TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Torowa rewolucja w Szczecinie nabiera rozpędu
InfoTram.pl - Opublikowano: 10.02.2020 08:45:36
Torowa rewolucja w Szczecinie nabiera rozpędu (wiz. TS)

720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy będzie miał wykonawca na zadanie pod nazwą "Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od Pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu Pl. Żołnierza Polskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego (do Pł. Rodła)".

720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy będzie miał wykonawca na zadanie pod nazwą "Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od Pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu Pl. Żołnierza Polskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego (do Pł. Rodła)".

Na stronie internetowej spółki Tramwaje Szczecińskie pojawił się przetarg na jedno z największych zadań komunikacyjnych realizowanych w mieście.

Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do Ronda Giedroycia zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 mtp, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów – dodaje.

Zakres robót obejmuje:

• przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,

• przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,

• przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,

• przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,

• przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,

• przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),

• nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,

• budowę przystanków "wiedeńskich" tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,

• integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,

• ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,

• budowę wydzielonych miejsc postojowych,

• budowę pasów rowerowych,

• przebudowę chodników oraz zjazdów,

• przebudowę sieci trakcyjnej,

• przebudowę oświetlenia ulicznego,

• przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Termin składania ofert został wyznaczony na 29 kwietnia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
przetarg
torowisko
tor
infrastruktura
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.