Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa wybrała, Hyundai dopiął swego

infotram
08.02.2019 14:35
0 Komentarzy

TramwajeWarszawskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę do 213 wagonów tramwajowych.Wygrał Hyundai.

Nie wiadomo co czeka stolicę. Koreańskiepojazdy to jedna wielka niewiadoma. Żaden z europejskich przewoźników nie mabowiem doświadczeń z ich eksploatacji. Dokładnie nie wiemy też jakie tramwajetrafią do Warszawy, jedno jest pewne. Muszą być zgodne ze specyfikacją przetargową.

Tramwaje Warszawskie wybrały Hyundaia niecopostawione pod ścianą. Żaden z innych producentów nie chciał, bądź nie był wstanie dostarczyć tego, czego zażądał przewoźnik. Mamy zatem powtórkę zOlsztyna, gdzie wygrał turecki Durmazlar, tyle, że na większą skalę. Czy tentrend utrzyma się nadal? Wiele będzie zależało od tego, jakie tramwaje trafiądo stolicy.

I przypomnijmy, że o Warszawę Hyundairywalizował w zasadzie tylko z PESĄ. Stadler zamówienie to odpuścił. Kwotazaproponowana przez koreańską firmę to 1.825.982.893,00 zł netto, firma nie maobowiązku podawania ceny brutto. Zagadką jest także to gdzie powstaną wagonydla Warszawy? W Korei? Mało prawdopodobne. Do współpracy zwerbowany zostaniezapewne jeden z rodzimych producentów. Od Hyundaia, jeszcze pół roku temu,odciął się Modertrans. Zostaje zatem dwóch potencjalnych kandydatów. Czekamy naoficjalne rozstrzygnięcia w tym zakresie.

Nowe tramwaje mają jeździć do Wilanowa, naGocław i na Białołękę. Specyfika różnych tras tramwajowych wymaganiejednakowego podejścia, także do obsługującego je taboru. Między innymidlatego Tramwaje Warszawskie zdecydowały się na zakup wagonów o dwóchdługościach, w wersji jedno- i dwukierunkowej. Wszystkie będą natomiast w pełniniskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring oraz system informacjipasażerskiej.

Będziemykonsekwentnie rozwijać sieć linii tramwajowych. Dlatego też do ich obsługipotrzebujemy nowych wagonów. Skalę przedsięwzięć stołecznego samorządu dobrzeoddaje wielkość rozstrzygniętego właśnie przetargu. Jest to aż 213 wagonów oróżnej konfiguracji. Wszystkie są niskopodłogowe, zgodnie z założeniem, żeWarszawa jest dla wszystkich – mówiRafał Trzaskowski, Prezydent m.st. Warszawy.

Dostawy wagonów rozpoczną się w ciągu 22miesięcy od podpisania umowy. Pierwsze tramwaje w ramach zamówieniapodstawowego Hyundai powinien dostarczyć do Warszawy do końca października 2022roku, a w ramach opcji do końca października 2023 roku.

Nowe tramwaje posłużą do obsługi budowanych,ale też dotychczas eksploatowanych linii w stolicy. Dzięki zakupom nowegotaboru warszawiacy będą mogli jeszcze częściej podróżować niskopodłogowymi,klimatyzowanymi wagonami. Obecnie po Warszawie kursuje blisko 530 tramwajów idwuwagonowych składów tramwajowych. 311 spośród nich, czyli 59%, to wagonyniskopodłogowe.

Komentarze