TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Transportowe podsumowanie prezydenta Wrocławia
TransInfo.pl - Opublikowano: 01.03.2019 09:30:29
Sto transportowych dni prezydenta Wrocławia

W 100 pracach wyznaczonych na pierwszych 100 dni prezydentury Jacka Sutryka znalazły się także transportowe zadania. Sprawdzamy, co udało się zrobić w tym zakresie.

W 100 pracach wyznaczonych na pierwszych 100 dni prezydentury Jacka Sutryka znalazły się także transportowe zadania. Sprawdzamy, co udało się zrobić w tym zakresie.

28 lutego, w setnym dniu urzędowania Sutryk na konferencji prasowej podsumował listę stu zadań zapowiedzianych na początku kadencji, jakie udało mu się zrealizować.

Torowiska i buspasy

Wśród zrealizowanych działań w obszarze komunikacji, Sutryk wymienił zakończony audyt torowisk i opracowanie planu ich remontu na lata 2019-2023.

-"Zakłada on sukcesywne naprawy wszystkich wymagających tego odcinków. Oprócz tego wprowadzamy ułatwienia dla komunikacji zbiorowej, dlatego wydzielamy nowe buspasy. Chcemy, aby transport publiczny był realną alternatywą" – mówił. Podczas pierwszych stu dni prezydentury ogłoszony został także przetarg na budowę nowych mostów Chrobrego oraz opracowano koncepcję linii tramwajowej na Swojczyce.

Torowiska do remontu, więcej wydzielonych tras dla autobusów i tramwajów – to priorytety dla komunikacji miejskiej. Tylko w tym roku na remonty torowisk miasto przeznaczy 37 mln złotych. Zgodnie z zaleceniami dokumentu najpilniejszymi do wykonania w 2019 roku zadaniami są:

  • zakup i wymiana dwóch rozjazdów i skrzyżowania torowego na pl. Legionów;

  • remont torowiska w ul. Ślężnej – od ul. Wiśniowej do ul. Weigla – II etap (od ul. Dębowej do ul. Weigla);

  • remont torowiska w ul. Ślężnej – od ul. Sanockiej do ul. Kamiennej i dalej od ul. Kamiennej do ul. Kuronia

  • zakup rozjazdów tramwajowych: Podwale-Sądowa-Orląt Lwowskich, Świdnicka-Piłsudskiego, Podwale-Muzealna, Świdnicka-Podwale.

Kolejne zadania to wydzielanie torowisk i buspasy. Już podczas tegorocznych wakacji wydzielone pasy ruchu dla autobusów i pojazdów uprzywilejowanych pojawią się na ul. Krakowskiej, Podwalu i ul. Borowskiej. Rozpocznie się także projektowanie w kilku wariantach buspasa w ciągu ul. Krzywoustego (na odcinku 1300 m od zjazdu z osiedla Psie Pole do ulicy Brücknera).

Tramwajowa inwestycja

W ciągu 100 dni prezydentury, Wrocław ogłosił przetarg na budowę nowych mostów Chrobrego. Inwestycja znacząco poprawi komunikację w tym rejonie miasta. Trwają prace nad koncepcją tej trasy.

W dokumentacji przetargowej zakres inwestycji obejmuje budowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: Most Południowy (most nad Kanałem Przeciwpowodziowym) i Most Północny (most nad Kanałem Żeglugowym), wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.

Most Południowy będzie miał 153,51 m długości całkowitej. Z kolei Północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz torowiskiem. Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 16 miesięcy na zakończenie zadania.

Jeden bilet

Ponadto prezydent deklaruj, że 1 września 2019 r. powinny zniknąć bilety jednorazowe na linie pospieszne, nocne oraz podmiejskie. Zastąpi je jeden bilet jednorazowy na wszystkie linie.

Bilet jednorazowy na wszystkie linie ma kosztować 3,40 zł normalny oraz 1,70 zł ulgowy. To założenia projektu nowej uchwały przygotowanej przez prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka. Po zakończeniu konsultacji projekt uchwały zostanie przekazany na sesję Rady Miejskiej 21 marca. Po zgodzie radnych zmiany zaczęłyby obowiązywać od września tego roku.

Wrocławskie rowery

Sutryk zadeklarował też, że zamierza utrzymać dotychczasowy poziom nakładów na infrastrukturę rowerową na poziomie 30 mln zł.

-"Budujemy nowe ścieżki i parkingi rowerowe. Chcielibyśmy, aby Wrocław był też bardziej przyjazny pieszym. Dlatego ogłosiliśmy już przetarg na remont 5 kilometrów chodników. W oparciu o historyczny trakt Hugona Richtera opracowujemy też pieszo-rowerową Promenadę Krzycką liczącą 7 kilometrów" – zapowiedział.

Wrocław chce być nadal liderem programów rowerowych w Polsce. Budowane są nowe trasy dla jednośladów, a w miejscach, które mogą wskazać mieszkańcy – parkingi czy wiaty rowerowe. W najbliższych latach trasy rowerowe powstaną między innymi na ulicach: Wyszyńskiego, Piaskowej, Janickiego, św. Katarzyny, Kraińskiego, Na Grobli, Walońskiej, Karkonoskiej, Hubskiej, Swobodnej, Żmigrodzkiej czy Dworcowej. Dalsze inwestycje rowerowe oraz rozszerzanie sieci tras rowerowych mają pozwolić na to, by wszystkie wrocławskie osiedla były skomunikowane drogami rowerowymi z centrum.

Największą – po otwartej pod koniec 2018 r. cyklostradzie wzdłuż ul. Grabiszyńskiej – inwestycją rowerową planowaną w najbliższych latach będzie Promenada Krzycka, czyli 7,5-kilometrowa trasa pieszo-rowerowa wzdłuż kolejowej obwodnicy towarowej.

Ponad tysiąc stojaków i wiaty dla rowerów pojawią się we Wrocławiu jeszcze w tym roku. W najbliższych tygodniach startuje, w rozbudowanej formie, Wrocławski Rower Miejski – to już 2000 rowerów i 200 stacji. Poza standardowymi rowerami IV generacji mieszkańcy Wrocławia będą mogli skorzystać z 65 rowerów niestandardowych (rowery familijne typu cargo, tandemy, rowery elektryczne, rowery typu składak i handbike), w tym 35 rowerów dziecięcych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.