TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warsaw Bus Expo: Miejska premiera Mercusa z MAN
- Opublikowano: 04.03.2019 09:00:44
Warsaw Bus Expo: Miejska premiera Mercusa z MAN

W Nadarzynie zadebiutuje MAN-Mercus TGE City, czyli najmniejszy ze wszystkich miejskich lwów. To ważny moment dla polskiego rynku i dla Mercusa, który tym samym wchodzi w segment miejskich autobusów klasy MINI.

W Nadarzynie zadebiutuje MAN-Mercus TGE City, czyli najmniejszy ze wszystkich miejskich lwów. To ważny moment dla polskiego rynku i dla Mercusa, który tym samym wchodzi w segment miejskich autobusów klasy MINI.

I to wchodzi z impetem. Nowa konstrukcja ma umożliwić przewóz aż 40 osób. Zakładamy, że będzie ona częściowo niskopodłogowa. Jeżeli udało się to zrealizować w przedniej części - to może być z tego prawdziwy hit.

Jak powiedział nam Marek Okuń, dyrektor techniczny Mercusa: -"Ciągłe doskonalenie procesów organizacyjnych i zaangażowanie pracowników o wysokich kwalifikacjach zaowocowało opracowaniem nowej konstrukcji MERCUS TGE CITY BUS na bazie podwozia MAN. Tym samym Mercus, jako pierwszy na świecie oferuje 40-osobowy autobus miejski na bazie MAN TGE."

Reszta szczegółów już 13 marca na Warsaw Bus Expo. Na targowym stoisku Mercusa miejskiemu lwu będą towarzyszyły MINI zabudowy międzymiastowe i turystyczne i to zarówno na MAN, jak i na Mercedes-Benz Sprinter. Z kolei MAN zapowiedział, że na swoim stanowisku pokaże - obok Nowego MAN Lion`s City i Neoplan Skyliner w barwach FlixBus - także wersję MAN TGE Intercity.

Mercus z MAN

Najnowsza premiera to efekt dynamicznej współpracy Mercusa z MAN. W zeszłym roku polska firma nadwoziowa podpisała umowę na zakup aż 100 pojazdów MAN TGE 5.180 w wersji minibus. Zamówione pojazdy to samochody w najdłuższej wersji L5, z kołami bliźniaczymi oraz z silnikiem Diesel BiTurbo 2.0 o mocy 130 kW (177 KM), optymalne do przewozu pasażerskiego.

Zamówione przez Mercus-Bus samochody MAN TGE będą wyposażone między innymi w automatyczne 8-biegowe przekładnie hydrokinetyczne, reflektory i oświetlenie wewnętrzne LED, tachograf, asystenta pasa ruchu, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, fabryczny zestaw MAN media, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, fotele comfort z podłokietnikiem i pełną regulacją, asystenta hamowania awaryjnego, asystenta bocznego wiatru, system start & stop, tylne drzwi z kątem otwarcia 270 stopni, lakiery metaliczny. Pozostałe wyposażenie pozostaje po stronie firmy zabudowującej. Realizacja i odbiór zamówionych pojazdów rozpoczęła się od stycznia 2019 roku i potrwa kilka miesięcy. Teraz już wiemy, że część z nich będzie występował w wersji miejskiej.

Z Wrześni

Przypomnijmy, że producentem TGE jest Volkswagen Poznań, czyli największy producent samochodów w Polsce. Ubiegły rok był rekordowy w historii spółki.

Z taśm produkcyjnych zjechało w sumie 266.819 samochodów, w tym:

  • 66.889 egzemplarzy Volkswagena Craftera

  • 9015 sztuk samochodu marki MAN TGE.

Obie te bliźniacze wersje produkowane są w fabryce we Wrześni.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Warsaw Bus Expo
MINI
Mercus
MAN
  • MiejskiSzofer – 04.03.2019

    Wybieram się wybieram 🙂

  • Gosia Lach – 04.03.2019

    Same cudeńka 😊

  • Go&go – 04.03.2019

    Za co te superki?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.