TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tramwaje Szczecińskie podpisały umowę z Modertransem
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.12.2017 16:50:37 21 komentarzy
Tramwaje Szczecińskie podpisały umowę z Modertransem

Tramwaje Szczecińskie podpisały z Modertransem umowę na dostawę dwóch wagonów do samodzielnego złożenia. Przewidziana jest także opcja na dwa kolejne składy.

Tramwaje Szczecińskie podpisały z Modertransem umowę na dostawę dwóch wagonów do samodzielnego złożenia. Przewidziana jest także opcja na dwa kolejne składy.

Wyjazd nowych wagonów planowany jest na drugą połowę 2018 roku. Przedmiotem umowy podpisanej pomiędzy Tramwajami Szczecińskimi a firmą Modertrans jest dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch sztuk przegubowych, wieloczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego.

Wśród elementów, jakie zostaną dostarczone, są m.in. przyrząd elektroniczny do pomiaru rozstawu kół, moduł dzwonka zewnętrznego, osłony boczne poszycia, przyciski na poręczy i szybie zewnętrznej do otwierania drzwi, maszyna drzwi wraz ze sterowaniem, fotokomórki drzwi, szyby. Ponadto wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szkoleń wśród pracowników Tramwajów Szczecińskich m.in. w zakresie przeglądów, diagnostyki, oprogramowania, eksploatacji. Pierwszy etap obejmuje dostawę podzespołów w terminie do 30 września 2018 roku. Termin dostawy pierwszego wagonu to 90 dni, zaś gwarancja 36 miesięcy. Łączny koszt za realizację pierwszego etapu umowy wynosi 9 747 800 zł brutto.

Całkowita pojemność wagonu powinna wynosić minimum 190 osób, z czego 60 miejsc siedzących.

Umowa zawiera również opcję realizacji drugiego etapu w postaci możliwości zwiększenia zamówienia o kolejne dwa pojazdy, która uzależniona będzie od pozyskania dofinansowania w terminie do 31 grudnia 2021 roku w cenie 4 747 800 zł za sztukę.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Szczecińskie
Modertrans
  • D – 23.12.2017

    Kit tram. Trzeba dać ludziom w Szczecinie pracę. To jedyny sens takiej zabawy.

  • wojtek – 23.12.2017

    4,7 mln za betę zrób to sam, a Wrocław za gotową, wypasioną w miarę wersję z klimą i innymi bajerami niespełna 4,3. To interes w szczecinie ubili...;-)

  • ZZS – 23.12.2017

    Adam Słodowy na tournee w Szczecinie?

  • EZP – 23.12.2017

    No to mamy w Szczecinie kolejne dwa buble ,co podkusiło władze taki badziew kupować?

  • brawo Modertrans – 24.12.2017

    EZP tramwaj na miarę możliwość budżetowych Szczecina. Ponadto żadne miasto nie potrzebuje 100% lF, LF potrzebne są na najbardziej obciążone linie. Na reszcie wystarczą bety. Przykład Poznania linii typu 3-4-9-11 jest tego najlepszym przykładem

  • z – 25.12.2017

    Poznańska manufaktura mając takie podejście do klienta trafiając w niszę solówek,bet 25% i więcej i mając game na wózkach sztywnych z osiami portalowymi oraz wózki obrotowe może zostać liderem ilości produkcji tramów w Polsce. Możliwe iż spółką miejską może się zainteresować duża zagraniczna firma gdzie wartość będzie rosła co rok.Wszystkie ruchy wśród producentów tramów możliwe zarówno u S&S,nie mówiąc o Pesie która powinna zmienić właściciela w pierwszym kwartale 2018

  • Kasper ze Szczecina – 25.12.2017

    Nie powiedziałbym, że Moderus Beta jest bublem gorszym od wymarłych helmutów GT6 z lat 50 XX wieku. Moderus Beta jest tak jak terenowa Łada Niva - sprzedaje się jak ciepłe bułeczki, nadaje się na tory o gorszej jakości, ze względu na wózki niezależnie czy 2NN, czy MFB.

  • Gosc – 25.12.2017

    Kacper, łódź sprowadza m8c z Niemiec i je modernizuje do standardu tej bety. Nawet wizualnie nie widać jakiś różnic. I płaci za to niecałe 2 mln. Po prostu cena za betę jest nieadekwatna do produktu. Kosztowałaby 2,5 mln i nikt by się nie czepial

  • Combino – 26.12.2017

    ^^ O 3,5 bańki też by się raczej nikt nie czepiał; problem zaczyna się w momencie gdy sensowny tram o procencie LF od 70 do 100 i - co gorsza dla Biedy - także ciut dłuższy) można kupić za mniej niż dwukrotność ceny Biedy. Właśnie połowa ceny takiego w/w nowoczesnego tramwaju to absolutna górna granica sensowności kupowania Biedy;a ja bym nawet napisał,że i to już robi się trochę za dużo. Powiedzmy wprost: od 4 baniek w górę to już bezsens...Bieda robi jakieś wrażenie tylko na liniach traktowanych wcześniej totalnie po macoszemu (jak śląska 9-ka: przejazd MF 16 AC BD wzdłuż Huty Pokój (zarówno wewnątrz jak i widziany z zewnątrz) wzdłuż Huty Pokój to szok na linii,która chyba nawet w przydziale MF11AC znalazła się pod koniec rozdzielnika,a coś dłuższego od akwarium solo widziała tylko podczas zamknięcia części trasy (kiedy był po prostu mus wrzucenia tam Pt czy "Zemsty Gliwic"); ale obawiam się,że wraz z nadejściem nowych solówek kariera Biedy na 9-ce się skończy).

  • Portowiec/Gocław – 26.12.2017

    Tabor tramwajowy w Szczecinie to najbardziej zacofany park taborowy w Polsce po Grudziądzu i Gorzowie(tutaj to się ma wkrótce zmienić) i dla porównania z Poznaniem to bieda aż piszczy.Nakupowano gównianych tatr i teraz chce się to zmienić ale wiele lat minie jak to się zmieni bo wątpię aby jakieś olbrzymie pieniądze w tabor zainwestują

  • Bdg – 26.12.2017

    Tabor w Szczecinie jest wcale nie taki zły. Proponuję wyjazd do wspomnianego Grudziądza, Elbląga czy Bydgoszczy. W mieście nad Brdą 85% taboru jaki zobaczycie to Konstale 805 i gdzieś czasem Swing przemknie niezauważony. Tam dopiero powinni pomyśleć nad solidną wymianą taboru w kilku dużych przetargach.

  • Portowiec/Gocław – 27.12.2017

    No zapomniałem o Bydgoszczy ale w Szczecinie jest aż tak dobrze?.28 szt z pesy a reszta to tatry,konstale,protramy i moderusy. To jak to procentowo wychodzi? No nie mów mi że tatrę zaliczasz do luksusów ?

  • an – 27.12.2017

    Tatra luksusem nie jest, ale to stosunkowo rozsądny wybór przy braku środków na zakupy nowego taboru.Jak wszyscy się obkupią i będzie wiadomo, który wagon ile jest wart, wtedy Szczecin wyruszy na zakupy i na pewno na tym nie straci.No i Pesa w międzyczasie wyzionie ducha....

  • Combino – 27.12.2017

    ^^ Trolliku,Pesa (wbrew twoim marzeniom) ducha nie wyzionie,to za duży i zbyt ważny zakład; prędzej ją wezmą pod skrzydła PFR wezmą niż pozwolą paść.Tatry trzeba było modernizować w momencie zakupu (do dziś zachodzę w głowę czemu Szczecin tego nie zrobił i jedynym wyjaśnieniem wydaje się brak wózków),teraz już na to trochę za późno (Tatra to nie Duewag; półwieczne Duewagi jeszcze jeżdżą po niemieckich miastach,a równoletnimi Tatrami to już tylko dawne ZSRR czy Rumunia się zainteresuje,o ile nie będą już od dawna golić nam twarzy).

  • Paula – 27.12.2017

    Pięknie im życzysz

  • advisor – 27.12.2017

    @CombinoWiesz, historia jest pełna takich wielkich, ważnych zakładów, które miały trwać wiecznie, bo są zbyt duże by upaść ;) a akurat ty jesteś ostatnią osobą, która ma w tej kwestii cokolwiek do powiedzenia poza swoim życzeniowym myśleniem i odwalaniem kolejnych cyrków na forach ;)PFR jest zbyt słaby, by sam udźwignąć przejęcie PESY, musiałby się dogadać z Newagiem, a już widzę, jak Konieczek leci, by pomagać firmie, która x czasu robiła wszystko, by go zgnoić i zmieszać z błotem. W kolejce jest Stadler i chińczycy - obydwa warianty będą miały jeden skutek: likwidację PESY i pojawienie się montowni Stadler/CRRC Polska. Jedyna szansa jest taka, że Hiszpanie się zlitują, w co szczerze wątpię, za duże ryzyko finansowe. Już lepsza byłaby kontrolowana upadłość i budowa na gruzach czegoś od nowa z polskim kapitałem niż sztuczne przedłużanie trwania zakładu. A wracając do treści artykułu to IMHO Szczecin powinien raczej modernizować posiadany tabor niż kupować coś, co jest w stanie zrobić samemu.

  • P wawa – 27.12.2017

    PFR dostał dotakowe środki w ramach korekty budżetu (1,9 mld zł). Może właśnie na ten cel.

  • Abs – 28.12.2017

    Na czym mają z ceny zjechać ¿ Przecież wszystkie podzespoły trzeba kupować takie jak w latach. Klimatyzatory falowniki itd jest takie samo, stal jest porównywalne przeguby wózki.

  • mechanik – 28.12.2017

    Miasta dawnego dedeeru posiadają jeszcze tatry ... Szczecin to pewnie punkt docelowy tego "taboru".

  • all – 28.12.2017

    A śmierdzi w tych tatrach okropnie

  • pyrlander – 28.12.2017

    @mechanik - najbliższe we Frankfurcie (Oder), ale na nietypowym rozstawie szyn (i jest ich tam (w stosunku do całej floty) stosunkowo dużo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.