TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Trzy oferty w przetargu na tramwaj do Popowic
WROCLAW.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 18.06.2018 16:21:25
Trzy oferty w przetargu na tramwaj do Popowic (wiz. WI)

Trzy firmy zgłosiły się w drugim przetargu na wykonanie trasy tramwajowej na Popowice. Trasa będzie miała 3,8 kilometra. Poza torowiskiem powstaną zintegrowane przystanki z PKP, nowa stacja zasilania i trasy rowerowe oraz ekrany akustyczne.

Trzy firmy zgłosiły się w drugim przetargu na wykonanie trasy tramwajowej na Popowice. Trasa będzie miała 3,8 kilometra. Poza torowiskiem powstaną zintegrowane przystanki z PKP, nowa stacja zasilania i trasy rowerowe oraz ekrany akustyczne.

Dzisiaj w siedzibie spółki Wrocławskie Inwestycje nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na budowę trasy tramwajowej na Popowice. Najtańszą ofertę złożyła firma Budimex S.A. z kwotą około 301 milionów złotych. Firma ZUE wystawiła cenę 303 mln zł. Natomiast najdroższą ofertę złożyła firma Intercor. Opiewa ona na ponad 339 mln zł. Teraz Wrocławskie Inwestycje mają czas na rozpatrzenie złożonych propozycji. Był to już drugi przetarg dla tej inwestycji. Pierwszy musiał zostać unieważniony.

Przypomnijmy. Nowa trasa tramwajowa ma początek na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiej przejdzie w ul. Dmowskiego. Od tego miejsca zostanie poprowadzone między istniejącymi jezdniami: przez most Dmowskiego, obok centrum handlowego i siedziby ZDiUM przy ul. Długiej.

Wyzwaniem dla wykonawców jest przebudowa wiaduktu kolejowego. Powstanie tam węzeł przesiadkowy dla osób, które do miasta dojeżdżają koleją z Trzebnicy, Jelcza, Wojnowa, Psiego Pola. Zejdą z peronu wprost na przystanek tramwajowy i autobusowy.

Obok siedziby ZDiUM znajdzie się nowa stacja zasilania. Druga, ta na ul. Milenijnej, będzie przebudowana. W ramach inwestycji zostanie zwiększona także moc stacji prostownikowej "Cybulskiego".

Za nowym wiaduktem tramwaj pojdzie jeszcze kilkaset metrów ul. Długą, potem wzdłuż ulicy Starogroblowej (tu wiadukt został niedawno przebudowany, powstanie tam węzeł przesiadkowy) i Popowickiej. Trasa kończy się "wpięciem" w torowisko na skrzyżowaniu z ul. Milenijną i Pilczycką. W sumie to 3,8 km.

Monika Kozłowska-Święconek z Departament Zrównoważonego Rozwoju: – Nowa trasa ma dwie ważne funkcje. Obsługuje mieszkańców osiedli Popowiece i Szczepin, któzy do tramwaju będą mieli nie więcej niż 5 minut pieszo. Po drugie to alternatywa dla trasy tramwajowej biegnącej ulicą Legnicką. Między placem Jana Pawła II a Leśnicą torowisko ma prawie 15 km. Na olbrzymim odcinku tej trasy nie mamy możliwości wprowadzenia rozwiązania awaryjnego, poprowadzenia ruchu inną drogą.

Inwestycja w liczbach

7,4 km pojedynczego nowego toru

5,4 nowych i przebudowanych dróg

17 przebudowanych skrzyżowań

5,7 nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych

31 przystanków (w tym 21 nowych)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
przetarg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.