TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warsaw Bus Expo: Iveco i sześciu partnerów w Polsce [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.03.2019 12:00:20
Warsaw Bus Expo: Iveco i sześciu partnerów w Polsce [FILM]

Podczas targów w Nadarzynie Iveco Polska tradycyjnie postawiło na bliski kontakt z polskimi firmami zabudowującymi. O zmianach, jakie następują w ofercie producenta opowiedział nam Micha Śliżak z Iveco Poland.

Podczas targów w Nadarzynie Iveco Polska tradycyjnie postawiło na bliski kontakt z polskimi firmami zabudowującymi. O zmianach, jakie następują w ofercie producenta opowiedział nam Micha Śliżak, odpowiedzialny w Iveco Poland za autobusowy biznes.

Na wspólnym stoisku Iveco Poland w Nadarzynie mogliśmy zobaczyć pojazdy trzech firm: Uni-Truck, SprintCar i Polster. Na gości czekały wyłącznie minibusy na bazie furgonów. Nowością był model 50C przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych oraz zabudowa VIP na modelu 65C , przygotowana przez SprintCar . Na pozostałych stoiskach mogliśmy zobaczyć m.in. zabudowę turystyczną wyprodukowaną przez Mercus oraz miejski model Urby w wykonaniu MMI.

Dwie bazy

Aktualnie zabudowy na Iveco bazują na dwóch furgonach:

  • 50C z dopuszczalną masą całkowitą na poziomie 5,6 t i z możliwością transportu do 24 osobach na miejscach siedzących. Do tego dochodzi mniejsze zużycie paliwa oraz większy komfort w zakresie zastosowanego zawieszenia;

  • 65C z dopuszczalną masą całkowitą na poziomie 6,5 t i z możliwością transportu także osób na miejscach stojących. Ta wersja przeznaczona jest przede wszystkim pod bardziej bogato wyposażone i cięższe zabudowy.

Polski rynek minibusów w zasadzie od zawsze należy do lokalnych firm zabudowujących i dlatego Iveco Poland posiada w naszym kraju silną grupę sześciu certyfikowanych firm nadwoziowych. W ostatnim czasie dołączył do niech SprintCar, który produkuje swoje pojazdy w wejherowskim zagłębiu minibusowym. Iveco chce pozycjonować pomorskie zabudowy w najwyższym segmencie - VIP - i taką właśnie zabudowę SprintCar pokazał w Nadarzynie.


Eko MINI

W zakresie zielonych napędów, warto przypomnieć, że jedyny koncern posiada w swojej ofercie seryjnie produkowanego elektrycznego minibusa - Daily Electric Minibus, który jak na razie nie robi jednak rynkowej furory. Głównie ze względu na swoją cenę. Dlatego zarówno w Europie , jak i w Polsce Iveco stawia bardziej na gazomobilność i w zasadzie na każdym kroku podkreśla istotne środowiskowe zalety gazu ziemnego, którego stosowanie pozwala na znaczną redukcję emisji najpopularniejszych zanieczyszczeń: powyżej 90% w przypadku NO2, 99% w przypadku cząstek stałych oraz 10% w przypadku CO2 - lub nawet 95%, jeżeli gaz ziemny zostanie zastąpiony biometanem.

Dla sektora transportu miejskiego i podmiejskiego Iveco oferuje pięć wersji Daily Hi-Matic Natural Power, czyli pojazdów zasilanych CNG i wyposażonych w8‑biegowe przekładnie automatyczne. Jak na razie cieszą się one na naszym rynku umiarkowanym zainteresowaniem, ale coś zaczyna się ruszać. W maju firma Carpol przekaże klientowi swoją pierwszą gazową zabudowę w wersji turystycznej, którą na pewno będziemy chcieli bliżej przedstawić w portalu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Warsaw Bus Expo
MINI
Iveco
Uni-Truck
SprintCar
Polster
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.