TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia chce ograniczyć Jasia i Małgosię
InfoTram.pl - Opublikowano: 02.07.2018 16:13:28
Towarzystwo Miłośników Wrocławia chce ograniczenia kursowania Jasia i Małgosi (foto: TMW)

Kilka dni temu wystosowaliśmy pismo do Miejskiego Konserwatora Zabytków z wnioskiem o ograniczenie kursowania najcenniejszego zabytkowego tramwaju we Wrocławiu

Kilka dni temu wystosowaliśmy pismo do Miejskiego Konserwatora Zabytków z wnioskiem o ograniczenie kursowania najcenniejszego zabytkowego tramwaju we Wrocławiu - wagonów Nowa Berolina z 1902 r., potocznie zwanych Jasiem i Małgosią – podaje Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia

Uzasadniając taki krok stwierdza, że są to jedyne zachowane egzemplarze takiego tramwaju i stanowią unikat na skalę światową. Obecnie Jaś i Małgosia pojawiają się w regularnym ruchu turystycznym, można je również wynająć na prywatną imprezę.

Towarzystwo uważa, że wzorem innych miast, takich jak Warszawa czy Gdańsk, takie pojazdy powinny podlegać jak najściślejszej ochronie. Na co dzień mogą być udostępniane wrocławianom i turystom w odpowiedniej placówce, ale na ulice miasta powinny wyjeżdżać tylko podczas największych okazji (jak np. Święto Wrocławia). Ze względu na drewnianą konstrukcję są one podatne na wszelkie uszkodzenia i każdy wyjazd może mieć wpływ na substancję zabytkową pojazdów. Częste wyjazdy zwiększają również ryzyko niefortunnych zdarzeń, np. wykolejeń, czego byliśmy świadkami kilka tygodni temu lub wypadków, takich jak ten w 2009 roku.

Towarzystwo dodaje, że we Wrocławiu istnieją inne ciekawe wagony zabytkowe o konstrukcji stalowej, których z powodzeniem można używać w ruchu turystycznym. "Perełkę" taką jak wagony typu Nowa Berolina należy chronić, a regularna eksploatacja na liniach turystycznych temu nie służy.

Wagony są własnością Urzędu Miejskiego, a użytkuje je Towarzystwo Miłośników Wrocławia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Wrocław
zabytek
  • Sebbastian Pioro – 02.07.2018

    Moim zdaniem wlasnie najwięcej przyjemnosci sprawia możliwość przejazdu takim tramwajem a nie patrzenie na niego z daleka... Uwazam, ze jesli nadaje sie do jazdy - to wlaśnie na linii turystycznej powinien jeździc jak najdłużej ku uciesze ludzi

  • Krzysztof Kawa – 02.07.2018

    W pierw to ktoś musi zadbać o te wagony. Wypadków czy wykolejeń dało by się uniknąć, gdyby wozy jak i infrastruktura były w odpowiednich rękach.

  • ITS stoi w korku, bo ITS – 02.07.2018

    Towarzystwo UPIĘKSZANIA Miasta Wrocławia, nie TMW!

  • Antek Stefański – 02.07.2018

    Szczególnie te najstarsze

  • Adam Kopacz – 03.07.2018

    Bez sensu, żeby stały bezczynnie i się kurzyły skoro są sprawne. Rozumiem troskę o nadmierną eksploatację, ale aktywiści z lekka przesadzają.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.