TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa dostanie unijną kasę na linie tramwajową
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 02.07.2018 14:04:26
Warszawa dostanie unijną kasę na linie tramwajową

Trasa linii tramwajowej na Gocław ma przebiegać od al. Waszyngtona wzdłuż ul. Bora Komorowskiego do pętli w okolicy Trasy Siekierkowskiej. Wartość inwestycji to 396 mln zł, z czego 62 mln zł to dofinansowane z funduszy Unii Europejskiej.

Trasa linii tramwajowej na Gocław ma przebiegać od al. Waszyngtona wzdłuż ul. Bora Komorowskiego do pętli w okolicy Trasy Siekierkowskiej. Wartość inwestycji to 396 mln zł, z czego 62 mln zł to dofinansowane z funduszy Unii Europejskiej.

Długość powstającej linii to 4 km. Jej początek ma się znajdować przy al. Waszyngtona w rejonie Parku Skaryszewskiego. Dalej pobiegnie wzdłuż niezabudowanego brzegu Kanału Wystawowego, ul. Bora Komorowskiego i zakończy się pętlą koło Trasy Siekierkowskiej.

Przetarg na tę linię tramwajową przewiduje również budowę ośmiu przystanków i modernizację torów w al. Waszyngtona między rondem Wiatraczna a rondem Waszyngtona. Zostanie tam także zmodernizowanych dziewięć przystanków - będą wprowadzone ułatwienia dla niepełnosprawnych.

Projekt przewiduje dogodną przesiadkę do innych środków komunikacji miejskiej. Jednym z takich miejsc jest przejazd nad al. Stanów Zjednoczonych, gdzie zaplanowano punkt przesiadkowy w kierunku m.in. stacji Metro Politechnika.

Jak poinformował PAP rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich (TW) Maciej Dutkiewicz, "projekt ten jest na poziomie przetargu; chcemy ruszyć z postępowaniem jeszcze w tym roku". Podkreślił, że projektant będzie miał około roku na prace. "Nieprzekraczalnym terminem wszystkich naszych inwestycji, realizowanych wspólnie z UE, jest rok 2023" - powiedział Dutkiewicz. Dodał, że realizację trasy na Gocławiu przewidziano na lata 2019-2021.

Koszt tej inwestycji to 396 mln zł, z czego 62 mln zł wyniesie dofinansowanie z funduszu spójności UE. Część kosztów pochłonie zakup 18 tramwajów jednokierunkowych.

Zdaniem unijnej komisarz ds. polityki regionalnej Coriny Cretu, cytowanej w komunikacie TW, projekt ten "uczyni Gocław bardziej dostępnym oraz pomoże w rozwoju dzielnicy". Cretu wskazała też korzyść w postaci mniejszego zanieczyszczenia powietrza, gdyż - jej zdaniem - mieszkańcy Warszawy, mając do wyboru inny środek transportu niż samochód, przyczynią się do redukcji spalin w stolicy.

Dofinansowanie unijne wspomoże także budowy innych linii tramwajowych. Trasa do Wilanowa ma mieć 12 km i 18 przystanków, w tym podziemny z tunelem przy Dworcu Zachodnim. Natomiast linia biegnąca wzdłuż ul. Kasprzaka na Woli ma mieć 2,4 km i sześć przystanków. Wsparcie z funduszy UE uzyska również budowa piątej w Warszawie zajezdni - na Annopolu. Stolica zamierza też uzupełnić tabor o 200 wagonów tramwajowych. Wszystkie inwestycje wsparte w ramach obecnej perspektywy finansowej UE muszą być rozliczone do 2023 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
budowa
Warszawa
Unia Europejska
Tramwaje Warszawskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.