TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

W Częstochowie mimo koronawirusa trwa realizacja inwestycji tramwajowej. Będą zmiany
InfoTram.pl - Opublikowano: 29.03.2020 19:45:31
W Częstochowie mimo koronawirusa trwa realizacja inwestycji tramwajowej. Będą zmiany (foto: MZDiT)

Częstochowski MZDiT poinformował na swojej stronie internetowej, że pomimo obiektywnych trudności, z którymi zmaga się miasto i cały kraj w obliczu zagrożenia epidemią koronawirusa, stara się w miarę możliwości koordynować wykonanie wszelkich inwestycji, które są w trakcie realizacji.

Częstochowski MZDiT poinformował na swojej stronie internetowej, że pomimo obiektywnych trudności, z którymi zmaga się miasto i cały kraj w obliczu zagrożenia epidemią koronawirusa, stara się w miarę możliwości koordynować wykonanie wszelkich inwestycji, które są w trakcie realizacji.

Stąd postępująca przebudowa starej linii tramwajowej pomiędzy Rakowem a Północą w Częstochowie. Realizacja zadania w ramach programu "Lepsza Komunikacja w Częstochowie" jest jednym z elementów największego w historii kontraktu związanego z przebudową infrastruktury tramwajowej i modernizacją taboru, na realizację którego miasto pozyskało 144 mln dofinansowania z UE. Łącznie przebudowa i zakup nowych tramwajów to koszt 204 mln zł, z czego trwająca przebudowa pochłonie 144 mln zł.

Aktualnie najbardziej intensywne prace trwają w dzielnicy Północ. Na drugim końcu miasta przy pętli Raków PKP prace są finalizowane (wcześniej jako pierwszy w ramach zadania został przebudowany odcinek w al. Pokoju także dzielnica Raków). Na Północy oprócz robót rozbiórkowych na torowisku, konstrukcyjnych i związanych z trakcją przekładana była także siec światłowodowa, przebudowana została ponadto cała, pozostała infrastruktura teletechniczna. Nie były to może aż tak spektakularne roboty jak te ziemne i przy przebudowie skarpy, na której osadzona jest pętla Fieldorfa – Nila na Północy, ale konieczne, które będą decydowały o funkcjonowaniu tej części miasta na następne dziesięciolecia. Wszelkie roboty budowlane związane z tym odcinkiem mają zostać zakończone z końcem wakacji (choć ich zasadnicza część wcześniej).

Według zapewnień wykonawcy jeszcze sprzed zagrożenia epidemicznego, roboty na kolejnych odcinkach inwestycji (Tysiąclecie, Śródmieście) powinny rozpocząć się na początku kwietnia. Mimo tego, że na razie nie są zgłaszane żadne problemy, należy się spodziewać, że najwcześniej po Wielkanocy tego typu roboty, a co za tym idzie wyłączenia ruchu tramwajów i wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej będą możliwe (uzależnione jest to także od ewentualnego zwiększenia zagrożenia epidemicznego).

W związku z kolejnymi etapami prac linia tramwajowa nr 1 zostanie skrócona i będzie kursować między Kucelinem – a siedzibą MPK przy al. Niepodległości. Przebudowa pętli tramwajowej przy Rezerwacie Archeologicznym utrudni realizację kursów linii nr 2. Linia nr 3 pojedzie między zajezdnią a Stadionem Rakowa.

Za tramwaje pojadą autobusy linii 123 na trasie ul. Fieldorfa-Nila - zajezdnia. Będzie kursować co 5 minut, a podróżować nią będą mogli pasażerowie posiadający bilety na linie tramwajowe.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Częstochowa
remont
torowisko
tor
linia
infrastruktura