Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Torowa rewolucja w Szczecinie nabiera rozpędu

infotram
10.02.2020 06:45
0 Komentarzy

720 dnikalendarzowych od dnia podpisania umowy będzie miał wykonawca na zadanie podnazwą „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od Pl. Żołnierza do pętliNiebuszewo oraz w ciągu Pl. Żołnierza Polskiego – ul. Matejki – ul.Piłsudskiego (do Pł. Rodła)”.

Na stronie internetowej spółki Tramwaje Szczecińskie pojawiłsię przetarg na jedno z największych zadań komunikacyjnych realizowanych w mieście.

Projekt przebudowytorowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. ŻołnierzaPolskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do Ronda Giedroycia zakłada poprawęinfrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 mtp, ale takżekompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych,rowerzystów i kierowców – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółkiTramwaje Szczecińskie. Poprawi ichkomfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostaniepodzielone na kilka etapów – dodaje.

Zakres robót obejmuje:

• przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al.Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,

• przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,

• przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,

• przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul.Matejki i ul. Piłsudskiego,

• przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,

• przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasierozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkachtorowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),

• nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całymodcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,

• budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowęperonów przystankowych,

• integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,

• ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,

• budowę wydzielonych miejsc postojowych,

• budowę pasów rowerowych,

• przebudowę chodników oraz zjazdów,

• przebudowę sieci trakcyjnej,

• przebudowę oświetlenia ulicznego,

• przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianąorganizacji ruchu.

Termin składania ofert został wyznaczony na 29 kwietnia.


Komentarze