TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Trójskłady do Warszawy nie wrócą. Nie sprawdziły się
InfoTram.pl - Opublikowano: 06.02.2019 09:45:45 1 komentarz
Trójskłady do Warszawy nie wrócą. Nie sprawdziły się (foto: ZTM Warszawa)

W ubiegłych latach w Warszawie kursowały składy tramwajowe, zestawione z trzech wagonów. Ale ich eksploatacja została zakończona.

W ubiegłych latach w Warszawie kursowały składy tramwajowe, zestawione z trzech wagonów. Ale ich eksploatacja została zakończona.

Jak wyjaśnił zastępca prezydenta Warszawy Robert Soszyński takie rozwiązanie nie sprawdziło się. Na linii 31, na której można było korzystać z trzywagonowych składów, pasażerowie korzystali z nich w sposób nierównomierny. Jak wyjaśnił Soszyński podał, że w pierwszym wagonie często nie było już miejsc, zaś w trzecim była duża rezerwa podaży miejsc. Sytuacja ta wynikała przede wszystkim z liczby dojść do przystanków, liczby pasażerów docierających do tramwaju z danej strony dla przystanków z dwoma i więcej dojściami oraz z samej długości składu – pasażerowie docierający na przystanek w momencie wjazdu nie decydują się na przejście wzdłuż składu. Zdaniem zastępcy prezydenta pasażerowie docierając na przystanek w momencie wjazdu pojazdu nie decydują się na przejście wzdłuż składu i wybierają pierwszy wagon.

Ponadto z uwagi na zakończenie remontu infrastruktury tramwajowej przy Metrze Wierzbno, który umożliwia zawracani taboru dwukierunkowego zwiększono częstotliwość linii 31 w godzinach szczytu, co także wpłynęło na zakończenie eksploatacji trójskładów.

Soszyński podał też, że długość składu wpływa na czas jego "ewakuacji" ze skrzyżowania. Przejazd składu dłuższego skutkuje koniecznością wydłużenia czasu przejazdów na większości z tych skrzyżowań, przez które kursowałyby tramwaje dłuższe niż 33-metrowe. A takich w Warszawie nie będzie, bo jak podał wiceprezydent nie są potrzebne i nie ma możliwości ich eksploatacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
  • esbek – 06.02.2019

    Jedyną linią gdzie można by puścić dłuższe skład, ale nie 40 metrowe a 60 metrowe jest linia 2. Praktycznie na wszystkich przystankach taki pociąg by się zmieścił. A w godzinach szczytu umożliwił by podróżowanie w lepszych warunkach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.