Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace na ul. Szafera w Szczecinie

infotram
12.10.2020 08:45
0 Komentarzy

500 pali podzbiornikiem na wody opadowe, fundamenty pod 115 słupów trakcyjnych, prace przyrozjazdach, roboty brukarskie i murarskie – na ulicy Szafera działaniaprowadzone są na wielu frontach.

Zakończyło się układanie warstw konstrukcyjnych jezdni odronda Wojska Polskiego do planowanego ronda przy ul. Romera. Zabetonowano płytętorowiska do ul. Romera i wykonano podbijanie większości torowiska wkonstrukcji klasycznej. Trwają ostatnie prace przy rozjeździe na pętlętramwajowo-autobusową. Intensywnie prowadzone są roboty brukarskie –nawierzchnie chodników od ul. Jarzyńskiego do Romera oraz parking tuż przypętli. W ulicy Romera układane są warstwy konstrukcyjne jezdni.

Wykonano wszystkie 500 pali fundamentowych pod posadowieniezbiorników na wody opadowe oraz warstwę z chudego betonu, aktualnie montowanejest zbrojenie pod płytę fundamentową. Zabetonowano 115 fundamentów pod słupytrakcyjne. W budynku podstacji obsypano ściany fundamentowe, wykonano płytyposadzkowe, betonowe słupy oraz nadproża – trwa betonowanie wieńców żelbetowychoraz roboty murarskie.

O inwestycji

Otoczenie w tej części Szczecina zmieni się diametralnie.Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętlitramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dlapieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to zasprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowejjezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Za prace budowlane odpowiadafirma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 złbrutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje SzczecińskieSp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcjęinżyniera kontraktu.

Inwestycja obejmuje takie zadania, jak:

Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniachkażda po dwa pasy ruchu.

Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.

Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowegoukładu drogowego.

Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowerondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.

Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowerondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.

Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą naczterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.

Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postacironda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.

Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasierozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusówkomunikacji miejskiej).

Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy haliwidowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronieautobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.

Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małejarchitektury i zieleni.

Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższymniż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem wramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach. (TS)

Komentarze