TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Volvo i ABB, czyli pierwszy autonomiczny elektrobus na świecie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.04.2019 14:15:24
ABB ładuje pierwszy autonomiczny elektrobus na świecie. Od Volvo

W pełni elektryczny, autonomiczny autobus Volvo został po raz pierwszy zaprezentowany na Uniwersytecie Technologicznym Nanyang (NTU) w Singapurze. Pojazd ładowany jest za pomocą szybkiego systemu firmy ABB.

W pełni elektryczny, autonomiczny autobus Volvo został po raz pierwszy zaprezentowany na Uniwersytecie Technologicznym Nanyang (NTU) w Singapurze. Pojazd ładowany jest za pomocą szybkiego systemu firmy ABB.

Osoba siedząca na miejscu kierowcy, która zamiast trzymać kierownicę, rozgląda się dookoła i robi zdjęcia telefonem komórkowym, to nietypowy widok. Jednak za 2-3 lata takie autobusy bez kierowcy będą w Singapurze na porządku dziennym, a pasażerowie przestaną się dziwić, że pojazd manewruje bez pomocy człowieka. Póki co, autonomiczny autobus zaliczył pomyślnie próbny kurs z pasażerami na pokładzie.

Projekt stanowi część porozumienia o współpracy zawartego przez NTU, lokalny urząd transportu drogowego (LTA) oraz firmę Volvo Buses, a jego celem jest rozwój technologii do obsługi autonomicznych autobusów. Bieżący etap prac, który obejmuje jazdy próbne bez kierowcy, pokazuje że możliwości autobusu autonomicznego w zakresie poruszania się po ustalonej trasie zgodnie z harmonogramem są podobne do możliwości obecnych, standardowych autobusów miejskich w Singapurze.

System szybkiego ładowania HVC 300P firmy ABB wykorzystuje technologię prądu stałego o mocy 300 kW, dzięki czemu już po 3-6 minutach autobus jest gotowy do dalszej jazdy. System opiera się na otwartym interfejsie OppCharge, wykorzystywanym szeroko w Singapurze oraz w rejonie Azji i Pacyfiku. Dzięki zastosowaniu pantografu zamontowanego na przystanku końcowym, autobus można naładować bez generowania opóźnień w rozkładzie jazdy.

"Jesteśmy zaszczyceni, że możemy być częścią tego przełomowego dla Singapuru projektu" – powiedział Tarak Mehta, dyrektor Dywizji Produktów i Systemów Elektryfikacji ABB. – "Mamy nadzieję, że będzie on kamieniem milowym w procesie dalszej elektryfikacji transportu miejskiego w regionie, którego problemem jest emisja spalin."

Jeden ze wspomnianych autobusów będzie wykorzystywany w centrum badań i rozwoju pojazdów autonomicznych (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles, CETRAN). W jednostce, która jest częścią kampusu NTU, naukowcy będą testować wprowadzane funkcje oraz badać, jak autobus zachowuje się w obecności innych uczestników ruchu drogowego. Drugi autobus będzie służył do testów przeprowadzanych w zajezdni autobusowej we współpracy z lokalnym operatorem transportu miejskiego.

ABB rozpoczęła pracę nad projektem ponad rok temu. Firma od lat rozwija technologie e-mobility – wprowadziła na rynek pierwszą ładowarkę prądu stałego w 2010 r., opracowała pierwsze krajowe sieci ładowania prądem stałym (2012 r.), a także pierwsze sieci ładowania eBus w Europie (2016 r.). Obecnie posiada globalną bazę 10 500 stacji szybkiego ładowania prądem stałym w 73 krajach świata.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Volvo
ABB
elektrobus
ładowarka
Singapur
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.