TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tramwaje Warszawskie ruszają z linią na Zieloną Białołękę
- Opublikowano: 13.04.2018 11:36:51
Tramwaje Warszawskie ruszają z linią na Zieloną Białołękę (źródło: TW)

Tramwaje Warszawskie ogłaszają przetarg na koncepcję wiaduktu tramwajowego nad trasą S8.

Tramwaje Warszawskie ogłaszają przetarg na koncepcję wiaduktu tramwajowego nad trasą S8.

Wiadukt i węzeł przesiadkowy

Wiadukt tramwajowy nad trasą S8 wraz z dojazdami będzie miał długość ponad 1 km. Dzięki temu tramwaje na Zieloną Białołękę przejadą bezkolizyjnie nad ekspresówką i planowaną trasą Olszynki Grochowskiej. Po północnej stronie trasy, bezpośrednio przy rondzie Małej Brzozy, zaplanowaliśmy budowę węzła przesiadkowego z autobusów do tramwajów. Perony pętli autobusowej będą zbudowane jak najbliżej przystanku tramwajowego. Nieco dalej będzie miejsce na parking park and ride, na którym będzie ponad 200 stanowisk postojowych dla samochodów oraz 300 dla rowerów.

Jaka będzie trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę?

Trasa tramwajowa z Bródna na Zieloną Białołękę pobiegnie wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej. Dalej - wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek.

długość nowej trasy: ok. 6,5 km

częstotliwość tramwajów: co ok. 2-3 minuty

liczba przystanków: 9 (20 peronów)

czas przejazdu do stacji metra przy ul. Kondratowicza: ok. 15 minut

czas przejazdu do Dworca Wileńskiego: ok. 30 minut

Terminy

Wykonawca koncepcji, który zostanie wyłoniony w przetargu będzie miał pół roku na jej przygotowanie i uzgodnienie z jednostkami miejskimi. Zakończenie prac projektowych całej trasy tramwajowej planujemy w 2021 roku. Prace budowlane zajmą około 2 lat, a po ich zakończeniu ruszy połączenie tramwajowe z Zielonej Białołęki do centrum Warszawy.

O inwestycji opowiada rzecznik prasowy TW Maciej Dutkiewicz:




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Warszawskie
Warszawa
przetarg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.