TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa rusza z III linią metra
- Opublikowano: 21.05.2019 12:33:20
Warszawa rusza z III linią metra

Ruszył przetarg na opracowanie studium technicznego dla III linii metra. Zadaniem inżynierów będzie analiza wariantów przebiegu linii M3 na odcinku od stacji "Stadion Narodowy" do "Gocław".

Ruszył przetarg na opracowanie studium technicznego dla III linii metra. Zadaniem inżynierów będzie analiza wariantów przebiegu linii M3 na odcinku od stacji "Stadion Narodowy" do "Gocław".

Postawiliśmy pierwszy krok zbliżający nas do budowy III linii metra w Warszawie. Wkrótce dowiemy się, który z proponowanych przez nas wariantów przebiegu linii M3 na Pradze-Południe jest zdaniem inżynierów najbardziej optymalny. Wyniki ich prac powinniśmy poznać za około 12 miesięcy, a wstępny raport już po 3 miesiącach – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. – Rozpoczynając prezydenturę mówiłem o poprawie jakości i dostępności komunikacji miejskiej. Realizując tę obietnicę przystępujemy również do prac nad dobudowaniem, bardzo dziś brakujących, stacji "Plac Konstytucji" i "Muranów" na I linii metra – dodaje prezydent stolicy.

Budowa III linii metra

Jednym z priorytetów działania prezydenta Rafała Trzaskowskiego jest szeroko rozumiana poprawa jakości komunikacji miejskiej. Należy tutaj wymienić prace nad koncepcją dalszej rozbudowy linii M2 do stacji Ursus Północny, budowę linii tramwajowych do Wilanowa, na Gocław i Zieloną Białołękę, a także rozbudowę sieci metra o kolejne linie. Aby zrealizować ostatnią z zapowiedzi, konieczne jest przeprowadzenie analizy możliwości i uwarunkowań budowy linii M3 w kierunku Gocławia. W tym celu wszczęta została procedura ogłoszenia postępowania na Opracowanie Studium technicznego III linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka w Warszawie – Etap I – Praga. Niezbędne dokumenty do unijnej agendy w piątek, 17 maja, wysłało Metro Warszawskie.

Opracowanie udzieli odpowiedzi na pytania dotyczące przebiegu i lokalizacji stacji III linii metra na odcinku od stacji C14 "Stadion Narodowy" do projektowanej stacji E6 "Gocław", wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Dostarczy również informacji o założeniach lokalizacyjnych, technicznych, własnościowych i szacunkowych kosztach inwestycji. Dzięki temu możliwe będzie podjęcie kolejnych prac przygotowawczych tj. wykonanie badań geologicznych, opracowanie studium wykonalności, wykonanie projektów koncepcyjnych oraz projektów budowlanych.

Do szczegółowej analizy w ramach studium technicznego wskazano:

Wariant I - przebieg na odcinku: stacja C14 "Stadion Narodowy" – stacja E6 "Gocław", wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP);

Wariant II - przebieg na odcinku: stacja C14 "Stadion Narodowy" – stacja E5 "Gocław", wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego;

Wariant III - przebieg na odcinku: stacja C14 "Stadion Narodowy" – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania.

Analiza porównawcza wariantów przebiegu III linii metra musi zostać wykonana z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tym wielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych), przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie na środowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych.

Oferty w postępowaniu można składać do 25 czerwca. Kryteriami ich oceny będą: 58% cena, 18% doświadczenie koordynatora, 12% doświadczenie analityka ruchu, 6% doświadczenie planisty/urbanisty i 6% doświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
metro
budowa
  • Eryk Złotowski – 21.05.2019

    A kiedy otwarcie nowych stacji na II linii?

  • Karol Kiljańczyk – 21.05.2019

    I co dalej?

  • Wawerskie Linie Autobusowe – 21.05.2019

    Metro metrem, ale ogarnąć sytuację z autobusami - nie ma komu. Wciąż są linie które jeżdżą co 0,5h, a także w niecywilizowanej synchronizacji...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.