TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

W Sejmie rozmawiano o problemach polskiego kolarstwa
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 22.01.2020 19:43:45
W Sejmie rozmawiano o problemach polskiego kolarstwa

Czarne chmury gromadzą się nad Polskim Związkiem Kolarskim. Nad jego licznymi problemami, oraz problemami polskiego kolarstwa w ogóle, rozmawiano w Sejmie.

Czarne chmury gromadzą się nad Polskim Związkiem Kolarskim. Nad jego licznymi problemami, oraz problemami polskiego kolarstwa w ogóle, rozmawiano w Sejmie.

Przygotowania do igrzysk

Polski Związek Kolarski jest nadal w bardzo trudnej sytuacji finansowej, ale niezależnie od tego przygotowania czołowych zawodników do igrzysk olimpijskich w Tokio przebiegają bez większych przeszkód – takie wnioski nasuwają się po burzliwej dyskusji w komisji sejmowej.

"Najważniejsze jest teraz zadbanie o kwalifikacje olimpijskie, o naszych olimpijczyków i o przygotowania do Tokio" – podkreśliła minister sportu Danuta Dmowska-Andrzejuk podczas posiedzenia sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki.

Pieniądze na ten cel są od 2018 roku przekazywane z pominięciem pogrążonego w długach PZKol, a za pośrednictwem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Wielkopolskiego Związku Kolarskiego.

Brak perspektyw na poprawę

Nie widać perspektywy na szybką zmianę tej sytuacji. Jak oświadczył wiceprezes PZKol Tomasz Kramarczyk, wyjściem z kłopotów byłoby pozyskanie jednej ze spółek skarbu państwa jako sponsora, np. PKN Orlen, jak stało się to w przypadku innych federacji. Ministerstwo z kolei oczekuje od PZKol sprawozdań finansowych za rok 2017, 2018 i 2019, bez których nie będzie zielonego światła dla państwowego sponsora.

"Nie mamy fizycznie sprawozdań finansowych, dokumentacja została zabrana. Główna księgowa wyceniła swoją pracę na ok. 70 tys. złotych. Nie mamy tych pieniędzy, nie mamy nawet tysiąca złotych" – przyznał wiceprezes PZKol Sebastian Rubin.

Strategia, czy "strategia"?

Podczas posiedzenia komisji działacze związku przedstawili też strategię rozwoju kolarstwa na lata 2020-28. Jej główne punkty to: mający na celu pozyskanie do kolarstwa dzieci program Akademii Rowerowej, poprawa wizerunku PZKol, m.in. poprzez rozwój portalu internetowego, działania w mediach społecznościowych, zmianę loga federacji czy rozwój Szkół Mistrzostwa Sportowego, w tym powołanie nowej szkoły w południowej Polsce, oraz budowa w całej Polsce torów do jazdy na rowerach BMX.

Zaprezentowana strategia nie wzbudziła entuzjazmu. Znany dziennikarz sportowy, obecnie poseł Tomasz Zimoch dziwił się, że w programie nie wspomniano nic o kolarstwie szosowym i torowym, że skoncentrowano się na niszowym BMX. "Wstydziłbym się za taki program i taką prezentację" – powiedział.

Z kolei minister Dmowska-Andrzejuk wspomniała, że "to nie była strategia, a jakiś plan", że nie przedstawiono ani celów, ani narzędzi do ich realizacji. "Czekam na tę strategię" – dodała.

Zadłużenie związku

Polski Związek Kolarski jest obecnie zadłużony na kwotę ok. 15 mln złotych. Od grudnia 2016 roku nie jest w stanie wykonać prawomocnego wyroku sądu, nakazującego mu spłatę długu wobec firmy, która wybudowała tor w Pruszkowie - Mostostalu Puławy. Chodzi o kwotę ok. 10 mln złotych.

Ponadto przeciwko PZKol toczą się sprawy prowadzone przez komorników sądowych w związku z niegospodarnością i zadłużeniem. Od wielu miesięcy PZKol ma zablokowane konta, nie dysponuje kompletną dokumentacją księgową, nie ma też pieniędzy na bieżącą działalność.

Obecny zarząd, na czele z prezesem Krzysztofem Golwiejem, został wybrany 27 maja ubiegłego roku.(PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Sejm
Polski Związek Kolarski
PZKol
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.