TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Technologia SiC od Medcom w nowych tramwajach Moderus Gamma
- Opublikowano: 11.10.2018 16:25:04 8 komentarzy
Technologia SiC od Medcom w nowych tramwajach Moderus Gamma

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl Modertrans zaprezentował w swojej siedzibie nowy tramwaj niskopodłogowy Moderus Gamma dla Poznania.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl Modertrans zaprezentował w swojej siedzibie nowy tramwaj niskopodłogowy Moderus Gamma dla Poznania.

To kolejny po lokomotywie Dragon 2 pojazd na polskim rynku, który będzie przez Medcom wyposażony seryjnie w urządzenia energoelektroniczne w technologii węglika krzemu.

Dostawy już trwają i obejmują przetwornice statyczne w pełnej technologii SiC (PSM-50 SiC), falowniki trakcyjne w technologii IGBT (FT-50-600) oraz system TCMS. Medcom wyposaży łącznie 50 pojazdów produkowanych dla Poznania, w tym 30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych.

Kompaktowa i lekka technologia węglika krzemu (SiC)

Głównym założeniem projektu było stworzenie jednego, kompaktowego rozwiązania do zasilania silników trakcyjnych i obwodów pomocniczych w tramwaju, a zastosowanie węglika krzemu pozwoliło ten cel osiągnąć.

W konstrukcji przetwornic statycznych Medcom wykorzystał technologię SiC, dzięki czemu w jednym kontenerze obok czterech falowników trakcyjnych FT-50-600 zmieściła się zoptymalizowana przetwornica PSM-50 SiC o mocy 50 kVA. Każdy tramwaj jest wyposażony w dwa takie kontenery, posiadające wyjątkowo cichy układ chłodzenia. W sterowaniu użyte zostały nowoczesne mikrokontrolery i sprawdzone algorytmy przetwarzania sygnałów.

Moderus Gamma to kolejny projekt, który dowodzi wyjątkowych właściwości węglika krzemu. Zastosowanie technologii SiC w przetwornicy pozwoliło nam zmniejszyć jej wagę oraz gabaryty i zabudować urządzenia w jednym kontenerze, a tym samym zmniejszyć liczbę doprowadzonych przewodów, zredukować całkowitą masę urządzenia i zaoszczędzić powierzchnię na dachu pojazdów. Jednocześnie uzyskaliśmy zdecydowanie lepsze parametry pracy produktu w zakresie sprawności, temperatury pracy, szybkości przełączania i stabilności napięcia wyjściowego. Technologia SiC stanowi jeden z głównych kierunków rozwoju nowoczesnego transportu publicznego, ponieważ zdecydowanie poprawia sprawność urządzeń i ogranicza straty energii w przetwornikach, ostatecznie zmniejszając koszty eksploatacji pojazdów – mówi Piotr Wroński, Wiceprezes MEDCOM.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Medcom
Modertrans
Moderus Gamma
  • Kaszebe – 12.10.2018

    No proszę,ciekawe co pokarze się w najbliższą niedzielę?Jakież to nowinki nas zaskoczą,a może będzie to zwykły bajer ??; D)))

  • Alibaba – 12.10.2018

    A co chcesz karać w niedzielę? i za co?

  • mechanik – 12.10.2018

    Kaszebe, to nie jest zwykły bajer tylko realne, bardzo sensowne rozwiązanie. Kto jak kto, ale Ty powinieneś w miarę orientować się w kwestii spadku napięcia sieci 600V przy rozruchu itd.

  • Kaszebe – 12.10.2018

    @Mechanik Fakt że moje sformułowanie nie jest do końca jednoznaczne. Wydaje mi się że lepiej byłoby tak: "No proszę,ciekawe co w TABORZE ,jak donoszą mi wiewiórki,pokarze się w najbliższą niedzielę? I nie chodzi tu o rozwiązania techniczne.Ale pozwolę sobie zażartować" czytaj ze zrozumieniem ; ))" w sprawie poprzedniego przeprosiny zostały zamieszczone.

  • Alibaba – 12.10.2018

    Jakim trzeba być nieukiem żeby poprawiając samego siebie znowu walnąć takiego byka. Co za typ! Zamilknij już lepiej,

  • pyrlander – 13.10.2018

    Kaszebe, nie pokarze (bo niby za co karać), lecz pokaże!

  • mechanik – 13.10.2018

    Zlitujcie się, przecież jak byk widać, że Kaszebe napisał teraz tak specjalnie :)

  • Kaszebe – 15.10.2018

    No kochani,co pokazało się w ostatnią niedzielę nowego na tramwajowych torach? Redakcjo,pobudka !

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.