TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa z unijną kasą na rozwój II linii metra
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 27.09.2019 12:37:47
Warszawa z unijną kasą na rozwój II linii metra

W czwartek podpisano z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym umowę na 1,5 mld zł na rozwój II linii metra. Jest to umowa, która zakłada udostępnienie Warszawie przez ten bank kredytu właśnie w takiej wysokości.

W czwartek (26 września) podpisano z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym umowę na 1,5 mld zł na rozwój II linii metra. Jest to umowa, która zakłada udostępnienie Warszawie przez ten bank kredytu właśnie w takiej wysokości.

Środki z kredytu mają zabezpieczyć finansowanie dalszej rozbudowy II linii metra. Chodzi o przedłużenie linii metra M2 na zachód (9,3 km) od istniejącej stacji Rondo Daszyńskiego do nowej stacji techniczno-postojowej Karolin, a także na północny-wschód (7,1 km) od stacji Dworzec Wileński do stacji Bródno.

"Warszawa jest miastem, które rozwija się niezwykle dynamicznie. Choć utrzymanie tego trendu nie jest łatwe, ze względu na stale rosnące obciążenia. Mimo to jesteśmy zdeterminowani by inwestować w jakość miejskiej infrastruktury. Między innymi chcemy by warszawianki i warszawiacy korzystali z nowoczesnej i przyjaznej środowisku komunikacji miejskiej, w tym z kolejnych odcinków metra" - powiedział z tej okazji prezydent stolicy Rafał Trzaskowski.

Jak podkreślił, "dlatego też podjęliśmy decyzję o podpisaniu umowy kredytowej z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, która przez kolejne lata będzie zabezpieczać finansowanie dalszej rozbudowany podziemnej kolei".

"Z przyjemnością po raz kolejny wspieramy rozbudowę drugiej linii Warszawskiego metra, co pomaga rozwinąć zrównoważony system transportowy w dziewiątym największym mieście stołecznym w Europe pod względem liczby ludności" - powiedział z kolei Vazil Hudák, wiceprzewodniczący Europejskiego Banku Inwestycyjnego odpowiedzialny za operacje w Polsce i innych krajach objętych polityką spójności.

"Tak samo jak w skali krajowej wspieramy projekty inwestycyjne ułatwiające przejście z transportu drogowego na kolejowy, równie chętnie pomagamy w finansowaniu programów ułatwiających mieszkańcom Warszawy rezygnację z samochodów na rzecz transportu publicznego. Sprawi to, że miasto stanie się jeszcze bardziej dynamiczne i ekologiczne" - dodał.

Ratusz przypomniał także, że to już dziesiąta umowa, którą Warszawa podpisało z Europejskim Bankiem Inwestycyjny. Wspólnotowa instytucja finansowa dotychczas udzieliła stolicy kredytów na łączną kwotę ponad 4,041 mld zł. Wszystkie, z wyłączeniem ostatniej z 2014 r., zostały już rozliczone. Podpisana w czwartek umowa zakłada udostępnienie Warszawie kredytu w wysokości do 1,5 mld zł.

W połowie września pociągi II linii metra zaczęły kursować nowym odcinkiem wybudowanym na Pradze-Północ i Targówku. Cała druga linia metra ma być gotowa przed 2023 r. Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są albo w budowie, albo trwa postępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami.

Centralny odcinek linii M2 uruchomiono 8 marca 2015 r. Składa się z siedmiu stacji i prawie 6 km tuneli. Dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to około 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gulermak, około 3,4 km. Obie budowy mają się zakończyć w 2019 r.

Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie – od stacji Techniczno-Postojowej Mory do stacji C3 Lazurowa. To około 4 km trasy, które w 48 miesięcy od dnia podpisania umowy wykona konsorcjum firm Gulermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu na budowę metra na Targówku. Tam w 36 miesięcy mają powstać 4 km tuneli oraz stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno.

Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta około 150 tys. pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
EBI
Warszawa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.