TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

W Nowym Sączu powstają pierwsze Inspiro
INFOTRAM - Opublikowano: 26.02.2013 11:41:51 32 komentarze
W Nowym Sączu powstają pierwsze Inspiro

W halach Newagu w Nowym Sączu trwa montaż pierwszego „polskiego” składu Inspiro, jaki producent buduje dla Metra Warszawskiego – poinformował nas Zbigniew Jakubas.

W halach Newagu w Nowym Sączu trwa montaż pierwszego „polskiego”składu Inspiro, jaki producent buduje dla Metra Warszawskiego –poinformował nas Zbigniew Jakubas. Przypomnijmy, że wagony powstają we współpracy z Siemensem. Pierwsze jednostki dla warszawskiej podziemnej kolejki, m.in. ta już dostarczona, są budowane w wiedeńskiej fabryce Siemensa. Kolejne powstaną już w Polsce, właśnie w Nowym Sączu.

Przypomnijmy, że konsorcjum ma dostarczyć Metru Warszawskiemu 35 sześciowagonowych pociągów. Pierwsze dziesięć powstanie w Austrii, pozostałe w Polsce. Przygotowując się do współpracy z Siemensem Newag zdecydował się na budowę nowej hali produkcyjnej. Ma ona 168 metrów długości i 68 m szerokości. Została podzielona na dwie części. W pierwszej odbywa się zabudowa szkieletów, które do Nowego Sącza dostarczy Siemens, w drugiej przeprowadzane będą testy diagnostyczne i statyczne. Montaż wszystkich pociągów Inspiro ma zakończyć się w ciągu kilkunastu miesięcy. Co dalej? Nowa hala ma być wykorzystywana chociażby przy modernizacji czy produkcji pociągów. O zamówienia Newag się nie obawia, tak samo jako o to, że nowoczesna hala będzie stała pusta. Być może powstaną w niej kolejne składy dla Warszawy. Umowa zawarta przez Metro Warszawskie z konsorcjum Siemensa i Newagu zawiera opcję zwiększenia o 50%. Przypomnijmy, że wszyscy zainteresowani wyglądem hali mogą zobaczyć jej panoramę.        

    
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Newag
Inspiro
Nowy Sącz
  • – 26.02.2013

    To fakt podróż będzie komfortowa pociągiem z małopolski i wiednia

  • Chrzanów – 26.02.2013

    Rekomendacje dobre i sukces

  • jonek – 27.02.2013

    Rzeczywiście Newag zabudowuje gołe szkielety ? Wydawało mi się, że mieli dostawać od Siemensa pudła.

  • – 28.02.2013

    Niebezpieczeństwo z newagu .No sukces może dla nich bedzie dla pasażerów nie

  • hajy – 28.02.2013

    Do śmieci te wagony zabawki

  • – 01.03.2013

    Newag to manufaktura.Manufaktura powtarzam

  • – 01.03.2013

    Śmieciowy produkt podróż będzie straszna

  • sed – 01.03.2013

    Fakty takie że sukces będzie jak sie nie rozpadnie i tyle

  • Hallera – 01.03.2013

    Takie życue Hallera w grobie by sie przewrócił

  • – 01.03.2013

    Pełno psychologicznych frazesów

  • – 01.03.2013

    Niebawem sie przekonamy

  • – 02.03.2013

    No fakt

  • wniebowzieci wniebowzięci – 02.03.2013

    Fakt

  • X FACTOR – 02.03.2013

    Złom i tyle

  • downloads – 02.03.2013

    Niestety

  • – 02.03.2013

    O niebo lepiej

  • fakt – 02.03.2013

    Potem bedą elektrośmieci

  • – 02.03.2013

    rekomendacje jakie

  • sphinx – 02.03.2013

    Jest tu jakiś moderator? Większość wypowiedzi łamie regulamin i nadaje się tylko do usunięcia.

  • piter – 03.03.2013

    Takie rekomendacje no nieżle dla siemensa

  • Sukien – 03.03.2013

    Niestety tak jak z combino

  • InfoTram – 03.03.2013

    Jest i robi co może. Niestety ktoś jest bardzo uparty i wyjątkowo się nudzi. Albo dopadł nas jakiś spam.

  • InfoTram – 03.03.2013

    @Jaruzel: Dosyć. Komentarz z godziny 21:35 został usunięty z uwagi na to, że był pozamerytoryczny. Każdy taki kolejny będzie również usuwany.

  • Jaruzel – 03.03.2013

    NEWAG zrobiłby rozsądnie, gdyby nie marnował pieniędzy na budowę hal, które pewnie będą stały puste. Mógłby współpracować z Siemensem lepiej, w tych obszarach, na których jako tako się zna. Na przykład produkując wózki do pojazdów szynowych sumiennie składanych w Austrii i Niemczech. Mniej by w to zainwestowano, a stworzonoby więcej miejsc pracy. Ale Wielki Pan Jakubas musi demonstrować swoje ambicje...

  • Róża Dróżdż – 04.03.2013

    Ladny ten pociąg podoba mi sie

  • adi – 04.03.2013

    To prawda Różo ładne są wagony i nowoczesne a za stosunkowo dobrą cene ale nie z nieba

  • adi – 04.03.2013

    Z niebieskim kolorem lepiej by jednak wyglądał

  • adi – 04.03.2013

    Z niebieskim kolorem lepiej by jednak wyglądał

  • sebastion – 07.03.2013

    Z satysfakcją stwierdzam że inspiro jest zajebiaste

  • slown – 12.03.2013

    Podobno pierwsze juz jexdzi noca. Wiadomo cos?a

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.