TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę remontu linii Ruda Śląska - Bytom
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 07.02.2020 17:15:30
Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę remontu linii Ruda Śląska - Bytom

Samorządowa spółka Tramwaje Śląskie wybrała wykonawcę modernizacji blisko 3 km linii tramwajowej między dzielnicą Rudy Śląskiej - Chebziem, a granicą tego miasta z Bytomiem. Najtańszą z dziewięciu ofert przetargowych, za 25,8 mln zł brutto, złożyła spółka Tor-Krak.

Samorządowa spółka Tramwaje Śląskie wybrała wykonawcę modernizacji blisko 3 km linii tramwajowej między dzielnicą Rudy Śląskiej - Chebziem, a granicą tego miasta z Bytomiem. Najtańszą z dziewięciu ofert przetargowych, za 25,8 mln zł brutto, złożyła spółka Tor-Krak.

Prawie 3-kilometrowym fragmentem trasy, w większości jednotorowym, kursuje linia nr 9, łącząca Bytom z Chorzowem przez Rudę Śląską i Świętochłowice.

Ponad dwa lata temu zakończyły się prace na innym odcinku tej linii w Rudzie Śląskiej - niespełna kilometrowym fragmencie wzdłuż ul. Niedurnego, w sąsiadującej z Chebziem dzielnicy Nowy Bytom. Był to pierwszy etap wartego ok. 885 mln zł unijnego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w konurbacji katowickiej. Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę nowych odcinków linii m.in. w Sosnowcu i Katowicach oraz zakup nowych tramwajów.

Prace na ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej trwały od marca do listopada 2017 r. i kosztowały niespełna 3,9 mln zł netto. Wykonała je również firma Tor-Krak.

Teraz ten sam wykonawca złożył najtańszą ofertę na remont innego odcinka linii nr 9 wzdłuż ul. Goduli w dzielnicy noszącej to samo nazwisko dawnego przemysłowca - od granicy z Bytomiem do Chebzia. W przetargu, którego budżet Tramwaje Śląski określiły na 34,9 mln zł, Tor-Krak zaoferował wykonanie prac za 25,8 mln zł brutto; w budżecie nie zmieścił się tylko jeden oferent.

Zakres prac przewiduje ułożenie ok. 2,9 km nowych torów od wiaduktu kolejowego w Chebziu do granicy z Bytomiem, wraz z budową nowej mijanki w rejonie skrzyżowania z ulicą Młyn Szombierski. Prace mają zostać wykonane w ciągu roku od podpisania umowy.

Tramwaje Śląskie prowadzą to zadanie w ramach projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Składający się z trzech etapów projekt szacowany jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych (ok. 1,1 mld zł brutto; przy ponad 560 mln zł unijnego dofinansowania). Zakładał do niedawna remonty ok. 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii (ostatnio z wykorzystania tego dofinansowania pod kątem budowy nowej linii wycofały się Katowice) oraz zakup 45 tramwajów.

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ruda Śląska
Bytom
Tramwaje Śląskie