TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

TLK Gwarek opóźniony 7,5 h. Pasażerowie i kierowniczka mdleją, toalety nieczynne
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 15.06.2019 21:12:30 3 komentarze
zdjęcie ilustracyjne

Około 7,5 godzinny spóźniony jest pociąg TLK Gwarek jadący z Katowic do Słupska. Rano w Pleszewie skład miał postój wskutek śmierci pasażera, potem ponad 5 godzin stał w Rogoźnie Wielkopolskim z powodu uszkodzenia trakcji.

Około 7,5 godzinny spóźniony jest pociąg TLK Gwarek jadący z Katowic do Słupska. Rano w Pleszewie skład miał postój wskutek śmierci pasażera, potem ponad 5 godzin stał w Rogoźnie Wielkopolskim z powodu uszkodzenia trakcji.

Pociągiem podróżuje około 400 pasażerów. Przewoźnik zapewnia, że kilkakrotnie dostarczał pasażerom wodę do picia, nie miał możliwości uruchomienia zastępczej komunikacji. Pasażerowie informowali lokalne media, że w pociągu jest duszno, gorąco, nie ma wody w toaletach, kilkakrotnie interweniowało też pogotowie ratunkowe, które przyjeżdżało do omdleń.

Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity poinformowała PAP, że na wielkość opóźnienia złożyły się dwie przyczyny: postój spowodowany śmiercią pasażera oraz postój wynikający z awarii sieci trakcyjnej.

Karol Jakubowski z PKP PLK powiedział PAP przed godziną 19, że awaria trakcji w Rogoźnie Wielkopolskim została już usunięta. Składy sukcesywnie ruszają w podróż.

Przedstawicielka PKP Intercity powiedziała, że pociąg TLK Gwarek jedzie w dalszą podróż jako pociąg połączony z EIC Malczewski do Kołobrzegu, w którym zepsuła się lokomotywa. Opóźnienie "Malczewskiego" sięga 200 minut, TLK Gwarek – ok. 450 minut.

"Pasażerowie Gwarka kilkakrotnie otrzymali wodę do picia. Część pasażerów przesiadła się już do `Malczewskiego`, w którym jest klimatyzacja. W Białogardzie składy zostaną rozłączone, tam też ponownie będzie podana woda" – powiedziała.

Pociąg TLK Gwarek miał w Pleszewie blisko trzy godziny postoju, bo w pociągu zmarł pasażer. Skład dojechał do stacji Rogoźno Wielkopolskie o 13.35, gdzie stał ponad 5 godzin. Według pierwotnego planu, powinien być w Słupsku przed godz. 15.

"Głos Wielkopolski" cytował w sobotę pasażerkę pociągu, która informowała, że w składzie stojącym w Rogoźnie "ludzie mdleją z gorąca, klimatyzacja nie działa, z toalet nie można korzystać, bo nie ma wody".

Agnieszka Serbeńska przyznała, że sytuacja "była trudna dla wszystkich"; poinformowała, że nie było możliwości zapewnienia komunikacji zastępczej dla 400 osób, nie było też jak przygotować dla tylu osób posiłków. Powiedziała, że pasażerowie mogą składać reklamacje.

Przedstawicielka PKP Intercity potwierdziła też, że pogotowie ratunkowe przyjeżdżało w Rogoźnie do kierowniczki pociągu, która zasłabła. Do szpitala trafiła też pasażerka z dwójką dzieci.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TLK
awaria
PKP Intercity
  • Grzegorz Kutnikowski – 15.06.2019

    Nic sie nie zmienilo z wyjatkiem barw

  • Lech Malinowski – 15.06.2019

    Ponoć 1 osoba zmarła

  • Kamil Nowakowski – 15.06.2019

    Niby PKP są do przodu jesli chodzi o bezpieczeństwo 🤣🤣🤣 W Niemczech odrazu by puscili autobusy DB aby zabrac pasazerow, czy jak najszybsze reagowanie A w Polsce nadal jest do dupy 🤣 Ja na szczescie rzadko korzystam z pociągów, autobusem lepiej :v

  • Karol Kadłuczka – 15.06.2019

    Dlatego ja nigdy nie jeżdżę TLK, tylko zawsze jak mam jechać PKP Intercity, to jeżdżę: IC, EIC, bo to są nowowczesne super wagony z full wypasem.

  • 66wg – 15.06.2019

    Jest wybitnym kłamstwem, że przewoźnik dostarczał wodę podróżnym. Wodę dostarczali pracownicy PKP PLK SA.Jest natomiast prawdą, że przewoźnik olał totalnie podróżnych w zasadzie pozostawiając ich samym sobie w Rogoźnie. Najpierw zabrano kierowniczkę , potem pogotowie zabrało konduktorkę. A drużynę zastępczą zamiast przysłać samochodem jak najszybciej wpakowano do IC MALCZEWSKI który ... zdefektował między Obornikami a Rogoźnem i przyjechał z 2,5 godzinnym opóźnieniem.

  • 66wg – 15.06.2019

    Klimatyzacji w TLK GWAREK nie było bo w tych wagonach (starych "szrotach" których miejsce jest na złomowisku) jej po prostu fizycznie nie ma

  • Tomasz Wojtasik – 15.06.2019

    Problem polega na tym że stare komuchy zarządzają koleją,. Ci którzy w latach 90 tych likwidowali co im rząd karze. Poprawy rzadnej nie będzie jak ci sami urządzają dalej takie szopki.

  • Piotr Różalski – 15.06.2019

    Dlatego kibicuję prywatnym przewoźnikom autokarowym 😁 Dzięki takiemu podejściu PKP mają komplety pasażerów. Prywatną własność uczy czym jest marketing i jak dbać o pasażera. Państwowe spółki są "niczyje" i tu nikt o nic nie dba bo po co. Efekty są takie jak opisano w powyższym artykule.

  • Michal Wojaczek – 16.06.2019

    Sobie zobaczcie a nie...

  • Jarek Ibuprom – 16.06.2019

    WSTYD!

  • Krzysztof Risto Chrzanowski – 16.06.2019

    Też nie rozumiem tego że PKP Intercity. Pociąg do podróży ma swoich podróżnych w nosie i w ogóle nie dba o to... opisana sytuacja jest nie do pomyślenia.... Sam jeżdżę często z Wrocławia do Katowic i z powrotem i zawsze się zastanawiam jak to jest, że taki TLK Światowid jedzie z 4 wagonami, a ludzi na korytarzach jest tyle że stoją przez całą drogę... jakieś 2 sezony temu to chociaż skład był dłuższy...

  • Waldemar Korczyk – 16.06.2019

    do sądu !

  • Kaktus – 16.06.2019

    W pociągach upał, ludzie umierają, ale najważniejsze, że będziemy mieli nowiuśkie F35... Można odtrąbić kolejny "sukces"...

  • Paolo Diego – 17.06.2019

    Mozna skladac reklamacje! :P

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.