TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Turyn chce kupić do 100 elektrobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.02.2020 15:00:59
Turyn chce kupić do 100 elektrobusów

Turyn ma pewną strategię taborową. W 2021 r. miasto chce, aby co piąty autobus poruszający się po mieście miał napęd elektryczny. Miejski operator, GTT ogłosił przetarg na dostawę nawet 100 elektrobusów.

Turyn ma pewną strategię taborową. W 2021 r. miasto chce, aby co piąty autobus poruszający się po mieście miał napęd elektryczny. Miejski operator, GTT ogłosił przetarg na dostawę nawet 100 elektrobusów.

Umowa ramowa przewiduje na początek dostawę 50 nowych nowych pojazdów na przełomie 2020 i 2021 r. Decyzja o kolejnych 50 elektrobusach ma zapaść do wakacji. Wybrany przez GTT dostawca będzie także odpowiedzialny za dziesięcioletni serwis ich.

Szacunkowa wartość umowy ramowej wynosi 72 mln EUR. 48 mln EUR to sam zakup autobusów, 11 mln EUR ma pochłonąć kontrakt serwisowy przez dekadę. Dodatkowe 13 mln EUR przeznaczono na wymianę akumulatorów po cenie 130 000 EUR za pakiet do jednego elektrobusa. Żywotność baterii nie powinna być mniejsza niż 400 000 km, co odpowiada ośmiu latom eksploatacji przy założeniu średniego rocznego przebiegu w wysokości 50 000 km.

Nie będą to pierwsze elektrobusy w tym włoskim mieście. W Turynie działa już kilkadziesiąt 12-metrowych i 9-metrowych autobusów elektrycznych BYD. Pierwszy przybył w 2017 roku .

Latem 2019 r. GTT odebrał 41 nowych autobusów Iveco Crossway Low Entry, które skierowano na linie do regionalne w Piemoncie. Do tego doszło 28 Mercedesów Conecto, w znakomitej większości zasilanych CNG.

W ciągu ostatnich dwóch lat GTT nabył łącznie 191 pojazdów, z czego 144 do transportu miejskiego i podmiejskiego, odnawiając w ten sposób około 20% swojej floty. Średni wiek autobusu przewoźnika wynosi mniej niż 11 lat z powodu wymiany starszych pojazdów (zwykle 12 we Włoszech).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
elektrobus
Włochy
Turyn
GTT
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.