TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warsaw Bus Expo: Światowa premiera Mercus TGE City
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.03.2019 10:00:27
Warsaw Bus Expo: światowa premiera Mercus TGE City

W Nadarzynie zadebiutował najmniejszy miejski MAN, czyli Mercus TGE City. O tym wyjątkowym wydarzeniu i o porównaniu miejskich konstrukcji - TGE/Sprinter rozmawialiśmy z Marcinem Gregorowiczem, współwłaścicielem firmy Mercus.

Na wystawie w Nadarzynie zadebiutował najmniejszy miejski MAN, czyli Mercus TGE City. O tym wyjątkowym wydarzeniu i o porównaniu miejskich konstrukcji - TGE/Sprinter rozmawialiśmy z Marcinem Gregorowiczem, współwłaścicielem firmy Mercus.

Nadarzyńska premiera to ważny moment dla polskiego rynku i dla Mercusa, który tym samym wchodzi w segment miejskich autobusów klasy MINI. I to wchodzi z impetem, oferując równolegle dwie konstrukcje - na bazie Sprintera i TGE. Obie posiadają obniżony, niskopodłogowy tylny zwis, gdzie zlokalizowano miejsce do przewozu osób niepełnosprawnych. To klasyczne rozwiązanie i dlatego czekamy teraz na wersje z obniżoną platformą z przodu, co naszym zdaniem zdecydowanie podnosi miejską funkcjonalność minibusów. Niestety, jest też rozwiązanie droższe i wymagające większych przeróbek konstrukcyjnych. To jednak powinien być docelowo kierunek rozwoju tej klasy.

Mega pojemność

Nowa konstrukcja na bazie MAN TGE 5.180 dysponuje ekonomicznym silnikiem o pojemności 2 l i mocy 177 KM, współpracującym z automatyczną skrzynia biegów. Jednak najważniejsza jest tutaj pojemność pasażerska. Miejski Mercus TGE City Bus umożliwia przewóz aż 40 osób, w tym 18 na miejscach siedzących i 25 na miejscach stojących. Dla porównania - podobna konstrukcja na bazie Mercedes-Benz Sprinter 519 oferuje 35 miejsce, w tym 15 miejsc siedzących i 20 miejsc stojących. Oba pojazdy uzyskały już homologację i mogą być oferowane na autobusowym rynku. Pierwsze trzy takie pojazdy - w wersji Mercus MB Sprinter City - zobaczymy już niebawem we flocie wielkopolskiej firmy Traskom Koziegłowy, gdzie Mercus wygrał swój pierwszy miejski kontrakt. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.

Dodajmy, że oprócz miejskich konstrukcji Sprinter/TGE, Mercus pokazał w Nadarzynie pełną paletę swoich nadwoziowych możliwości - zarówno pod kątem marek zabudowywanych podwozi (od Mercedes Benz poprzez MAN po Iveco), jak i wersji funkcjonalnych - od miejskich poprzez międzymiastowe po VIP. Szeroko!


Kierunek MAN!

Jak powiedział nam Marcin Gregorowicz, współwłaścicielem firmy Mercus: -"Ciągłe doskonalenie procesów organizacyjnych i zaangażowanie pracowników o wysokich kwalifikacjach zaowocowało opracowaniem nowej konstrukcji Mercus TGE City Bus na bazie podwozia MAN. Tym samym Mercus, jako pierwszy na świecie oferuje 40-osobowy autobus miejski na bazie MAN TGE."

Najnowsza premiera to efekt dynamicznej współpracy Mercusa z MAN. W zeszłym roku polska firma nadwoziowa podpisała umowę na zakup aż 100 pojazdów MAN TGE 5.180 w wersji minibus i zdaniem jej przedstawicieli ta pula już w 30% została wykorzystana, dlatego już teraz mazowiecka firma nadwoziowa już myśli o rozszerzeniu tego zamówienia.

To oprócz skali działalności Mercusa pokazuje też , że nowy MAN cieszy się sporym wzięciem na polskim rynku. Główne argumenty przemawiające na korzyść małego MAN-a to ekonomiczny silnik, niezawodność, gwarancja w sieci MAN oraz dobra podatność bazowego furgonu pod kątem pasażerskiej zabudowy. Zamówione przez Mercus pojazdy to samochody w najdłuższej wersji L5, z kołami bliźniaczymi oraz z silnikiem Diesel BiTurbo 2.0 o mocy 130 kW (177 KM), optymalne do przewozu pasażerskiego.

Made in Poland

Wszystkie zamówione przez Mercus-Bus modele MAN TGE posiadają m.in. automatyczne 8-biegowe przekładnie hydrokinetyczne, reflektory i oświetlenie wewnętrzne LED, tachograf, asystenta pasa ruchu, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, fabryczny zestaw MAN media, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, fotele comfort z podłokietnikiem i pełną regulacją, asystenta hamowania awaryjnego, asystenta bocznego wiatru, system start & stop, tylne drzwi z kątem otwarcia 270 stopni, lakiery metaliczny.

Na koniec przypomnijmy, że producentem wszystkie wersji TGE jest Volkswagen Poznań, czyli największy producent samochodów w Polsce. Ubiegły rok był rekordowy w historii spółki. Z taśm produkcyjnych zjechało w sumie 266.819 samochodów, w tym: 66.889 egzemplarzy Volkswagena Craftera i 9015 sztuk samochodu marki MAN TGE


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Warsaw Bus Expo
MINI
Mercus
MAN
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.