TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tramwaj dla Boliwii, testowany w Olsztynie. Jaki jest?
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.07.2019 09:41:31
Tramwaj dla Boliwii, testowany w Olsztynie. Jaki jest?

W lutym 2018 r. Stadler podpisał kontrakt na produkcję i dostawę 12 tramwajów dla Boliwii. Teraz jeden z nich jest testowany w Olsztynie. Przyglądamy się szczegółom.

W lutym 2018 r. Stadler podpisał kontrakt na produkcję i dostawę 12 tramwajów dla Boliwii. Teraz jeden z nich jest testowany w Olsztynie. Przyglądamy się szczegółom.

Zamówienie zostało udzielone przez Asociación Accidental Tunari utworzony przez hiszpańską firmę budowlaną JOCA i Swiss Molinari Rail AG. Dostawa pojazdów planowana jest na trzeci kwartał 2019 r. Zgodnie z umową Stadler będzie również wspierać Asociación Accidental Tunari w technicznym utrzymaniu tramwajów przez trzy lata.

Pojazdy będą kursowały między boliwijskimi gminami: Sacaba, Cercado, Colcapirua, Quillacollo, Vinto i Sipe Sipe, gdzie świadczone są usługi transportowe dla ponad miliona osób. Będą niskopodłogowe, trzyczłonowe, przystosowane do sieci o szerokości toru 1435 mm. Ich całkowita długość to 34 metrów, szerokość 2,5 metra (stąd testy w Olsztynie), wysokość 3,6 metra (bez pantografu), pojemność do 376 pasażerów (8 osób na metr kwadratowy), z czego 66 na miejscach siedzących. Maksymalna prędkość wynosi 60 km/h (konstrukcyjna 80 km/h). Tramwaje są zaprojektowane i produkowane zgodnie z normami europejskimi.

Dane techniczne

Technologia

- Łatwe do wymiany zewnętrzne panele przednie i boczne wykonane z aluminium

- Kabina motorniczego wykonana z włókna szklanego

- System kontroli klimatyzacji z automatyczną regulacją temperatury

- Przetwornik trakcyjny oparty na tranzystorach IGBT z opcją sterowania napędem elektrycznym trakcji

- Układ osi Bo-2-2-Bo

- Silniki 105x4=420 kW

Komfort

- Przestronne, jasne i przejrzyste wnętrze dostosowane do wymaganń klienta

- Przestronny przedział pasażerski z szerokimi przejściami i 100% niskiej podłogi

- Wewnętrzne panele wykonane z łatwego do wymiany włókna szklanego – w jasnych kolorach

- 5 drzwi z elektrycznym układem sterowania i systemem zapobiegającym przytrzaśnięciu pasażerów

Kabina motorniczego

- Siedzenie z elektrycznym pozycjonowaniem i regulacją

- Wyświetlanie, monitorowanie wideo, przechowywanie i odczyt danych stworzonych podczas pracy i sterowania tramwajem

- Osłona przeciwsłoneczna

Bezpieczeństwo

- System nadzoru wideo

- Oddzielne miejsca i mocowania do gaśnic przeciwpożarowych



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Olsztyn
Boliwia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.