawscy tramwajarze będą w tym roku startować również z kolejnymi przetargami związanymi z budową nowych tras. Ogłoszą m.in. postępowanie na budowę trasy na ul. M. Kasprzaka. TW przeprowadzą również szereg remontów, w kilkunastu miejscach stolicy. Roboty będą prowadzone od czerwca do września wtedy, gdy mają one mniejszy wpływ na dojazdy warszawiaków do pracy czy szkół.

W lipcu tramwajarze zajmą się remontem torów na Grójeckiej w rejonie ulic W. Korotyńskiego i K. Dickensa, prace będą skoordynowane z przebudową skrzyżowania z Harfową. Pod koniec lipca będą prowadzone prace na węźle rozjazdowym u zbiegu al. Jana Pawła II i Stawek. Z kolei sierpień przyniesie prace związane z wymianą rozjazdów na placu Bankowym. Ostatnie prace remontowe będą prowadzone do początku października, gdy zakończy się wzmacnianie i wymiana torów między rondem Wiatraczna a pętlą Gocławek na ul. Grochowskiej. Prace będą prowadzone głównie w weekendy.

Wiosna przyniesie także jedną z najbardziej efektownych prac jaką zajmą się Tramwaje Warszawskie – rozkładanie zielonego rozchodnika między al. Zieleniecką a rondem Wiatraczna (ok. 1,5 km długości torów) Dzięki temu w Warszawie będzie już 25 km zielonych torów tramwajowych.

W planach ZTM jest również budowa czterech  wind na stacji metra Pole Mokotowskie (trzech z poziomu terenu na antresolę i jednej z antresoli na peron; w tym roku powstanie dokumentacja) oraz wymiana podnośnika na windę na stacji Racławicka.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
budowa
Warszawa
torowisko
Metro Warszawskie