Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Torowisko w Zabrzu Biskupicach do przebudowy. Umowa podpisana

infotram
14.05.2020 12:45
0 Komentarzy

Kolejny fragmentsieci tramwajowej obsługiwanej przez linię nr 5 zostanie przebudowany. Wczwartek, 14 maja 2020 roku podpisana została umowa między spółką TramwajeŚląskie S.A. a firmą KZN Rail Sp. z o.o. – generalnym wykonawcą prac wzdłuż ul.Bytomskiej w Zabrzu Biskupicach.

Nowe torowisko ma być w pełni gotowe za 11 miesięcy.

W ramach realizowanego przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A.projektu inwestycyjnego przewidziano modernizację 7 odcinków torowisk naterenie Zabrza. Aż 4 z nich obejmują torowiska, po których kursuje linia nr 5,łącząc Zabrze z Bytomiem. Jedno spośród tych 4 zadań – przy granicy z Bytomiem– jest zakończone, drugie – w samym śródmieściu – dobiega końca, a trzecie – wBiskupicach – rozpocznie się niebawem. Przeprowadzony przetarg wyłonił generalnegowykonawcę prac, którym została krakowska firma KZN Rail Sp. z o.o. W czwartek14.05.2020 r. przy pomocy łącz internetowych obie strony podpisały umowę,zgodnie z którą wykonawca ma 11 miesięcy na realizację prac.

Zadanie pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciąguul. Bytomskiej w Zabrzu, od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z pętląBiskupice oraz z rozjazdami” obejmuje modernizację jednego kilometra dwutorowejlinii wydzielonej z jezdni oraz pętli Biskupice – w sumie 2300 metrów torupojedynczego.

Prace, które będzierealizować KZN Rail to niejako kontynuacja modernizacji torowiska wzdłuż ul.Bytomskiej, przeprowadzonej w poprzedniej perspektywie unijnej. Zmodernizowanywówczas fragment kończy się na przystanku Zabrze Zamkowa, przy stadionieGwarka. Teraz pora na kontynuację. Linia nr 5 zyska kolejny fragmentnowoczesnego torowiska, a prace wykona firma, która w Zabrzu jest już niecozadomowiona – mówi Bolesław Knapik, prezes Zarządu Spółki Tramwaje ŚląskieS.A.

Faktycznie jest tokolejne zadanie programu inwestycyjnego spółki Tramwaje Śląskie S.A., którerealizować będzie nasza spółka i kolejne, które wykonywane będzie na terenieZabrza. To świadczy, że mimo technicznych wyzwań, z jakimi często spotykamy sięna Śląsku, dobrze odnajdujemy się w tej lokalizacji. W tym konkretnym przypadkuprzebudowie ulegnie infrastruktura torowa oraz sieć trakcyjna z systememsterowania i ogrzewania zwrotnic wraz z zabezpieczeniem istniejących instalacjielektroenergetycznych. Aby zminimalizować ograniczenia w komunikacjitramwajowej, na czas prowadzonych robót uruchomimy rozjazd technologiczny, tzw.rozjazd nakładkowy, w pobliżu skrzyżowania ul. Bytomskiej z ul. Zamkową.Umożliwi on utrzymanie ruchu tramwajowego od strony Zabrza w trakcie trwania inwestycji– mówi Grzegorz Leszczyński, prezes KZN Rail Sp. z o.o. Od strony Bytomiatramwaje będą dojeżdżać do pętli Biskupice, która przebudowana zostanie wostatnim etapie prac, gdy ruch tramwajowy będzie mógł być prowadzony już ponowym torowisku. Modernizacja obejmie również perony przystanków: BiskupiceZamkowa, Biskupice Ziemska i Biskupice pętla.

Zadanie pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciąguul. Bytomskiej w Zabrzu, od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z PętląBiskupice oraz z rozjazdami” jest elementem „Zintegrowanego Projektumodernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko –Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przezUnię Europejską. Wartość prac określona w umowie to niespełna 14,5 mln złnetto. (TŚ)

Komentarze