TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa wybrała, Hyundai dopiął swego
InfoTram.pl - Opublikowano: 08.02.2019 16:35:27 3 komentarze
Warszawa wybrała, Hyundai dopiął swego

Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę do 213 wagonów tramwajowych. Wygrał Hyundai.

Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę do 213 wagonów tramwajowych. Wygrał Hyundai.

Nie wiadomo co czeka stolicę. Koreańskie pojazdy to jedna wielka niewiadoma. Żaden z europejskich przewoźników nie ma bowiem doświadczeń z ich eksploatacji. Dokładnie nie wiemy też jakie tramwaje trafią do Warszawy, jedno jest pewne. Muszą być zgodne ze specyfikacją przetargową.

Tramwaje Warszawskie wybrały Hyundaia nieco postawione pod ścianą. Żaden z innych producentów nie chciał, bądź nie był w stanie dostarczyć tego, czego zażądał przewoźnik. Mamy zatem powtórkę z Olsztyna, gdzie wygrał turecki Durmazlar, tyle, że na większą skalę. Czy ten trend utrzyma się nadal? Wiele będzie zależało od tego, jakie tramwaje trafią do stolicy.

I przypomnijmy, że o Warszawę Hyundai rywalizował w zasadzie tylko z PESĄ. Stadler zamówienie to odpuścił. Kwota zaproponowana przez koreańską firmę to 1.825.982.893,00 zł netto, firma nie ma obowiązku podawania ceny brutto. Zagadką jest także to gdzie powstaną wagony dla Warszawy? W Korei? Mało prawdopodobne. Do współpracy zwerbowany zostanie zapewne jeden z rodzimych producentów. Od Hyundaia, jeszcze pół roku temu, odciął się Modertrans. Zostaje zatem dwóch potencjalnych kandydatów. Czekamy na oficjalne rozstrzygnięcia w tym zakresie.

Nowe tramwaje mają jeździć do Wilanowa, na Gocław i na Białołękę. Specyfika różnych tras tramwajowych wymaga niejednakowego podejścia, także do obsługującego je taboru. Między innymi dlatego Tramwaje Warszawskie zdecydowały się na zakup wagonów o dwóch długościach, w wersji jedno- i dwukierunkowej. Wszystkie będą natomiast w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring oraz system informacji pasażerskiej.

Będziemy konsekwentnie rozwijać sieć linii tramwajowych. Dlatego też do ich obsługi potrzebujemy nowych wagonów. Skalę przedsięwzięć stołecznego samorządu dobrze oddaje wielkość rozstrzygniętego właśnie przetargu. Jest to aż 213 wagonów o różnej konfiguracji. Wszystkie są niskopodłogowe, zgodnie z założeniem, że Warszawa jest dla wszystkich – mówi Rafał Trzaskowski, Prezydent m.st. Warszawy.

Dostawy wagonów rozpoczną się w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy. Pierwsze tramwaje w ramach zamówienia podstawowego Hyundai powinien dostarczyć do Warszawy do końca października 2022 roku, a w ramach opcji do końca października 2023 roku.

Nowe tramwaje posłużą do obsługi budowanych, ale też dotychczas eksploatowanych linii w stolicy. Dzięki zakupom nowego taboru warszawiacy będą mogli jeszcze częściej podróżować niskopodłogowymi, klimatyzowanymi wagonami. Obecnie po Warszawie kursuje blisko 530 tramwajów i dwuwagonowych składów tramwajowych. 311 spośród nich, czyli 59%, to wagony niskopodłogowe.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Hyundai
Tramwaje Warszawskie
przetarg
  • Mateusz Włodarczyk – 08.02.2019

    Nareszcie nowość będą się super prezentować 😉 wreszcie zostaną wycofane Konstale. I będzie tylko sam nowoczesny tabor

  • Irakli Ika – 08.02.2019

    Chinese rubbish

  • Daniel Białek – 08.02.2019

    Nareszcie.

  • Wojciech Liberda – 08.02.2019

    A jak się zaczną psuć, to zaraz wszyscy... wiedziałem że tak będzie, trzeba było Pese brać itd...

  • Michał Grossmann – 08.02.2019

    Czas pokaże co będą warte.

  • Michalina Adamska – 08.02.2019

    Polska firma powinna wygrać

  • Robert Czapliński – 08.02.2019

    Zgadzam się. Mamy polskie firmy, dajmy zarobić polakom. Sprawdziłem jeśli chodzi o hale. Mają ich 0 (słownie: zero). Kto i kiedy im je wybuduje? Porażka

  • Piotr Ulędarski – 08.02.2019

    Wreszcie będą ładne tramwaje, a Nie Pesica, która właściwie jest montownią. Drzwi import,przeguby import itd

  • Michał Koziński – 08.02.2019

    Wojciech: w pierwszych latach swojej eksploatacji 13N czy 116Na też psuły się na potęgę (regularne awarie tych drugich pamiętam doskonale - po kilka spektakularnych zatrzymań, holowań i spychań w tygodniu, przez dobrych kilka lat od wprowadzenia do ruchu).

  • MajkelAngelo – 10.02.2019

    Gicik! Te tramwaje od Hyundaia są naprawdę bardzo ładne. A że przypadkiem też tańsze i wygrała w uczciwym przetargu - nic tylko brać. Brawka dla Warszawy!

  • Alibaba – 10.02.2019

    Ładne zwłaszcza na obrazkach. Bo na żywo to ich chyba nikt nie widział. Kryterium oceny tramwajów: ładne! A wygrali tylko dlatego że wszyscy inni zlali Warszawę.

  • Grzegorz Caban – 10.02.2019

    Michalina Adamska a to niby dlaczego w otwartym przetargu powinna wygrać polska firma? Rozumiem, że dla Ciebie przepisy prawa niewiele znaczą i woliłabyś jeździć tramwajami o 0,5 mld zł droższymi bo ważniejsze są interesy prywatnej firmy z Bydgoszczy mieszkańców Warszawy...

  • Edi666 – 10.02.2019

    Robert Czapliński

  • Zosia Panasiuk – 10.02.2019

    W końcu jakaś zmiana, może się tramwaje nie będą w końcu psuć xD

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.