TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Torowa rewolucja w Szczecinie nabiera rozpędu
InfoTram.pl - Opublikowano: 10.02.2020 08:45:36
Torowa rewolucja w Szczecinie nabiera rozpędu (wiz. TS)

720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy będzie miał wykonawca na zadanie pod nazwą "Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od Pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu Pl. Żołnierza Polskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego (do Pł. Rodła)".

720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy będzie miał wykonawca na zadanie pod nazwą "Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od Pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu Pl. Żołnierza Polskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego (do Pł. Rodła)".

Na stronie internetowej spółki Tramwaje Szczecińskie pojawił się przetarg na jedno z największych zadań komunikacyjnych realizowanych w mieście.

Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do Ronda Giedroycia zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 mtp, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów – dodaje.

Zakres robót obejmuje:

• przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,

• przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,

• przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,

• przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,

• przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,

• przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),

• nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,

• budowę przystanków "wiedeńskich" tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,

• integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,

• ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,

• budowę wydzielonych miejsc postojowych,

• budowę pasów rowerowych,

• przebudowę chodników oraz zjazdów,

• przebudowę sieci trakcyjnej,

• przebudowę oświetlenia ulicznego,

• przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Termin składania ofert został wyznaczony na 29 kwietnia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
przetarg
torowisko
tor
infrastruktura