TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Trzy lata II linii metra
InfoTram.pl - Opublikowano: 08.03.2018 14:30:59
Trzy lata II linii metra

Dokładnie trzy lata temu, 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.

Dokładnie trzy lata temu, 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.

Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.

- Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą. – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – Druga linia metra była też impulsem do wielu zmian na Pradze, Woli i w Śródmieściu.

Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei. Budowane stacje to: "Płocka" (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Młynów" (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz "Księcia Janusza" (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: "Szwedzka" (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek" (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz "Trocka" (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
metro
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.