TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa likwiduje bariery architektoniczne
TransInfo.pl - Opublikowano: 18.02.2020 16:15:39
Warszawa likwiduje bariery architektoniczne

Likwidacja barier architektonicznych jest jednym z elementów poprawy bezpieczeństwa na warszawskich drogach. Zmodernizowanych zostanie blisko 200 miejsc, które dotychczas utrudniały poruszanie się po stolicy.

Likwidacja barier architektonicznych jest jednym z elementów poprawy bezpieczeństwa na warszawskich drogach. Zmodernizowanych zostanie blisko 200 miejsc, które dotychczas utrudniały poruszanie się po stolicy.

Jeszcze w tym roku będą dostępne dla osób z ograniczoną mobilnością.

Most Poniatowskiego z windami

Przestrzeń miejska powinna być wygodna i dostępna dla wszystkich, dlatego Warszawa koncentruje się na usuwaniu barier architektonicznych. Stołeczni drogowcy z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosili właśnie przetarg na budowę wind przy moście księcia Józefa Poniatowskiego.

Poprawa bezpieczeństwa i wygody przemieszczania się po przeprawie jest szczególnie ważna z punktu widzenia osób starszych, z niepełnosprawnościami oraz rodziców prowadzących wózki, rowerzystów, ale także pieszych. Dotychczas most oraz znajdujące się na wiadukcie przystanki autobusowe i tramwajowe pozostawały niedostępne dla osób mających trudności z poruszaniem się. ZMID ogłosił właśnie przetarg na budowę ośmiu wind na przeprawę. Dwie z nich zlokalizowane będą w istniejących wieżycach w rejonie dworca PKP Powiśle, a dwie w wieżycach przy ul. Solec. Pierwsze ułatwią drogę na stację kolejową, a drugie umożliwią dostanie się z ul. Solec na poziom wiaduktu mostu. Cztery kolejne windy wybudowane zostaną w rejonie ul. Wybrzeże Kościuszkowskie: po jednej na przystankach tramwajowych i chodnikach po obu stronach jezdni. Wszystkie będą łączyły się na poziomie przejścia dla pieszych pod jezdnią i pozwolą dostać się na przystanki z obydwu stron ulicy. Oferty w przetargu można zgłaszać do 3 marca. Wykonawca będzie miał 10 miesięcy na ukończenie prac.

Działania Zarządu Dróg Miejskich

Obniżanie krawężników, montaż płyt ostrzegawczych czy pasów prowadzących – to tylko niektóre z działań poprawiających komfort życia mieszkańców miasta. Kolejne bariery dla pieszych i rowerzystów zlikwidowane zostaną na rondzie Czterdziestolatka. W ostatnich dniach ogłoszony został przetarg na budowę naziemnych przejść dla pieszych w samym sercu Warszawy.

Usuwanie barier architektonicznych trwa jednak przez cały rok. Udogodnienia wprowadzane są w pojedynczych miejscach, ale także podczas większych remontów – nawierzchni jezdni, chodników, ścieżek rowerowych czy przystanków komunikacji miejskiej. W efekcie każdego roku z ulic znika kilkadziesiąt barier. W 2019 roku pracownicy Zarządu Dróg Miejskich działali w 130 lokalizacjach i przeznaczyli na ten cel 1,8 mln zł. W tym roku budżet jest podobny – ZDM ogłosił już przetarg na wykonanie prac, a na oferty będzie czekał do 28 lutego.

Bariery usuwają także dzielnice

Bariery z ulic usuwają także dzielnice. Projekt powstał kilka lat temu we współpracy twórców Warszawskiej Mapy Barier i stołecznego Biura Infrastruktury z zarządcami dróg. Program trwa już od siedmiu lat, a na poprawę dostępności wydano ponad 7 mln złotych. Inicjatywa ta pozwoliła zmienić na lepsze 1000 miejsc w całej Warszawie. W tym roku w ramach siódmej edycji na poprawę funkcjonalności ulic dzielnice wydadzą 1,4 mln zł, co pozwoli zlikwidować kolejnych 61 barier.

Nad działaniami warszawskich drogowców czuwa Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności, a standard prac wyznaczają miejskie dokumenty – "Standardy dostępności" i "Standardy projektowania i wykonywania dróg dla pieszych".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.