TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tadeusz Trzmiel zajmie się koordynacją budowy metra w Krakowie
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 07.11.2018 14:26:11 1 komentarz
Tadeusz Trzmiel zajmie się koordynacją budowy metra w Krakowie

Po 16 latach ze stanowiska pierwszego wiceprezydenta Krakowa odchodzi Tadeusz Trzmiel - jeden z najbliższych współpracowników Jacka Majchrowskiego. Został wybrany prezesem Krakowskiego Holdingu Komunalnego .

Po 16 latach ze stanowiska pierwszego wiceprezydenta Krakowa odchodzi Tadeusz Trzmiel - jeden z najbliższych współpracowników Jacka Majchrowskiego. Został wybrany prezesem Krakowskiego Holdingu Komunalnego – na tym stanowisku ma się zajmować m.in. przygotowaniami do budowy premetra lub metra.

To pierwsza po wyborach zmiana personalna w otoczeniu prezydenta Krakowa. O kolejnych Jacek Majchrowski ma poinformować po 20 listopada – już po zaprzysiężeniu. Trzmiela zastąpi na stanowisku pierwszego prezydenta ds. inwestycji miejskich wiceprezydent Jerzy Muzyk.

"Pan prezydent Trzmiel był jedynym z wiceprezydentów, który był ze mną przez całe 16 lat, od samego początku" – mówił na środowym briefingu Majchrowski. Poinformował, że we wtorek Rada Nadzorcza Krakowskiego Holdingu Komunalnego podjęła decyzję o mianowaniu Trzmiela prezesem. "Tadeusz Trzmiel był jednym z twórców tego holdingu, kierował jedną ze spółek holdingowych i odpowiadał za gospodarkę komunalną w mieście. Całość tej problematyki zna naprawdę od podszewki" - podkreślił Majchrowski.

Trzmiel mówił, że jego doświadczenie w samorządzie krakowskim jest dłuższe i wynosi 24 lata, bo w 1994 r. po raz pierwszy został wybrany do Rady Miasta Krakowa, a potem jeszcze sześciokrotnie otrzymywał mandat.

Wśród rzeczy, które udało się osiągnąć wymienił stworzenie Podatkowej Grupy Kapitałowej, która działa do dziś. "Chodzę w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku" – mówił Trzmiel. "Doprowadziliśmy gospodarkę komunalną w ciągu tych 16 lat do standardów, które występują w dużych aglomeracjach Europy Zachodniej" – powiedział, podkreślając, że było to możliwe m.in. dzięki skorzystaniu z funduszy europejskich. Wymienił takie inwestycje jak budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów, Tauron Areny, rozpoczęcie Trasy Łagiewnickiej oraz wymianę taboru komunikacji miejskiej.

Trzmiel zapewnił, że w Krakowskim Holdingu Komunalnym chce zaaktywizować działalność spółek należących do holdingu poprzez realizację dużych inwestycji w latach 2018-2023. "A takim wiodącym tematem dla Krakowskiego Holdingu Komunalnego będzie bezkolizyjny system transportu szynowego, dla którego studium wykonalności jest obecnie przygotowywane. Chcemy przygotować model finansowy dla realizacji tego przedsięwzięcia, złożyć wniosek do programu +Łącząc Europę+ w roku 2019 o współfinansowanie projektu technicznego i wykonawczego w latach 2020-22" – mówił Trzmiel.

Prezydent Majchrowski zaznaczył, że o tym, czy w Krakowie powstanie premetro czy metro przesądzi opracowywane właśnie studium wykonalności szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie. Ma być ono gotowe w 2019 r., a samą inwestycję – jak powiedział Majchrowski - będzie od początku do końca prowadził właśnie Krakowski Holding Komunalny. "Nigdy nie kryłem, że nie jestem fanem metra. Ale mówię wyraźnie, że jeżeli studium wykaże, że metro jest potrzebne, to będziemy je budować, bo tak chcieli mieszkańcy" – podkreślił.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
Kraków
  • Paweł Pasternak – 07.11.2018

    Chcieliście Machlojskiego to macie. Nieusuwalni kolesie przyspawani do stołków zostaną z nami na dłużej.

  • Jerzy Gicala – 07.11.2018

    Fajna fucha , można wiedzieć ile ten pan ma lat?

  • Igor Oleksiuk – 07.11.2018

    Przynajmniej nie jest już wiceprezydentem ;-;

  • mechanik – 07.11.2018

    Jak to: zajmie się koordynacją? Przecież dopiero co skoordynował radnych :-)))

  • Wuzel Grzegorz – 08.11.2018

    Wciagam go nosem z wiedzy o metrze i premetrze!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.