TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa z wątpliwościami. Jak egzekwować liczbę pasażerów w składach?
InfoTram.pl/PAP - Opublikowano: 24.03.2020 18:45:18
Warszawa z wątpliwościami. Jak egzekwować liczbę pasażerów w składach?

Mamy kilka pytań do nowych wytycznych narzuconych przez rząd. Jak praktycznie wyegzekwować limitowanie liczby pasażerów w pojazdach? – napisał we wtorek prezydent stolicy Rafał Trzaskowski.

Mamy kilka pytań do nowych wytycznych narzuconych przez rząd. Jak praktycznie wyegzekwować limitowanie liczby pasażerów w pojazdach? – napisał we wtorek prezydent stolicy Rafał Trzaskowski, nawiązując do ograniczeń w poruszaniu się obywateli, o których mówili premier i minister zdrowia.

We wtorek Premier Mateusz Morawiecki i szef MZ Łukasz Szumowski poinformowali m.in. że od 25 marca do 11 kwietnia obowiązywać będą kolejne ograniczenia w poruszaniu się. Nie będzie można się swobodnie przemieszczać poza celami bytowymi, zdrowotnymi, zawodowymi.

Obostrzenia nie dotyczą: dojazdu do pracy, wolontariatu, załatwiania spraw niezbędnych do życia codziennego (np. niezbędnych zakupów, wykupienia lekarstw, opieki na bliskimi, wyprowadzenia psa). Przemieszczać się będzie można jedynie w grupie do dwóch osób, choć nie dotyczy to rodzin.

Rząd wprowadza też nowe regulacje dotyczące komunikacji miejskiej - autobusem, tramwajem czy metrem będzie mogło jechać tylu pasażerów, ile wynosi połowa miejsc siedzących. "Jeśli miejsc siedzących w pojeździe jest 70, to na jego pokładzie może znajdować się maksymalnie 35 osób" - wyjaśniono na stronach KPRM.

Do nowych regulacji odniósł się na Twitterze we wtorek po południu prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. "Mamy kilka pytań do nowych wytycznych narzuconych przez rząd – w końcu to samorządy będą je wprowadzać. Jak praktycznie wyegzekwować limitowanie liczby pasażerów w pojazdach? Na przykład w dwuwagonowych tramwajach? Albo w metrze?" – zapytał Trzaskowski.

Dodał, że "bezpieczeństwo mieszkańców, ale też pracowników @WTP_Warszawa to priorytet. Dlatego wprowadziliśmy elastyczne rozkłady, aby komunikacja miejska kursowała tam, gdzie jest potrzebna. Dziś rząd każe zrezygnować z elastyczności, narzuca sztywne zasady. Zdrowy rozsądek czy propaganda?" – pytał na Twitterze Trzaskowski.

Z kolei Karolina Gałecka, rzeczniczka stołecznego ratusza, w rozmowie z PAP zapewniała, że samorząd warszawski będzie dostosowywać się rozporządzenia i że ratusz czeka na jego publikację.

"W tym momencie operujemy informacjami z konferencji prasowej. Nie mamy szczegółowych wytycznych druku rozporządzenia, a na konferencji nie padła odpowiedź na wiele pytań. To pytania m.in. kto ma kontrolować liczbę pasażerów. Pytaniem kluczowym jest też kwestia metra" – powiedziała PAP Gałecka.

Przypomniała też, że skład metra ma 130 metrów długości i otwartą powierzchnię. "Pytanie jak my, jako samorząd, skutecznie możemy wdrożyć rozporządzenie rządowe w metrze w Warszawie" - stwierdziła Gałecka.

Podkreśliła, że ratusz zastanawia się też nad kwestią tramwajów dwuwagonowych starego typu, gdzie motorniczy w żaden sposób nie będzie w stanie kontrolować liczby pasażerów w drugim wagonie tramwaju.

"Rozumiemy, że w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców Warszawy i innych miast, rząd szczegółowo zadbał o konkretnie wytyczne dot. realizacji tego rozporządzenia. Czekamy na druk rozporządzenia i wtedy będziemy mogli podejmować działania" – podkreśliła Gałecka.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
pasażer
metro
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.