TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

VDL pracuje nad nowymi technologiami ładowania
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.01.2020 12:00:43
VDL pracuje nad nowymi technologiami ładowania

We współpracy z firmą Siemens, VDL zbada, w jaki sposób technologie pojazdów, magazynowanie energii i systemy ładowania współpracują ze sobą.

We współpracy z firmą Siemens, VDL zbada, w jaki sposób technologie pojazdów, magazynowanie energii i systemy ładowania współpracują ze sobą.

Ładowanie dwukierunkowe i przechowywanie energii

Centrum testowe ładowania VDL zostało zatem rozszerzone o nową technologię ładowania zapewniającą większą wnikliwość w inteligentniejsze i wydajniejsze wykorzystanie istniejących sieci energetycznych i dwukierunkowego ładowania ciężkich pojazdów. Dwukierunkowe ładowanie oznacza, że pojazdy elektryczne są w stanie nie tylko pobierać energię z sieci energetycznej i systemu magazynowania energii, ale także mogą dostarczać energię z powrotem do tych systemów. Centrum testowe ładowania VDL znajduje się w siedzibie VDL ETS (Enabling Transport Solutions) w Valkenswaard. Dzięki tej inicjatywie VDL zamierza uzyskać lepszy wgląd w cały łańcuch dostaw energii elektrycznej dla ciężkich pojazdów, aby można było opracować bardziej zrównoważone rozwiązania mobilności, które ostatecznie przyczynią się do udanego przepływu energii.

"Wdrożenie cięższych pojazdów elektrycznych wiąże się również z problemami technicznymi, takimi jak rosnące zapotrzebowanie na energię i nieprzewidywalne obciążenie sieci energetycznej "- powiedział Menno Kleingeld, dyrektor zarządzający VDL ETS. "Ważne jest stosowanie alternatyw, zarówno w celu inteligentniejszego planowania czasów ładowania, aby energia mogła być tymczasowo przechowywana w buforze. Tymczasowy bufor może następnie uzupełnić dostępną moc sieci energetycznej, aby dostarczyć energię z powrotem do pojazdów w okresach szczytowego obciążenia. Ta nowa technologia pozwala nam zbadać, jak możemy zmniejszyć obciążenie sieci elektrycznej, które są spowodowane przez proces ładowania i jak możemy właściwie przechowywać dostępną pojemność energetyczną i rozdzielać ją na podstawie zapotrzebowania".

"Smart" ładowanie

Trzy stacje szybkiego ładowania firmy Siemens w połączeniu z systemem magazynowania energii VDL zostały zainstalowane w centrum testowym ładowania VDL. Dane z tych systemów są zarządzane przez aplikację do zarządzania energią działającą w "chmurze". Korzystając z danych z tych systemów, ładowanie pojazdów może być aktywnie kontrolowane. Specjalna "matryca przełączająca" umożliwia elastyczne wykorzystanie dostępnej mocy i jej używanie.

Menno Kleingeld, dyrektor zarządzający w VDL powiedział, że: "Ten wspólny projekt z firmą Siemens wpisuje się w strategię i wizję VDL w obszarze e-mobilność. Nasze działania innowacyjne są częścią większego programu, w którym opracowujemy nowe platformy i bloki konstrukcyjne, w ścisłej współpracy z naszymi strategicznymi partnerami. Te partnerstwa są warunkiem wstępnym do kontynuacji opracowywania rozwiązań mobilnych na przyszłość". 

"Jesteśmy podekscytowani współpracą z VDL przy tym innowacyjnym projekcie, który przybliża nas o krok do stworzenia e-mobilności bardziej elastycznej i wydajnej"- powiedziała Monique Mertins, dyrektor ds. infrastruktury ładowania eBusów i pojazdów eUtility w Siemens Smart Infrastructure. "Trzy z naszych najnowszych stacji szybkiego ładowania o mocy 150 kW są używane w Valkenswaard. Elektronika ładująca może być tymczasowo połączona, co pozwala na jednoczesne ładowanie trzech pojazdów o mocy 150 kW każdy lub jednego pojazdu szczególnie szybko do 450 kW za pomocą ładowania o dużej mocy (HPC). Oznacza to, że moc można regulować elastycznie i infrastruktura ładowania jest zoptymalizowana dla magazynów o różnych wymaganiach".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ładowanie
akumulator
VDL
Siemens
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.