Torowa rewolucja w Szczecinie nabiera rozpędu
720 dnikalendarzowych od dnia podpisania umowy będzie miał wykonawca na zadanie podnazwą „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od Pl. Żołnierza do pętliNiebuszewo oraz w ciągu Pl. Żołnierza Polskiego – ul. Matejki – ul.Piłsudskiego (do Pł. Rodła)”.
Na stronie internetowej spółki Tramwaje Szczecińskie pojawiłsię przetarg na jedno z największych zadań komunikacyjnych realizowanych w mieście.
Projekt przebudowytorowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. ŻołnierzaPolskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do Ronda Giedroycia zakłada poprawęinfrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 mtp, ale takżekompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych,rowerzystów i kierowców – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółkiTramwaje Szczecińskie. Poprawi ichkomfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostaniepodzielone na kilka etapów – dodaje.
Zakres robót obejmuje:
• przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al.Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
• przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
• przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
• przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul.Matejki i ul. Piłsudskiego,
• przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
• przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasierozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkachtorowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
• nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całymodcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
• budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowęperonów przystankowych,
• integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
• ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
• budowę wydzielonych miejsc postojowych,
• budowę pasów rowerowych,
• przebudowę chodników oraz zjazdów,
• przebudowę sieci trakcyjnej,
• przebudowę oświetlenia ulicznego,
• przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianąorganizacji ruchu.
Termin składania ofert został wyznaczony na 29 kwietnia.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze