TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tramwaje Warszawskie mają pozwolenie na budowę nowej zajezdni
InfoTram.pl - Opublikowano: 29.11.2019 13:45:31
Tramwaje Warszawskie mają pozwolenie na budowę nowej zajezdni

Pozwolenie na budowę zajezdni tramwajowej na Annopolu jest już ostatecznie potwierdzone. Nowe miejsce do serwisowania tramwajów wraz z kilkunastoma kilometrami torów powstanie na Żeraniu – poinformowały Tramwaje Warszawskie.

Pozwolenie na budowę zajezdni tramwajowej na Annopolu jest już ostatecznie potwierdzone. Nowe miejsce do serwisowania tramwajów wraz z kilkunastoma kilometrami torów powstanie na Żeraniu – poinformowały Tramwaje Warszawskie.

To będzie najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce, gdzie będzie można serwisować 150 tramwajów. W zajezdni znajdzie się system zarządzania ruchem, który będzie wykrywał tramwaje oraz automatycznie wytyczał ich drogę na tory postojowe albo miejsca gdzie będą zostaną   serwisowane. W nowej zajezdni powstaną też specjalistyczne stanowiska pozwalające utrzymać tramwaje w sprawności - stanowisko do pomiaru geometrii kół, ich nacisku na szyny, lakiernia, myjnie czy tokarka podtorowa. W zajezdni będzie aż 55 torów o łącznej długości ponad 14 km. Główny wjazd na teren zajezdni wytyczony zostanie  od strony ul. Annopol i przez ul. Inowłodzką.

Zajezdnia przyjazna środowisku naturalnemu

Tramwaje Warszawskie chcą wykorzystać najnowsze rozwiązania techniczne ograniczające wpływ na środowisko. Zaplanowały instalację odnawialnych źródeł energii. Będą także gazowe absorpcyjne pompy ciepła, pompy ciepła powiązane z instalacją magazynu ciepła i chłodu, gruntowe wymienniki ciepła do wentylacji wspomagające działanie central wentylacyjnych oraz instalacja fotowoltaiczna. Zaplanowano nawet magazynowanie tzw. szarej wody (czyli między innymi deszczówki) w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zieleni. Zastosowanie smarownic oraz ekranów akustycznych ograniczy wpływ akustyczny na otoczenie.

Kolejne przetargi

Przed rozpoczęciem budowy zajezdni w najbliższym czasie ogłosimy jeszcze dwa przetargi – poinformował rzecznik prasowy TW Maciej Dutkiewicz. Pierwszy będzie dotyczył inżyniera kontraktu, czyli zespołu specjalistów powoływanych do wsparcia skomplikowanych inwestycji. Zespół inżyniera kontraktu będzie pełnił nadzór techniczny nad robotami budowlanymi i jakością ich wykonywania, będzie nadzorował dokumentację i kontrolował stosowanie procedur unijnych. Kolejny przetarg będzie dotyczył systemu zarządzania ruchem tramwajów i diagnostyki. Budowa zajezdni jest dofinansowana ze środków unijnych na lata 2014 – 2020.

Dlaczego Tramwaje Warszawskie budują nową zajezdnię?

Wkrótce w stolicy przybędzie około 20 km nowych tras tramwajowych. Nowe tramwaje pojadą między innymi tunelem do Dworca Zachodniego, a także do Wilanowa i na Gocław. Tramwaje Warszawskie przygotowują się też do budowy trasy na ul. Kasprzaka, a także między Nowodworami a Winnicą. Po Warszawie będzie jeździć więcej tramwajów niż dziś, które będą musiały być serwisowane w nowej, piątej zajezdni.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Warszawskie
Warszawa
budowa
zajezdnia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.