TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tramwaje Szczecińskie: Pobieżna weryfikacja pierwszego wagonu jest możliwa, drugiego już nie
InfoTram.pl - Opublikowano: 02.04.2020 16:45:27
Tramwaje Szczecińskie: Pobieżna weryfikacja pierwszego wagonu jest możliwa, drugiego już nie

W związku z wprowadzonymi ograniczeniami co do liczby pasażerów mogących przebywać w danym pojeździe postanowiliśmy zapytać przewoźników tramwajowych jak to wygląda z ich punktu widzenia.

W związku z wprowadzonymi ograniczeniami co do liczby pasażerów mogących przebywać w danym pojeździe postanowiliśmy zapytać przewoźników tramwajowych jak to wygląda z ich punktu widzenia.

Na początek Tramwaje Szczecińskie, które udzieliły nam obszernych wyjaśnień w tym zakresie.

Przypomnijmy, że w autobusie, tramwaju lub metrze tylko połowa miejsc siedzących może być zajęta. Najlepiej – żeby co drugie miejsce siedzące pozostało puste. Jeśli miejsc siedzących w pojeździe jest 70, to na jego pokładzie może znajdować się maksymalnie 35 osób. Takie obostrzenia obowiązują co najmniej do 11 kwietnia 2020 roku.

Od samego początku problematyczne wydawało się kontrolowanie przez motorniczych liczby pasażerów np. w drugim wagonie składu tramwajowego. Stanowisko Tramwajów Szczecińskich zdaje się to potwierdzać.

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa przewoźnika Hanna Pieczyńska wprowadzenie w życie założeń rządu jest niezmiernie trudne. Podstawowym zadaniem kierowców i motorniczych jest bezpieczne i w miarę możliwości punktualne dowiezienie pasażerów na przystanek docelowy. Pobieżna weryfikacja pierwszego wagonu jest możliwa, jednak drugiego już nie. Na drzwiach wywieszone są kartki z maksymalną ilością osób, dlatego liczymy na rozsądek pasażerów. W Szczecinie było kilka sytuacji, w których musiały interweniować odpowiednie służby, w tym w tramwaju jedna - 27 marca.

W trosce o bezpieczeństwo pasażerów na głównych węzłach przesiadkowych można od kilku dni spotkać pracowników ZDiTM, którzy miarę możliwości kontrolują ilość osób poruszających się w pojazdach. Ma to pomóc w minimalizowaniu sytuacji, gdy autobusem lub tramwajem podróżuje nieprzepisowa ilość pasażerów. Przypominamy, że zgodnie z regulacjami wprowadzonymi przez rząd może to być połowa ilości miejsc siedzących. Informujemy, że kierujący pojazdami mają możliwość wstrzymania kursu, jeśli osób wewnątrz pojazdu będzie za dużo. W takim przypadku na miejsce będzie wzywany Nadzór Ruchu oraz policja.

Prowadzący pojazdy są jedną z tych grup zawodowych, bez których miasto nie mogłoby funkcjonować. To ich ciężka praca sprawia, że każdego dnia tysiące osób, które nie mogą zostać w domu, mogą się sprawnie przemieszczać po Szczecinie. Ostatnie trzy tygodnie są wyzwaniem dla nas wszystkich - kierowców, motorniczych, innych pracowników spółek przewozowych, dla osób opowiadających za rozkłady jazdy, wprowadzanie ich i nadzór. Komunikacja miejska to skomplikowany system naczyń połączonych, ale pracownicy ZDiTM i spółek działają i szybko reagują na zmieniającą się dynamicznie sytuację.

Miasto na wszelkie zarządzenia rządu reaguje sprawnie, szukając najlepszych rozwiązań. Czwartkowe wypuszczenie wszystkich możliwych autobusów i tramwajów w szczycie komunikacyjny zaowocowało prawie 300 pojazdami na ulicach naszego miasta, w momencie najbardziej intensywnego przemieszczania się. Przy ponad 20% absencji motorniczych i kierowców to tym bardziej skomplikowana operacja.

Apelujemy o rozsądek w korzystaniu z komunikacji miejskiej i dostosowywanie się do poleceń służb i prowadzących pojazdy. Jednocześnie zachęcamy do tego, żeby docenić ciężką pracę i poświęcenie kierowców i motorniczych oraz innych osób związanych z komunikacją miejską – napisała w odpowiedzi na nasze pytania Hanna Pieczyńska.

Z uwagi na obszerne wyjaśnienia niektórych przewoźników, za które dziękujemy, postanowiliśmy zrezygnować z jednego tekstu podsumowującego wskazane kwestie na rzecz przedstawiania stanowisk poszczególnych przewoźników. Warto!


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Szczecińskie
motorniczy